.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 23:06:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Do gazowników...
PostNapisane: 15.lut.2003 14:32:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Czesc
Jak co niektórzy wiedzą mam gazik .....i pytania przestawiać zapłon(przyśpieszać zapłon) albo nie!!?
Lpg jest bez kompa,silnik na KE-MOTRONIC wiec ma czujnik spalania stókowego.....Podobno czujnik ten potrafi tylko opóźniać zapłon(maksymalnie do 15*)Przyśpiesz jednak tylko do wartości nastawczych.......Czy ktoś może to potwierdzić???
Pozdrawiam

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2003 03:51:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2003 23:41:42
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
Z twojego posta zrozumiałem, ze masz silnik wyposażony w układ ke-III- jetronic. To, czy LPG ma "kompa" czy go nie, takie ważne nie jest, bo "komp" nie steruje kątem wyprzedzenia zapłonu, a jedynie składem mieszanki. Liczba oktanowa gazu jest większa (95-105, przecietnie ok 100), przy tym gaz spala się wolniej od mieszanki benzyny z powietrzem, wiec zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu jest wskazane. Prawdopodobienstwo występowania spalania stukowego na gazie (przy tym samaym stopniu sprężania) jest minimalne. Pamiętaj jednak, że nie jedziesz wyłącznie na gazie i czasem przełączasz silnik na benzyne. Jesli robisz to wyłącznie, gdy silnik jest zimny, pół biedy, bogata mieszanka z trudem spala się stukowo. Jednak podczas normalnej eksploatacji mozesz miec kłopoty. Wprawdze czujnik spalania detonacyjnego opóżni zapłon, ale zbyt wczesne wustawienie wstępne powoduje znaczne spłaszczenie charakterystyki, i co za tym idzie pogorszenie dynamiki silnika. Reasumując: jeśli jeździsz głównie na gazie, i tylko przy zapalaniu na benzynie, przyspiesz zapłon o ok 4-6*, biorąc pod uwagę możliwe trudności w zapalaniu zimnego silnika (odbijanie i cofanie tłoków). Jesli używasz LPG i benzyny naprzemian, wyprzedzenie nie powinno być większe niż 3*.

_________________
----= WolanD, Kraków =-----
-= Audi V8 280PS 400Nm =-
-= Corolla AE95 4afe 4wd =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2003 08:45:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Więc przyśpieszę zapłon o 3*..a dla bezpieczeństwa silnika będe tankował benzyne 98 okt...Dla mojego silnika jest zalecana 95okt..Więc powinno być OK...
Dzięki Woland...!

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2003 20:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2003 23:41:42
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
nop ;)

_________________
----= WolanD, Kraków =-----
-= Audi V8 280PS 400Nm =-
-= Corolla AE95 4afe 4wd =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2003 05:22:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
Hmm,w zasadzie najlepiej byłoby zamontować variator...

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: