Z twojego posta zrozumiałem, ze masz silnik wyposażony w układ ke-III- jetronic. To, czy LPG ma "kompa" czy go nie, takie ważne nie jest, bo "komp" nie steruje kątem wyprzedzenia zapłonu, a jedynie składem mieszanki. Liczba oktanowa gazu jest większa (95-105, przecietnie ok 100), przy tym gaz spala się wolniej od mieszanki benzyny z powietrzem, wiec zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu jest wskazane. Prawdopodobienstwo występowania spalania stukowego na gazie (przy tym samaym stopniu sprężania) jest minimalne. Pamiętaj jednak, że nie jedziesz wyłącznie na gazie i czasem przełączasz silnik na benzyne. Jesli robisz to wyłącznie, gdy silnik jest zimny, pół biedy, bogata mieszanka z trudem spala się stukowo. Jednak podczas normalnej eksploatacji mozesz miec kłopoty. Wprawdze czujnik spalania detonacyjnego opóżni zapłon, ale zbyt wczesne wustawienie wstępne powoduje znaczne spłaszczenie charakterystyki, i co za tym idzie pogorszenie dynamiki silnika. Reasumując: jeśli jeździsz głównie na gazie, i tylko przy zapalaniu na benzynie, przyspiesz zapłon o ok 4-6*, biorąc pod uwagę możliwe trudności w zapalaniu zimnego silnika (odbijanie i cofanie tłoków). Jesli używasz LPG i benzyny naprzemian, wyprzedzenie nie powinno być większe niż 3*.
_________________ ----= WolanD, Kraków =-----
-= Audi V8 280PS 400Nm =-
-= Corolla AE95 4afe 4wd =-
|