.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 15:06:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 aaz]Kat wtrysku +zegar
PostNapisane: 09.paź.2007 22:18:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
Przewaliłem forum w poszukiwaniu informacji, czysto teoretycznej, odnośnie kąta wtrysku.
Wszystkie posty na temat słabego palenia rano i siwego dymu, kończyły się wnioskiem : "Ustaw kąt wtrysku"
Jako że w aaz`cie nie ma ecu, a największym szczytem elektroniki jest wielki zegar na blacie, to jedyne wyjście = ZEGAR :peace:

Mam pytanie. Jak to wygląda? Jak się mierzy? Ogólnie co, jak i do czego.

Podejrzewam, że będzie to coś w rodzaju lampy stroboskopowej w silnikach benzynowych. Jeżeli nie to wyprowadźcie mnie z błędu.

Pozdrawiam Grzegorz

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 22:11:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
owszem lampy do dizla są ale drogie i mało kto z nich korzysta pomparze wolą zegar.

ustawienie kąta w uproszczeniu :)
ustawiasz wsio na GMP 1 cyl. wkręcasz przedłużke zegara w gwint uprzednio zdemontowanej śruby z końca pompy między magistralą wtryskową, zakładasz zegar i ustalasz go na 1.5mm, następnie przekręcasz wałem przeciwnie do kier. pracy silnika dotąd az wskazówka na zegarze przestanie sie poruszać, zerujesz zegar i przekręcasz teraz zgodnie z kierunkiem pracy silnika az na punkt 0 na kole zamachowym, odczytujesz wartość na zegarze i porównujesz z danymi dla silnika.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 10:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
lampy stroboskopowe też spotkałem do ustawiane kąta w AAZ

chociaż jak niedawno byłem u pompiarza to najpierw ustawił zegarem, potem sprawdzał lampą

koleś za sprawdzenie wtryskiwaczy (odkręcał), Turbo, ustawienie kąta wtrysku i obrotów biegu jałowego zakrzyczał tylko 50zł :peace: aż wierzyć nie chciałem :): a silniczek od razu zaczął palić z pierwszego kręcenia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 23:00:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Witajcie.
Jest ktos z dolnośląskiego ?
Moze z okolic : zgorzelca...lubania....legnicy.... kto umiałby sprawdzic kąty wtrysku w mojej OOOO ???
Mam podobne odjawy jak koledzy w innych postach tyle ze odwrotne :/
Rano pali elegancko zes za chwyceniu temperatury trza go krecic jak chol_ _ _ :/

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2007 07:43:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Simon ... nie chcę straszyć, ale są 2 wyjścia: albo twoja pompa wtryskowa się kończy albo kiedyś miałeś mocno przegrzany silnik i zapiekły się pierścienie ...
Zacznij od pomiaru ciśnień sprężania na zimnym i ciepłym silniku ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2007 12:20:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Baskecior napisał(a):
Simon ... nie chcę straszyć, ale są 2 wyjścia: albo twoja pompa wtryskowa się kończy albo kiedyś miałeś mocno przegrzany silnik i zapiekły się pierścienie ...
Zacznij od pomiaru ciśnień sprężania na zimnym i ciepłym silniku ...


Stawiałbym na pompke :/
Przed wymianą elemetów solnika [walki.popychacze.dzwigienki.rozrzad. itd] wszystko chodzilo elefancko :) palil na dotyk - doslownie...
Po wymianie tego wszystekigo w/w zaczely sie takie oto jaja :/
Musze chyba troche pologowac i bedzie wiadomo.
Chyba ze znajde kogos kto w mich ololicach pomoze mi to zrobic... :)

Pozdrawiam.

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 23:33:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
Baskecior napisał(a):
Simon ... nie chcę straszyć, ale są 2 wyjścia: albo twoja pompa wtryskowa się kończy albo kiedyś miałeś mocno przegrzany silnik i zapiekły się pierścienie ...
Zacznij od pomiaru ciśnień sprężania na zimnym i ciepłym silniku ...


Przemo nie strasz kolegi bo zaraz sprzeda audi i bedzie jednego klubowicza mniej :D




simon75 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Simon ... nie chcę straszyć, ale są 2 wyjścia: albo twoja pompa wtryskowa się kończy albo kiedyś miałeś mocno przegrzany silnik i zapiekły się pierścienie ...
Zacznij od pomiaru ciśnień sprężania na zimnym i ciepłym silniku ...


Stawiałbym na pompke :/
Przed wymianą elemetów solnika [walki.popychacze.dzwigienki.rozrzad. itd] wszystko chodzilo elefancko :) palil na dotyk - doslownie...
Po wymianie tego wszystekigo w/w zaczely sie takie oto jaja :/
Musze chyba troche pologowac i bedzie wiadomo.
Chyba ze znajde kogos kto w mich ololicach pomoze mi to zrobic... :)

Pozdrawiam.


witam
Jeżeli wczesniej było ok to może na rozrządzie się walnołeś,pompe dobrze ustawiłeś?
kto Ci robił ten remont?
jeżeli na zimno pali,a na ciepło słabo to są dwie możliwosci
-żle ustawiony zapłon
-góra pompy wysiadła część elektroniczna
U kogo się stołujesz z tym autem u nas?

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 23:45:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior napisał(a):
Simon ... nie chcę straszyć, ale są 2 wyjścia: albo twoja pompa wtryskowa się kończy albo kiedyś miałeś mocno przegrzany silnik i zapiekły się pierścienie ...
Zacznij od pomiaru ciśnień sprężania na zimnym i ciepłym silniku ...


Wyjść jest trochę więcej zważywszy na to, że ma V6 TDI.

Źle ustawiony kąt wtrysku, kiepski filtr paliwa, powietrze w przewodach do pompy wtryskowej, kiepsko ustawiony rozrząd i wałki, słaba pompa,... Możliwości jest sporo.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 00:03:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
Sprinter napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Simon ... nie chcę straszyć, ale są 2 wyjścia: albo twoja pompa wtryskowa się kończy albo kiedyś miałeś mocno przegrzany silnik i zapiekły się pierścienie ...
Zacznij od pomiaru ciśnień sprężania na zimnym i ciepłym silniku ...


Wyjść jest trochę więcej zważywszy na to, że ma V6 TDI.

Źle ustawiony kąt wtrysku, kiepski filtr paliwa, powietrze w przewodach do pompy wtryskowej, kiepsko ustawiony rozrząd i wałki, słaba pompa,... Możliwości jest sporo.


filtr odpada i powietrze też bo wtedy palił by źle i na zimno i na ciepło,a tu pali mu źle tylko na ciepło

Nie ma dużo szukania
tak jak pisałem wczesniej albo rozrząd albo pompa...

PS
Sprinter chyba jak czytasz o tych V6tdi to nie żałujesz nowego zakupu,co?? :D żebyś się tylko nie przestaszył chłopie V-ki :diabelek:

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 06:10:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
mar.zag napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Simon ... nie chcę straszyć, ale są 2 wyjścia: albo twoja pompa wtryskowa się kończy albo kiedyś miałeś mocno przegrzany silnik i zapiekły się pierścienie ...
Zacznij od pomiaru ciśnień sprężania na zimnym i ciepłym silniku ...


Przemo nie strasz kolegi bo zaraz sprzeda audi i bedzie jednego klubowicza mniej :D




simon75 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Simon ... nie chcę straszyć, ale są 2 wyjścia: albo twoja pompa wtryskowa się kończy albo kiedyś miałeś mocno przegrzany silnik i zapiekły się pierścienie ...
Zacznij od pomiaru ciśnień sprężania na zimnym i ciepłym silniku ...


Stawiałbym na pompke :/
Przed wymianą elemetów solnika [walki.popychacze.dzwigienki.rozrzad. itd] wszystko chodzilo elefancko :) palil na dotyk - doslownie...
Po wymianie tego wszystekigo w/w zaczely sie takie oto jaja :/
Musze chyba troche pologowac i bedzie wiadomo.
Chyba ze znajde kogos kto w mich ololicach pomoze mi to zrobic... :)

Pozdrawiam.


witam
Jeżeli wczesniej było ok to może na rozrządzie się walnołeś,pompe dobrze ustawiłeś?
kto Ci robił ten remont?
jeżeli na zimno pali,a na ciepło słabo to są dwie możliwosci
-żle ustawiony zapłon
-góra pompy wysiadła część elektroniczna
U kogo się stołujesz z tym autem u nas?


Czy w naszej okolicy jest ktos kto umiałby to ładnie wszystko poustawiac... ?
Kurcze ta V-ka do migreny mnie doprowadzi niebawem :/

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 12:27:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
mar.zag napisał(a):
PS
Sprinter chyba jak czytasz o tych V6tdi to nie żałujesz nowego zakupu,co?? :D żebyś się tylko nie przestaszył chłopie V-ki :diabelek:


Świadomie kupiłem auto z tym silnikiem ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 22:26:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
Mauzer napisał(a):
owszem lampy do dizla są ale drogie i mało kto z nich korzysta pomparze wolą zegar.

ustawienie kąta w uproszczeniu :)
ustawiasz wsio na GMP 1 cyl. wkręcasz przedłużke zegara w gwint uprzednio zdemontowanej śruby z końca pompy między magistralą wtryskową, zakładasz zegar i ustalasz go na 1.5mm, następnie przekręcasz wałem przeciwnie do kier. pracy silnika dotąd az wskazówka na zegarze przestanie sie poruszać, zerujesz zegar i przekręcasz teraz zgodnie z kierunkiem pracy silnika az na punkt 0 na kole zamachowym, odczytujesz wartość na zegarze i porównujesz z danymi dla silnika.


ok pomiar już jest :) dzięki wielkie za info.

a jak dokonuje się ustawień ??

czy do 1z też się używa zegara, a nastepnie podciąga vagiem, czy tylko vagiem ??

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 20:29:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
Sprinter napisał(a):
mar.zag napisał(a):
PS
Sprinter chyba jak czytasz o tych V6tdi to nie żałujesz nowego zakupu,co?? :D żebyś się tylko nie przestaszył chłopie V-ki :diabelek:


Świadomie kupiłem auto z tym silnikiem ;)


Powiem Ci,że V-ka zadała mi dużo bólu i powiedziałem już nigdy więcej :D
ale czas goi rany :D i dziś kupił bym znów Vkę może dlatego,że wiem
już dużo o niej i nie taki straszny diabeł z niej pod warunkiem,że tafi się dobry okaz :peace:

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 21:47:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Vagiem można tylko sprawdzić.

p.s czy użyszkodnicy złomu V6TD mogli by nie babrać każdego tematu? :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 18:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Witka :)
Dzis ustawialismy VP44 odnosnie kątu wtrysku - autko ciezko palilo na cieplo :/

Ustawilismy to tak :

dla bloku wartości 004 w VAG :

1 kratka : 789 obr/min
2 kratka : -2.0 st
3 kratka : -2.0 st
4 kratka : 75.0 %

Dodam ze teraz autko pali na dotyk : czy zimny czy ciepły :)
Moga zostac takowe ustawienia VPka... ???

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 18:43:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
simon75 napisał(a):
Witka :)
Dzis ustawialismy VP44 odnosnie kątu wtrysku - autko ciezko palilo na cieplo :/

Ustawilismy to tak :

dla bloku wartości 004 w VAG :

1 kratka : 789 obr/min
2 kratka : -2.0 st
3 kratka : -2.0 st
4 kratka : 75.0 %

Dodam ze teraz autko pali na dotyk : czy zimny czy ciepły :)
Moga zostac takowe ustawienia VPka... ???


Tego to już nie wiem,ale cieszę sięże już ładnie pali :D

Kto Ci to ustawił??

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2007 06:21:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
mar.zag napisał(a):
simon75 napisał(a):
Witka :)
Dzis ustawialismy VP44 odnosnie kątu wtrysku - autko ciezko palilo na cieplo :/

Ustawilismy to tak :

dla bloku wartości 004 w VAG :

1 kratka : 789 obr/min
2 kratka : -2.0 st
3 kratka : -2.0 st
4 kratka : 75.0 %

Dodam ze teraz autko pali na dotyk : czy zimny czy ciepły :)
Moga zostac takowe ustawienia VPka... ???


Tego to już nie wiem,ale cieszę sięże już ładnie pali :D

Kto Ci to ustawił??


Tak jak poleciłes bylem w TYM warsztacie za Hala....
Jednak nie dawalo mi spokoju ze przed wymiana rozrzadu wszystko było cacy a teraz jest syflandia :/
W sumie z nudów wczoraj wieczorem z kolegą włączyliśmy forum rzucilismy temat kątów wtrysku ...podłączyliśmy lapka i zaczelismy krecic :)
Ooooo dziwo sie udało :)
I działa do tej pory :)

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: