.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 00:39:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi C4
PostNapisane: 02.mar.2003 20:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2003 20:54:05
Posty: 141
Lokalizacja: Bożepole Wielkie
Cześć.
Chyba jednak zrezygnuję z zakupu Coupe na rzecz C4. I tak mam pytanie - na co należy zwracać uwagę w tym modelu? Mogę kupić takie z rocznika 91 2.3 z gazem za 19 000 zł - stan niby bardzo dobry. Czy coś w tych silnikach często pada? Czy w miarę spokojnie można jeździć (czujniki, lambda, wolne obroty). Ponoć jak padnie lambda to zaczyna dużo palić? A jak jest z zawieszeniem? Są jakieś typowe awarie? Może ktoś by miał takie autko na sprzedaż? Dzięki i pozdrawiam.

_________________
-----------------------
www.audicars.prv.pl
Wszystko o Audi
-----------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2003 20:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2003 20:54:05
Posty: 141
Lokalizacja: Bożepole Wielkie
I jeszcze jedno. Czy warto pchać się w silnik 2.8? Oczywiście chciałbym załozyć gaz. Czy tylko sekwencyjny? Czy starsze też montują? Jest tam chyba plastikowy kolektor? Czy lepiej 2.3? Pozdrawiam.

_________________
-----------------------
www.audicars.prv.pl
Wszystko o Audi
-----------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2003 21:06:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
szczerze powiedziawszy to 2.3 dla mnie to temat rzeka i podejzewam ze i o 2.8 moglbym sporo juz powiedziec ale wedlug mnie to 2.8 jest zdecydowanie lepszym rozwiazaniem ... niewiele wiesze spalania od 2,3 a roznica w komforcie jazdy kolosalna ... poza tym ble , ble ble .... bierz 2,8 ... a jak sie da to quattro , oponek mniej zuzyjesz :)

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2003 21:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2003 14:56:31
Posty: 122
Lokalizacja: Świebodzin
mialem 2.3E na gazie extra brykal zrobilem 130 000km uwazaj na waku pompe 2 wymienilem ale uzywki sa w miare tanie tylko trzeba trafic na dobra .Teraz mam 2.8E gazik terz wrzucilem jest git a kolektory sa metalowe tylko w 2.6 plastiki :oko:

_________________
100 2.8E,tunning S4,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2003 22:39:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2003 20:54:05
Posty: 141
Lokalizacja: Bożepole Wielkie
A po czym w sumie poznać, że kolektor jest plastik? Czy po otwarciu maski da się zauważyć? I jak jest z samym silnikiem? Czy moga być problemy? Wycieki, paski, jak z głowicami, czy uszczelki są w miarę tanie, i jakie jest spalanie 2.8 na gazie? Bo jeszcze nie wiem czy 2.3 czy 2.8. Rozsądek mówi mi, że 2.3, łatwiej chyba później sprzedać niż 2.8, ludzie się boją 6 garów, no i prawie 3 litry pojemnosci... Pozdrawiam.

_________________
-----------------------
www.audicars.prv.pl
Wszystko o Audi
-----------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2003 22:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
daj spokoj , jak ktos kupuje 2.3 to i 2.8 jest w jego zasiegu .,... a spalanie u mnie w quattro to od 14 do 18 litrow gazu .... tak realnie ... 18 to deptanie po miescie .... a 14 to 140 na trasie ... wolniej jeszcze nie udalo mi sie tym samochodem jechac ...nawet jak bylo full sniegu i lod ... a co do cen to prawie to samo co 2.3 tyle ze w 2.3 jest machaniczny wteysk ktory jak sie sypnie to samochodu juz nie doprowadzisz do stanu uzywalnosci na wolnych obrotach ... poza tym 2.8 zjada troche wiecej oleju, aha a plastik poznasz ze wyglada jak malowany i jest gladziutki , alu jest chropowate i widac ze to alu .... te srebrne zeberka cantralnie pod maska :oko:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 08:46:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2002 13:56:36
Posty: 526
Lokalizacja: Katowice
Krzysztof Pawlak napisał(a):
A po czym w sumie poznać, że kolektor jest plastik? Czy po otwarciu maski da się zauważyć? I jak jest z samym silnikiem? Czy moga być problemy? Wycieki, paski, jak z głowicami, czy uszczelki są w miarę tanie, i jakie jest spalanie 2.8 na gazie? Bo jeszcze nie wiem czy 2.3 czy 2.8. Rozsądek mówi mi, że 2.3, łatwiej chyba później sprzedać niż 2.8, ludzie się boją 6 garów, no i prawie 3 litry pojemnosci... Pozdrawiam.


Silniki 2.8 maja kolektor aluminiowy, 2.6 mają plastikowy. Jak zobaczysz i postukasz palcem, to od razu będziesz wiedział, czy plastik czy metal. :zakrecony: :)

_________________
80 2.6 Quattro Avant LPG
AUDI ...... to zobowiązuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 10:55:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2002 11:25:14
Posty: 304
Lokalizacja: Warszawa
Hansik napisał(a):
...2.8 jest zdecydowanie lepszym rozwiazaniem ... niewiele wiesze spalania od 2,3...


Hansik, co rozumiesz przez "niewiele wieksze spalanie"... Mi 2.3 na benzynie przy porzadnym deptaniu w jezdzie po miescie nie spalilo wiecej niz 12,5l w zimie... Mysle ze przy maksymalnym deptaniu po miescie to wezmie 17 albo i lepiej... :0

_________________
2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 21:14:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2003 14:56:31
Posty: 122
Lokalizacja: Świebodzin
ja tam nie widze zadnej roznicy e spalanio srednio 15 lpg na 100 a na dryndzie praktycznie caly czas miasto ale kolo ma 2.3 bez komputera i jemu pali wiecej jak moja 2.8 wiec nie warto zaoszczedzac tych kilko stowek :D

_________________
100 2.8E,tunning S4,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 22:45:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2003 20:54:05
Posty: 141
Lokalizacja: Bożepole Wielkie
A jaki wtrysk jest w 2.8? i jak wygląda sprawa z dostępem do części - np. drugi silnik albo głowica (w przypadku "zajeżdżenia" pierwszego)?

_________________
-----------------------
www.audicars.prv.pl
Wszystko o Audi
-----------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 22:58:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 891
Lokalizacja: Lodz/Wa-wa
Krzysztof Pawlak napisał(a):
w przypadku "zajeżdżenia" pierwszego)?


To widze ze Kolega ma wielkie plany ... Moj znajomy ma 2.8 z 740000 na cyferblacie i bynajmniej nie jest jeszcze szrotem ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 23:22:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
Chodzin napisał(a):
Hansik napisał(a):
...2.8 jest zdecydowanie lepszym rozwiazaniem ... niewiele wiesze spalania od 2,3...


Hansik, co rozumiesz przez "niewiele wieksze spalanie"... Mi 2.3 na benzynie przy porzadnym deptaniu w jezdzie po miescie nie spalilo wiecej niz 12,5l w zimie... Mysle ze przy maksymalnym deptaniu po miescie to wezmie 17 albo i lepiej... :0


mi 2.3 spalalo gazu od 11 do 15 litrow , natomiast 2.8 z quattro pali od 14 do 18 litrow tak wiec mysle ze bez quattro spalania byloby przynajmniej o litr mniejsze ... tak wiec czy to duza roznica ??

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 23:29:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2003 14:56:31
Posty: 122
Lokalizacja: Świebodzin
kupowalem ostatnio czujnik temp wody i chlopaki mieli motor 2.8 z papierami za 1500zl kompletny z osprzetem od altomata wizualnie byl extra z92 roku bez sladow wycieku no i nie myty na sprzedarz to chyba nie jest wysoka cena nie oplaca sie remontowac.

_________________
100 2.8E,tunning S4,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 00:16:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2003 20:54:05
Posty: 141
Lokalizacja: Bożepole Wielkie
W sumie cena jest Ok, tylko problem moze być później z podłączeniem wszystkiego. Ja jak w cygarze wymieniłem silnik od 5000 KZ to póżniej za cholerę nie mogłem mu ustawić wolnych obrotów. Na poprzednim trochę jeszcze nieraz miał.

_________________
-----------------------
www.audicars.prv.pl
Wszystko o Audi
-----------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 00:22:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
najwazniejsze zeby przy przekladce silnika miec dokladnie taki sam osprzet jaki byl przy wkladanym silniku a najlepiej ten sam .... chodzi to glownie o numery czesci zeby sie zgadzaly ....

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 11:22:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
Miałem kupetkę w 2.3 a teraz mam w 2.8 - zajebista różnica. W mieście spalanie ok 12-13l/100km. Ceny części i ich dostepność jest ok. Znajomemu w C4 2.8 Q zerwał sie pasek klinowy i wciął się w rozrząd. Pasek rozrządu zerwany oczywiście i cała góra silniczka do remontu. Za wszystki czesci zapłacił ok 700zł.
A u mnie na strychu lezy motorek 2.8 z 1994r z plastikowym kolektorem - troszke inny kształt mają kanały.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 19:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2002 22:12:49
Posty: 176
Lokalizacja: Jelenia Góra
jak to jest możliwe żeby w 2,8 zderzyły się tłoki z zaworami - przecierz ten silnik jest bezkolizyjny :-? - to WYTESTOWANE EMPIRYCZNIE

_________________
AUDI 200 Turbo Quattro - kiedyś było
KUPIĘ B4 2,6 2,8, B3 20V, koniecznie QUATTRO, a najchętniej 2,0 16V do 94 roku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 22:52:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2002 00:00:00
Posty: 59
Lokalizacja: giżycko
jak masz wybor to bierz 2,8 . silniki 2,8 i 2,6 sa bezkolizyjne bo u mnie tez walnal pasek i bylo oki.czesci jest full a ceny nie sa wygorowane tylko do quattro troche drozsze.
p.s 2,6 quattro na trasie 80-100 km/h spalanie 10 litrow gazu :-D

_________________
juz nie ma rs blau


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: