.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 09:33:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.5TDI]problem z odpalaniem/swiece
PostNapisane: 13.maja.2007 21:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
witam,
niedawno kupilem w/w auto i mam problem. od kupna(czyli jakichs4 dni) auto ciezko pali. kontorlka swiec zarowych po przekreceniu stacyjki zapala sie na mniej niz 1 sekunde, na siwcach nie pojawia sie napiecie.
po odpaleniu w powietrzu czuc zapach"odpalonego na zimno ursuska"
nie wiem czy to ma zwiazek ale wskaznik temperatury silnika caly czas pokazuje 0(najprawdopodobniej strzelony wskaznik).
wczesniej jezdzilem bezynowka... o dizlu mam srednie pojecie.

jak narazie stawiam na przekaznik zalaczajacy obwod swiec
ale w http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... e+%BFarowe

stawiaja na rozrzad.
qumpel ma audi 80 1.9... i u niego swiece wlaczaja sie na 20s. jutro jade mechanika moze on cos poradzi. a wy co o tym myslicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 22:45:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Przy obecnych temperaturach świece nie grzeją (poniżej 5 st C dopiero załącza się grzanie świec) więc to że kontrolka od świec zapala sie na 1 sek i gaśnie to jest ok - Twój kolega w B4 ma coś nie tak - pewnie ktoś tak zrobił specjalnie żeby auto wogule odpalało ... także to raczej nie to ... na początek sprawdz kąt wtrysku ...

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 2.5TDI]problem z odpalaniem/swiece
PostNapisane: 14.maja.2007 07:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dziabel napisał(a):
a wy co o tym myslicie?


myśłimy ze bez porzadnej diagnostyki sie nie obejdzie ....

p.s przy dzisiejszych temperaturach swiece zapadły w sen letni :):

podepnij autko pod Vaga i sprawdzcie podstawowe parametry pracy silnika (co i jak było na forum ;) )

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 2.5TDI]problem z odpalaniem/swiece
PostNapisane: 14.maja.2007 08:07:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dziabel napisał(a):
witam,
niedawno kupilem w/w auto i mam problem. od kupna(czyli jakichs4 dni) auto ciezko pali. kontorlka swiec zarowych po przekreceniu stacyjki zapala sie na mniej niz 1 sekunde, na siwcach nie pojawia sie napiecie.
po odpaleniu w powietrzu czuc zapach"odpalonego na zimno ursuska"
nie wiem czy to ma zwiazek ale wskaznik temperatury silnika caly czas pokazuje 0(najprawdopodobniej strzelony wskaznik).
wczesniej jezdzilem bezynowka... o dizlu mam srednie pojecie.

jak narazie stawiam na przekaznik zalaczajacy obwod swiec
ale w http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... e+%BFarowe

stawiaja na rozrzad.
qumpel ma audi 80 1.9... i u niego swiece wlaczaja sie na 20s. jutro jade mechanika moze on cos poradzi. a wy co o tym myslicie?

Co pokazuje VAG na zimno (przed porannym rozruchem) w bloku z temperaturami (007) ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 09:32:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
nie mam mozliwosci podpiac go do VAGa na zimno.
po odlaczeniu czujnika temp. samochod grzeje swice... podlacze go pod nowy czujnik....
bede sie musial przejechac do jakiegos dobrego dizlowca na diagnoze/naprawe.
a mial byc taki fajny amerykanski


z moim dobrym kolega(z ktorym gofera przerabialem ustawialem prostowalem...) doszlismy do wniosku ze:
znalazlem mechanika u ktorego robil koles samochod. mowil ze mial okropne problemy z rozruchem, caly czas. koles przejechal samochodem 24tys km. po 4 tys jak kupil to robil rozrzad... i mylse ze przy wymianie paska mechanik mogl mu lekko przestawic pompe i teraz podaje paliwo w niewlasciwych momentach( nie wiem czy dobrze mysle ale to by bylo jak z przyspieszaniem zaplonu w benzynce...ma wiekszego buta ale bardziej kaprysi przy zapalaniu). no nic dzis bede u mechanika to zobaczymy co powie.


Ostatnio edytowano 14.maja.2007 12:41:01 przez dziabel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 12:36:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
dziabel napisał(a):
a mial byc taki fajny amerykanski


diesel ? :):

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 12:42:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
taaa diesel. cale 115 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 2.5TDI]problem z odpalaniem/swiece
PostNapisane: 14.maja.2007 17:21:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
dziabel napisał(a):
stawiaja na rozrzad.
qumpel ma audi 80 1.9... i u niego swiece wlaczaja sie na 20s. jutro jade mechanika moze on cos poradzi. a wy co o tym myslicie?


moze ma ale 1.9 D :) albo TD
bo w zadnym TDI nie beda grzały siwece przy takich temp

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 17:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Swiece zarowe w silniku diesla z bezposrednim wtryskiem sa potrzebne aby latwiej odpalal i rowno pracowal po odpaleniu. Skoro silnik taki jest sprawny, kat wtrysku ustawiony prawidlowo oraz dawka rozruchowa taka jak powinna byc do stopnia zuzycia pompy wtryskowej , to nawet przy -10 stopniach odpali bez problemu. Podnies dawke startu i pozbedziesz sie problemu.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 20:24:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
qumpel ma dizla bez turbinki 1.9 75KM.

wlasnie nie wiem czy jest wszystko ustawione OK.
bylem u "mojego" mechanika- poznal samochod i powiedzial ze silnika nie ruszy bo juz sie nim bawili i nic nie osiagneli.
dal numer do speca od dizli. jak zbiore wiecej kaski(czyt. poczatek nastepnego miesiaca) to podjade do niego powiem co i jak.
wyszlo ze poprzedni wlasciciel mial mw takie problemy przez caly okres uzytkowania. mysle ze ktos przy rozrzadzie przestawil pompe. zobacze co DizelMaster powie.
narazie nie tykam tego sam bo diesel to dla mnie czarna magia( wczesniej mialem 1.6 na pierburgu i udalo sie go wyprostowac wiec i przy takim byle dizlu sie nie poddam)
jak Master powie ze jest ok to podkrece mu dawke jak radzisz.
Do VAGa narazie nie mam dostepu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 07:44:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
to ja juz nie wiem który silnik ma problem ... 1.9 TD czy 2.5 TDI .... :?: .... :okulary2:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 14:34:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
problem mam ja z 2.5TDI, posilkowalem sie samochodem qumpla 1.9D jako wzorem.
jutro jak uda mi sie wyskrobac kase to pojade do mechanika na diagnoze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [C4 2.5TDI 115KM]problem z odpalaniem/swiece
PostNapisane: 16.maja.2007 19:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
bylem u speca... terminy maja zaklepane az do polowy czerwca.
udalo sie podpiac w komputer... kat zaplonu w normie :| (a myslalem ze bedzie szacher macher i po sprawie), kodow bledow 0
cos innego... madrzy ludzie stawiaja albo na sterowanie wlaczaniem swiec(bo to stary TDI i dogrzewac chociaz z 2sek ale musi),komputer(tak przy okazji sterowania swiec) albo dowalona pompa(cofajace sie paliwo i bog wie co jeszcze).

dzis samochodzikiem bujnelem sie prawie 190 tak zobaczyc czy cos potrafi.

w tym problem ze to nie beda tanie naprawy(jeden z mechnikow poradzil mi poprostu odlaczenie czujnika temperatury- swiece przy starcie zawsze wlaczone, ale czy nie beda caly czas sie palily nawet przy wlaczonym silniku????).
i tu wpadlem na pomysl jak przetestowac czy to problem z grzaniem czy z cofajacym sie paliwem:
rano odlacze czujnik, nagrzeje silnik,
- jak odpali odrazu to znaczy ze paliwo sie nie cofnelo a wina tkwi w sterowaniu swiecami.
- jak bede musial krecic to znaczy ze paliwo sie cofnelo bo komory sa rozgrzane a nie ma wybuchac.

co sadzicie o tym tescie???(debilny bo pominelem jakis szczegolik z budowy dizla i nie uzyskam odpowiedzi czy genialny w swej prostocie? wczesniej jezdzilem bezyna i tam bylo: jest iskra jest paliwo to musi jechac, o dizlu myslem ze jest jeszcze prostszy >>>jest paliwo, jest kompresja to musi jechac)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 2.5TDI 115KM]problem z odpalaniem/swiece
PostNapisane: 16.maja.2007 19:16:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
dziabel napisał(a):
bylem u speca... terminy maja zaklepane az do polowy czerwca.
udalo sie podpiac w komputer... kat zaplonu w normie :| (a myslalem ze bedzie szacher macher i po sprawie), kodow bledow 0
cos innego... madrzy ludzie stawiaja albo na sterowanie wlaczaniem swiec(bo to stary TDI i dogrzewac chociaz z 2sek ale musi),komputer(tak przy okazji sterowania swiec) albo dowalona pompa(cofajace sie paliwo i bog wie co jeszcze).

dzis samochodzikiem bujnelem sie prawie 190 tak zobaczyc czy cos potrafi.

w tym problem ze to nie beda tanie naprawy(jeden z mechnikow poradzil mi poprostu odlaczenie czujnika temperatury- swiece przy starcie zawsze wlaczone, ale czy nie beda caly czas sie palily nawet przy wlaczonym silniku????).
i tu wpadlem na pomysl jak przetestowac czy to problem z grzaniem czy z cofajacym sie paliwem:
rano odlacze czujnik, nagrzeje silnik,
- jak odpali odrazu to znaczy ze paliwo sie nie cofnelo a wina tkwi w sterowaniu swiecami.
- jak bede musial krecic to znaczy ze paliwo sie cofnelo bo komory sa rozgrzane a nie ma wybuchac.

co sadzicie o tym tescie???(debilny bo pominelem jakis szczegolik z budowy dizla i nie uzyskam odpowiedzi czy genialny w swej prostocie? wczesniej jezdzilem bezyna i tam bylo: jest iskra jest paliwo to musi jechac, o dizlu myslem ze jest jeszcze prostszy >>>jest paliwo, jest kompresja to musi jechac)


Zapewniam Cię, że w tych temperaturach ten silnik nie potrzebuje grzania świec. Organoleptycznie do -2C odpala bez podgrzewania. Musisz mieć albo spieprzoną kompresję albo jakiś czujnik albo dawka. Szukaj a znajdziesz ale to nie świece moim zdaniem.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 19:47:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
jak by kompresja padla to: glowka do roboty, nowe pierscionki i heja do przodu.
jak by paliwo sie cofalo to pompa do roboty
jak by dawka rozruchu byla za mala to tak samo pompa
jak by jakis czujnik padl to zalamka bo kij wie gdzie i kij wie jaki (mam nawet pod poduszke silnika podpiety tylko po co???)

bede staral sie wykluczac kazda mozliwosc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 20:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
może początkowo wydaje się że dużo jest różnych czujników,ale w praktyce po podłączeniu komputera okazuje się że im więcej tym lepiej,docenisz to jak zaopatrzysz się w VAG-a


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 21:47:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ja nadal upieram się przy czujniku temperatury, ale z powietrza bez podłaczenia VAG`a możemy tylko dywagować i to dość luźno - zupełnie jak kupa niemowlaka ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 08:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
czujnik poszedl pierwszy w kolejnosci, jest nowy i dzieje sie dokladnie tak samo
narazie nie mam gdzie zrobic VAGa (w sumie to moze sie zdazyc ze nowy czujnik jest strzelony)
wyniki mojego testu:
zdjelem czujnik, poczekalem az sie nagrzeje przekrecam kluczyk i pali, mniej niz jedno zakrecenie i samochod chodzi.

co wykluczylem:
-cofanie sie paliwa z pompy( jak by sie cofalo to i tak, nawet na rozgrzanym bym musial krecic)

co zostalo:
- dawka paliwa rozruchowego
- sterowanie swiec(szeroko pojete, czujniki, przekazniki itd)
- kompresja
- lewe powietrze gdzies zasysa do ukladu paliwowego
(moze wymysle cos po drodze co jeszzce ma wplyw)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: