kejek napisał(a):
Witam,
mam pewien problem, tzn.: silnik kręci, a nie chce się odpalić, wygląda to jakby immobilaiser był padnięty, wogóle nie odpala. Pojechałem do mechaników, zaciągłem auto, rozebrał (bdb mechanik, naprawia prawie wszystko A6 A8, A4 od ręki) i trochę się zdziwił. Sterownik na pompie wtryskowej padł i nie można go uruchomić. Najprościej jest założyć nową pompę (cena w serwisie ok. 8000zł bez montażu). Problem jest bardziej złożony niż by się mogło wydawać, ponieważ jest tylko kilka firm w Polsce, które potrafią założyć taką pompę i ustawić (specjalny stół propierczy, z tego co sie dowiedziałem jest taki w Ilawie). Podpięta wtyczka do kompa raz pokazuje że wszystko ok, raz wykazuje błąd sterownika. Samego sterownika nie można nigdzie kupić ponieważ jest montowany do JEDNEJ pompy. Tak więc zamiana np. ze szrotu wogóle odpada, odpada również zainstalowanie używanej pompy ze szrotu (o ile wogóle takie auto znajdę) ponieważ (tak słyszałem) sterownik ma tylko jeden kod i potrafi działać z tylko TYM JEDNYM konkretnym autem. Czyli shit, jeszcze jest szansa że elektonik pasjonat, który wywinął firmie Magneto-Marelli psikusa i naprawia podobne sterowniki, rozłoży to na części i naprawi. Sam sterownik zalany jest specjalnym roztworem - przegięcie, jest praktycznie nierozbieralny. No troche się załamałem, bo fura stoi, mam pstryknięte 185tys., żadnej jazdy wariackiej i na czystym (?) ON. Najgorsze to wydać kasę (nawet w serwisie) i auto nie jeździ, bo mi tej pompki nie ustawią w optymalnym zakresie. A w Polskie łapy serwisowe to lepiej się nie pchać.
Jeszcze jest jakaś szansa - rozbiera jutro rozrząd i spróbuje zmienić o 0,01 kąt wyprzedzenia zapłonu, ale to jak kogoś zainteresuje napiszę jutro. Pozdrawiam.
He, he...
Niezła opowieść rodem z mchu i paproci...
Gratuluję talentu...
VP44 kupisz regenerowaną nawet za 2000 PLN z Boscha i z gwarancją.
Mnie osobiście interesuje to przestawienie kąta o 0,01 *
Chętnie zagłębię się w lekturze dalszego ciągu Twojej opowieści.