.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 09:39:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 '99 2,5TDI] Sterownik na pompie wtrysk. - mega problem
PostNapisane: 16.maja.2007 21:03:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 15:01:42
Posty: 33
Lokalizacja: Będzin
Witam,
mam pewien problem, tzn.: silnik kręci, a nie chce się odpalić, wygląda to jakby immobilaiser był padnięty, wogóle nie odpala. Pojechałem do mechaników, zaciągłem auto, rozebrał (bdb mechanik, naprawia prawie wszystko A6 A8, A4 od ręki) i trochę się zdziwił. Sterownik na pompie wtryskowej padł i nie można go uruchomić. Najprościej jest założyć nową pompę (cena w serwisie ok. 8000zł bez montażu). Problem jest bardziej złożony niż by się mogło wydawać, ponieważ jest tylko kilka firm w Polsce, które potrafią założyć taką pompę i ustawić (specjalny stół propierczy, z tego co sie dowiedziałem jest taki w Ilawie). Podpięta wtyczka do kompa raz pokazuje że wszystko ok, raz wykazuje błąd sterownika. Samego sterownika nie można nigdzie kupić ponieważ jest montowany do JEDNEJ pompy. Tak więc zamiana np. ze szrotu wogóle odpada, odpada również zainstalowanie używanej pompy ze szrotu (o ile wogóle takie auto znajdę) ponieważ (tak słyszałem) sterownik ma tylko jeden kod i potrafi działać z tylko TYM JEDNYM konkretnym autem. Czyli shit, jeszcze jest szansa że elektonik pasjonat, który wywinął firmie Magneto-Marelli psikusa i naprawia podobne sterowniki, rozłoży to na części i naprawi. Sam sterownik zalany jest specjalnym roztworem - przegięcie, jest praktycznie nierozbieralny. No troche się załamałem, bo fura stoi, mam pstryknięte 185tys., żadnej jazdy wariackiej i na czystym (?) ON. Najgorsze to wydać kasę (nawet w serwisie) i auto nie jeździ, bo mi tej pompki nie ustawią w optymalnym zakresie. A w Polskie łapy serwisowe to lepiej się nie pchać.
Jeszcze jest jakaś szansa - rozbiera jutro rozrząd i spróbuje zmienić o 0,01 kąt wyprzedzenia zapłonu, ale to jak kogoś zainteresuje napiszę jutro. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 21:27:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
:507: :506: :cry2:


:kuru: :538: :537: :508:


:galy: :peace:

(to jakieś jaja - prawda ?)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 21:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Panie Piotruś - chyba na pewno DUżE jaja... Albo......

kejek - poczytaj se troche forum.....

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 22:06:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a ja odpowiem inaczej: pompę możesz kupić używaną za ok. 2500 PLN [z gwarancją] i zamontować [prawie] we własnym zakresie. ważne, byś nie pomylił typu silnika [VP44 od AKE nie pasują do AFB/AKN]. wystrzegaj się pomp z literką D na końcu.
pompa to element plug&play.

to, co napisałeś, to zupełna nieprawda.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 '99 2,5TDI] Sterownik na pompie wtrysk. - mega probl
PostNapisane: 17.maja.2007 09:02:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
kejek napisał(a):
Witam,
mam pewien problem, tzn.: silnik kręci, a nie chce się odpalić, wygląda to jakby immobilaiser był padnięty, wogóle nie odpala. Pojechałem do mechaników, zaciągłem auto, rozebrał (bdb mechanik, naprawia prawie wszystko A6 A8, A4 od ręki) i trochę się zdziwił. Sterownik na pompie wtryskowej padł i nie można go uruchomić. Najprościej jest założyć nową pompę (cena w serwisie ok. 8000zł bez montażu). Problem jest bardziej złożony niż by się mogło wydawać, ponieważ jest tylko kilka firm w Polsce, które potrafią założyć taką pompę i ustawić (specjalny stół propierczy, z tego co sie dowiedziałem jest taki w Ilawie). Podpięta wtyczka do kompa raz pokazuje że wszystko ok, raz wykazuje błąd sterownika. Samego sterownika nie można nigdzie kupić ponieważ jest montowany do JEDNEJ pompy. Tak więc zamiana np. ze szrotu wogóle odpada, odpada również zainstalowanie używanej pompy ze szrotu (o ile wogóle takie auto znajdę) ponieważ (tak słyszałem) sterownik ma tylko jeden kod i potrafi działać z tylko TYM JEDNYM konkretnym autem. Czyli shit, jeszcze jest szansa że elektonik pasjonat, który wywinął firmie Magneto-Marelli psikusa i naprawia podobne sterowniki, rozłoży to na części i naprawi. Sam sterownik zalany jest specjalnym roztworem - przegięcie, jest praktycznie nierozbieralny. No troche się załamałem, bo fura stoi, mam pstryknięte 185tys., żadnej jazdy wariackiej i na czystym (?) ON. Najgorsze to wydać kasę (nawet w serwisie) i auto nie jeździ, bo mi tej pompki nie ustawią w optymalnym zakresie. A w Polskie łapy serwisowe to lepiej się nie pchać.
Jeszcze jest jakaś szansa - rozbiera jutro rozrząd i spróbuje zmienić o 0,01 kąt wyprzedzenia zapłonu, ale to jak kogoś zainteresuje napiszę jutro. Pozdrawiam.


He, he... :diabel:
Niezła opowieść rodem z mchu i paproci...
Gratuluję talentu... :peace:
VP44 kupisz regenerowaną nawet za 2000 PLN z Boscha i z gwarancją.
Mnie osobiście interesuje to przestawienie kąta o 0,01 * :):
Chętnie zagłębię się w lekturze dalszego ciągu Twojej opowieści. :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 22:14:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A sterowniki naprawiają. Pada tranzystorek w nich. Tylko wtedy trzeba mieć sprzęt aby wszystko zgrać razem do kupy i tu jest największy problem, a dla naprawiających kasa.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: