.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 14:58:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2.3 NG]Zmiana glowicy 10 zaworowej na 20
PostNapisane: 06.cze.2007 18:12:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2007 11:11:26
Posty: 2
Witam interesuje mnie czy da sie zamienic w silniku 2,3 NG z katalizatorem dlowice 10 zaworowom na 20 zaworowom i czy wystarczy sprawic sobie tylko glowice z kolektorami czy cos jeszcze
dzieki za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 20:18:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Wypadało by jeszcze zmienić korby i tłoki, no i oczywiście cały układ wtryskowy i wiązka elektryczna.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 18:35:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nawet jak przykręcisz głowice, to nie jestem pewny ale mogą ci zawory puknąć w tłoki. A jak nie punką, to dalej bedą problemy z podłączeniem układu wtryskowego... A jak poradzisz sobie z tym wszystkim to moze to i bedzie działać na mechanicznym wtrysku k-jetronic...
nie wiem też jak poradzi sobie sterownik zapłonu i czy będzie bangalać pomimo różnic w napełnieniu cylindrów przy zastosowaniu różnych głowic.

Bedziesz pionierem :) życze powodzenia ! opisz jak śmiga :D

Chociaż osobiście wstawiłbym kompletny silnik z całym osprzętem (wiązką, komputerem itp).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 18:41:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A przypadkiem kanały olejowe nie są inaczej poprowadzone? Kiedyś było takie info na forum...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 21:40:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nie będzie żadnym pionierem ze wstawieniem k-jeta do 20V - imo to jest bardzo dobre rozwiązanie, reakcja na gaz jest natychmiastowa nie to co przy elektronicznym zamulaczu.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2007 08:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
nie będzie żadnym pionierem ze wstawieniem k-jeta do 20V - imo to jest bardzo dobre rozwiązanie, reakcja na gaz jest natychmiastowa nie to co przy elektronicznym zamulaczu.

Ba... mechaniczny wtrysk jest zajebistym patentem. Ale pytanie było w sumie inne - czy głowica 20V siada na blok z 10V tak, żeby magistrale olejowe się pokryły. Wątpię czy niemiaszki zmieniały cokolwiek w bloku, bo po co, ale ich tam ch... wie... No i jak wypadnie stopień sprężania - kształt komory spalania jest całkiem inny, nie wiadomo też, jak kolizyjność z płaskimi denkami tłoków...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2007 08:53:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wystarczy porównać uszczelki pod głowice. Są inne.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2007 12:05:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
jmm napisał(a):
Wypadało by jeszcze zmienić korby i tłoki, no i oczywiście cały układ wtryskowy i wiązka elektryczna.


korby sa takie same

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2007 08:33:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
ok 15 podesle ci linka jak niemaiszki zakladaly do bloku 2.3 jesli sie nie myle NF glowice z 2.3 20v 7A i jeszcze pakowali turbo k26. skoro zalozyli bez rozwiercania kanalow olejowych to sie da bez problemu pamietaj ze 20v mialo natrysk oleju na dno tloka. w dodatku skoro tloki chcesz zmieniac to od razu kapitalka by sie zdala wiec licz 800 na czesci na SAM DOL. pytanie tylko po co? skoro kompletny silnik z wiazkami i se wszyskim wyrwiesz juz za 2000 - do 2500. zapewniam cie ze jesli bedziesz rzezbil z sama glowica to wpakujesz wiecej kasy, dluzej to potrwa i moze sie okazac ze samochod nie bedzie jezdzil jak bedziesz oczekiwal.

podsumowujac: jesli elektroniczny wtrysk to; glowica, kolektory, tloki, rura do katalizatora tlumiki, wiazka, komputer, przeplywomierz, silnik krokowy, przepustnica, pompa wspomagania inne serwo hamulcowe, inna maglownica, do tego dojda uszczelki, rozrzad, rokla, paski i jeszcze pare inych drobiazgow.

jesli mechaniczny to glowica, tloki, rzezba z kolektorem ssacym, caly wydech zaczynajac od kolektora, zmiana softu w kompie + masa kasy

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2007 08:19:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
zobacz http://cuatrokoop.audi-quattro.org/20vt_page.htm
a tu cala strona http://cuatrokoop.audi-quattro.org/

w tym linku niemaiszki zakladaly do bloku 2.3 jesli sie nie myle NF glowice z 2.3 20v 7A i jeszcze pakowali turbo k26. skoro zalozyli bez rozwiercania kanalow olejowych to sie da bez problemu pamietaj ze 20v mialo natrysk oleju na dno tloka. w dodatku skoro tloki chcesz zmieniac to od razu kapitalka by sie zdala wiec licz 800 na czesci na SAM DOL. pytanie tylko po co? skoro kompletny silnik z wiazkami i se wszyskim wyrwiesz juz za 2000 - do 2500. zapewniam cie ze jesli bedziesz rzezbil z sama glowica to wpakujesz wiecej kasy, dluzej to potrwa i moze sie okazac ze samochod nie bedzie jezdzil jak bedziesz oczekiwal.

podsumowujac: jesli elektroniczny wtrysk to; glowica, kolektory, tloki, rura do katalizatora tlumiki, wiazka, komputer, przeplywomierz, silnik krokowy, przepustnica, pompa wspomagania inne serwo hamulcowe, inna maglownica, do tego dojda uszczelki, rozrzad, rokla, paski i jeszcze pare inych drobiazgow.

jesli mechaniczny to glowica, tloki, rzezba z kolektorem ssacym, caly wydech zaczynajac od kolektora, zmiana softu w kompie + masa kasy

P.S. wybaczcie za powtorzonego posta

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 10:20:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
NG tez ma natrysk na denko tloka.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: