.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 12:05:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 13:03:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

możesz mi zawierzyć, że to, co słyszałem, to było wisko.
podczas prób byłem trzeźwy, nie nosiłem damskiej bielizny [miałem nawet męski laptop], nie rozglądałem się nerwowo na boki etc.

;)


Ale Twój słuch już może być uszkodzony jako skutek uboczny wypicia kilku cystern mało markowego alkoholu podczas jakże krótkiego życia :) :D :peace:

Martwię się... po prostu :smokingdevil:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 13:05:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Sytuacja patowa. Teraz myślę, że wisko "szumi" prawidłowo (wskazuje na to opis Paproci), a oprócz tego słychać coś jeszcze (turbo :): :P ), bo Wódz napisał że słychać to "w środku i jak cholera" - a to już napewno nie jest wisko .... :(: :banghead: :!!: :!!:


Komuś się naraziłem ?? Trudno, będę miał tak: :612: ... albo tak: :boxed: ... .

:okulary2: :cry2:


.
:giveup: :607:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 13:15:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

sęk w tym, że moje wiska [l. mn.] także słyszę w środku [jak cholera].



Carl,

trzymam się dzielnie.
ale oczywiście powinieneś się martwić i troszczyć.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 14:55:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
Piotr,

sęk w tym, że moje wiska [l. mn.] także słyszę w środku [jak cholera].


W takim razie u Krisso jest wszystko OK [wracam do punktu wyjścia...], a Twoje "jak cholera" i moje "jak cholera" zawierają się w innej skali pomiarowej - bez jakiegokolwiek sarkazmu.
Według mojej skali silnie zagrzane wisko przy wysokich obrotach można usłyszeć wewnątrz kabiny ale tylko wytężając słuch [np. cicho włączona muzyka skutecznie "wytłumia" te odgłosy i żeby coś usłyszeć - należy muzykę całkiem wyłączyć lub otworzyć boczne okno].

Meszrum - wiatrak chłodnicy jest tak daleko umieszczony od kierowcy, jak np. spężarka klimy, alternator, wcale nie cicho pracująca VP i końcówki wtrysków, nie wspominając silnika z układem korbowo-tłokowym. Za tym wszystkim stoi jeszcze turbo, klawiatura głowic i ... układ wydechowy. W żadnym razie nie "przepycham" się z Tobą "na argumenty" ale myślę, że ciągle rozmawiamy o różnych (w sensie źródła pochodzenia) odgłosach pracy ... .

Tym sposobem dotarliśmy w autentyczny ślepy zaułek, bo dopóki nie spotkamy się wszyscy razem "live" :D i nie ustalimy ktore dźwięki od czego się biorą - dyskusja zawędruje nie w tym kierunku, jakiego wszyscy oczekujemy - z Krisso na czele ... .

:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 15:29:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

jak cholera - jest słyszalne w kabinie, można odróżnić od pracy silnika. trudno nazwać to głośnym. jednak wyraźnie nakłada się na pracę silnika i przykrywa swoim brzmieniem.
...ale prawdą jest, że nie każdy to słyszy. mój ojciec nie słyszy wisko w ogóle [a nie jest tak głuchy jak Carl :P ].

zgadza się.
należy jednak podkreślić zupełnie inną charakterystykę pracy [aspekt akustyki pracy silnika] AFB/AKN/AKE [pierwsze do 2001] oraz AYM/BFC w stosunku do konstrukcji ostatnich typu BAU/BDG/BDH.

jak wiadomo [sprawdziłem w naturze] najgłośniejsze są AYM/BFC - pracują twardo i głośno [głośniejsze niż R4 PD]. podczas przyspieszania słychać niski, groźny ryk.
wisko jest jednak wyraźnie słyszalne*.

AFB/AKN, jak również BAU/BGD/BDH to ciche jednostki. w AFB/AKN ogłos towarzyszący przyspieszaniu można zdefiniować jako delikatny, o dużej częstotliowości, warkot w górnych rejestrach.
BAU & Co. generuje niższe tony w czasie akceleracji.
nie mniej jednak, tutaj wisko także jest słyszalne*.


jedna rzecz jednak się nie zmienia - brzmienie wisko [podczas wchodzenia na obroty]. jako, że słyszałem i jechałem większością 2.5TDI V6 [jeżeli nie wszystkimi], to z całą pewnością stwierdzam: wczoraj wraz z KRISOO słyszałem wisko.
;)
nie ma nigdzie nieszczelności, turbina jest w zasadzie bezdźwięczna.
akustycznie jest wzorowo.
silnik wygląda tak, jak u Piotra [czysto jak diabli].

ten silnik jest jak dzwon - najwyższa korekcja to circa 0.24 [reszta 0.00 albo 0.08]...
...a Wy implikujecie mu konieczność remontu :): ...


dla pewności powtórzę: wisko w BAU KRISOO pracuje zupełnie normalnie pod względem akustyki, nienormalne wydało nam się, że pracuje cały czas [nawet gdy warunki atmosferyczne/temperatura pieca tego nie wymuszają].


autor powyższego ma przeszłość audiofilską i rożróżnia podstawowe dźwięki w przyrodzie.
potrafi także rozróżnić marki stosowanych kabli [interkonektów i głośnikowych] w zestawach audio w drodze prób akustycznych [blindfold tests].


*muzyka wyłączona bądź bardzo cicha; wentylacja na III/IIII kreski.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 16:00:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wodzu Miłościwy - zredagowałeś posta nie pozostawiającego żadnych wątpliwości, że jak cholera znaczy u Ciebie i u mnie to samo.
Nie podejmuję się żadnego komentarza, bowiem klarowność Twojej wypowiedzi stoi na absolutnie najwyższym poziomie i moje uwagi, pomimo tego że poczynione tak samo jak u Ciebie - w najlepszej wierze - byłyłby poprostu niestosowne ;) .

Reasumujac wszystko co zostało dotąd powiedziane oraz - w szczególności - Twoją Wodzu Zielona Paproć - ostatnią wypowiedź, pokusiłbym się o wydanie ostatecznej opinii kończącej temat na zawsze (co absolutnie nie znaczy, ze próbuję komukolwiek zamknąć buzię ... :diabel: ).

WISKO W BAU KRISSO JEST NOWE LUB PRAWIE NOWE I W 100% SPRAWNE.


W mojej ocenie - kwestia została wyjaśniona całkowicie i zakończona happy-endem. Jeżeli ktokolwiek ma inne zdanie niech sobie pisze dowoli - nie dam się sprowokować do żadnej polemiki ;) . W razie jakichkolwiek watpliwości polecam uważną lekturę tego co napisał Meszrum ;) .

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 17:05:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Panowie za dyskusje na temat mojego odrzutowca :): - na razie odpuszczam w takim razie temat powrócę do niego w przeciągu miesiąca kiedy to będę wymieniał rozrząd - na razie delektuję się znakomitymi osiągami BAU :peace:

Ci którzy nie znają tych motorów V6 jadac ze mna mówią że słychać w srodku jakby jechali autem z silnikiem benzynowym ponad 4,00 -5,00 litrów - wrażenia słuchowe.

No i to przyjemne odejście i widok aut we wstecznym lusterku - nie miałem takiej frajdy w poprzednim AYM ( choć jadąc aigrekemką Mesza doszedłem do wniosku że mój poprzedni parch był emerytem ;) ) i powiem szerze że mity i opowiastki iż automat jest wolny pozostawię bez komentarza. Zresztą kwestia gustu.
Zdrowiutki V6 jest cudowny!!!

Powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz - czy pomiedzy opcjami (ten sam silnik w A6 Avant):
1. BAU + manual
2. BAU + automat
3. BAU + automat + quattro

będzie roznica w głośności, brzmieniu silnika, odgłosach całego napędu słyszalna wewnątrz kabiny?

Czy szarokość opon też wpłynie na szum wewnątrz auta - porównując te same gumy ale w rozmiarach 205/55/16 i 235/45/17?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 22:04:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Jeszcze mam za krotko, i tak naprawde jeszcze nim nie wyjechalem na lotnisko by zobaczyc jak sie trzyma drogi, ale.. chyba roznica w halasie jest.
Głównie dochodzi z tylu auta, moze to tylny naped ??
Nie wiem, to takie moje odczuczia, w poprzednim nie miałem czegoś takiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 22:45:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
KRISOO napisał(a):
Powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz - czy pomiedzy opcjami (ten sam silnik w A6 Avant):
1. BAU + manual
2. BAU + automat
3. BAU + automat + quattro

będzie roznica w głośności, brzmieniu silnika, odgłosach całego napędu słyszalna wewnątrz kabiny?


Zakładając 100% sprawność wszystkich podzespołów - nie będzie różnicy.

KRISOO napisał(a):
Czy szarokość opon też wpłynie na szum wewnątrz auta - porównując te same gumy ale w rozmiarach 205/55/16 i 235/45/17?


Zdecydowanie tak. W komforcie również ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 23:03:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... 4.File.pdf

w dziale Akustik można poczytać o natężeniu dB.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: