.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 18:03:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Proszę o opinię kiedy stwierdzamy że odma jest do wymiany???
PostNapisane: 01.lis.2007 22:13:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2007 00:12:40
Posty: 10
Lokalizacja: katowice
Proszę o opinię kiedy stwierdzamy że odma jest do wymiany??? Mam A6 2.5 tdi przebieg 176tys rocznik 2002r. Silnik 163KM. Przyprowadziłem go miesiąc temu z Monachium. Leciutko słyszę klepanie zaworów. Jakoś wcześniej nie słyszałem, ale po czasie moje ucho stało się bardziej czułe (zwłaszcza po lekturze grozy, jak nazywam wasze opisy o awaryjności tych jednostek). zacząłem sprawdzać to i owo. I np. z dwururki widać lekką mgiełkę -choć nie zawsze- a jak wyciągnę bagnet oleju to też delikatnie wydostaje się z niego mgła. Z korka wlewu po odkręceniu też gdy pracuje silnik. Jak to jest z tymi silnikami??? Proszę niech ktoś sprawdzi to u siebie , jak to u Was jest??? Może to normalne?? Sam już nie wiem, może jestem przewrażliwiony? Jak wogóle sprawdzić czy odma jest zatkana bez jej wyciągania??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 22:30:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Odma (chociaż lepiej wymienić ją "co rozrząd") w Twoim silniku najprawdopodobniej jest drożna (nowy typ). Leciutka mgiełka z otworu korka wlewu oleju to nic nadzwyczajnie niepokojącego ale odpowiedź pewną w 100% możesz uzyskać dopiero po dokonaniu pomiaru dynamiki gazów w skrzyni korbowej.

Jeżeli słyszysz "postukiwanie" to czeka Cię wymiana hydrauliki zaworowej. Auto z DE - czyli 'chodziło" na oleju LL, czyli hydraulika już nie istnieje. Zajmij się tym czym prędzej - być może uratujesz wałki rozrządu (o ile już nie jest za późno) .

Nie straszę. Poprostu taka jest rzeczywistość i praktyka ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 22:39:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2007 00:12:40
Posty: 10
Lokalizacja: katowice
dzięki. Zalane było olejem shella 5W-30. 2 dni temu zrobiłem mu wymianę , wlałem też 5W-30 marki Statoill specjalnie dla Audi rekomendowany specyfikacja VW 50500-50700. Drogi był 298zł 4litry. Myślę że lepszy byłby 5W-40??? co sądzisz? Też myślałem o nowych popychaczach komplet kosztuje około 550zł . Ale gdzie to wszystko zrobić, gdzie diagnozować itd????
Jestem z Katowic i poza Nomą ASO nie wiem kto się zna na tych silnikach??
Tak wogóle to sądzę że we mnie osobiście pękł mit o tym że audi to dobre auto. Strasznie skomplikowane!!! wściekły jestem na siebie że kupiłem tą markę. Miałem ze sobą 12tys euro, mogłem kupić japończyka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 22:45:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
AndreKatowice napisał(a):
...... Ale gdzie to wszystko zrobić, gdzie diagnozować itd????


....... poza Nomą ASO nie wiem kto się zna na tych silnikach??



Chłopie u góry masz odpowiedz na te pytania :!!:
zwrócsie do Piotruś 'ia on jest lekarstwem na Twe dolegliwosci :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 23:09:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndreKatowice napisał(a):
dzięki. Zalane było olejem shella 5W-30. 2 dni temu zrobiłem mu wymianę , wlałem też 5W-30 marki Statoill specjalnie dla Audi rekomendowany specyfikacja VW 50500-50700. Drogi był 298zł 4litry.


Czyli zrobiłeś sobie (nieswiadome) kolejne "kuku" - to najgorsza specyfikacja olejowa do tego silnika - podstawowa przyczyna problemów z rozrządem. Szczególnie jeśli auto "chodzi" w trasę (przy wyższych temperaturach zrywa się film olejowy na styku krzywki i popychacza).

AndreKatowice napisał(a):
Myślę że lepszy byłby 5W-40??? co sądzisz?


To elementarz dla wszystkich userów V6 2.5TDi. 5W40 jest jak najbardziej odpowiedni ale jeszcze lepszy by był 5W50 i koniecznie z normą 505.00 . Taki olej oferuje np. Mobil. Doskonałym rozwiązaniem jest Magnatec 5W40 od Castrola (byle tylko był oryginalny !!) .
Oczywiście inne markowe oleje 5W40 i 5W50 z normą 50500 też są jak najbardziej odpowiednie ale po co eksperymentować ... :-) .

AndreKatowice napisał(a):
Też myślałem o nowych popychaczach komplet kosztuje około 550zł .


Nie - komplet w ASO kosztuje (w detalu) około 35 zł. za sztukę i od tego możesz odliczyć rabat. Jakby się nie obrócić cena za popychacze = 730 - 750 zł. . To jednak początek wydatków - należy doliczyć kolejną kwotę w podobnej wysokości, za 24 sztuki dźwigni zaworowych oraz niecałe 300 zł. za podkładki na trzpienie zaworowe. Zaokrąglając w górę hydraulika kosztuje około 1700 - 1800 zł., do tego dwa zestawy uszczelek za około 100 zł., uszczelniacze na wałki (90 zł.), zaślepka głowicy prawej (20 zł.) . Masy, uszczelka w płynie, jakieś inne drobiazgi - spokojnie 100 zł. do naliczenia. Razem (rząd wielkości) 2000 zł. za części bez zagłębiania się w szczegóły ... .
Przy okazji warto jeszcze sprawdzić np. świece żarowe, etc. ... .
To tak "z grubsza" ... :-) .

AndreKatowice napisał(a):
Ale gdzie to wszystko zrobić, gdzie diagnozować itd????


Na pewno nie w ASO - chyba, że przepadasz za trwonieniem kasy i generowaniem następnych problemów - ale o to Cię nie posądzam :): .
Oto przykład: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 69#1116969 . W razie potrzeby służę też innymi ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: