.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:49:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AVANT AFN 1.9 110KM] Kontrolka świec zarowych
PostNapisane: 11.gru.2007 23:14:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 20:42:59
Posty: 17
Witam.
Od pewnego czasu po ok 15sek od uruchomienia silnika zczyna mi migac kontrolka swiec zarowych. Stało się to po tym jak zapalająć silnik zgasł mi na chwilę i po ponownym uruchomieniu zaczęła migać. Na vagu pojawił się błąd o zablokowaniu sterownika silnika, po wykasowaniu błędu jakiś czas jest dobrze (ok 10 uruchomień silnika). Mechanik powiedział że imobilajzer nie czyta kodu z kluczyka winą może być antena lub sam kluczyk. Ratunkiem jest zwrócenie się do serwisu audi w niemczech o stwierdzenie autentyczności auta ,zaprogramowanie nowego kluczyka, wymiana anteny i bębenka stacyjki. Koszt takiej operacji to ok 500 zł i 3 tygodnie oczekiwania na częsci i odpowiedż z niemiec.
Może jakos uda sie to zrobić szybciej no i nie ukrywam taniej.

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9TDI AFN 110KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 23:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
500 zł za skasowanie błędu ?
Niezłe stawki.

Po kolei:
- podłacz VAG`a
- wejdź do bloków wartośc mierzonych 01 - silnik
- wejdź w opcję "kody błedów" 07
- zobaczysz tam błąd "engine blocked by immobilizer"
- kasujesz błąd
- kontrolka przestaje być upierdliwa

Rada na przyszłość: cierpliwie czekaj przed uruchomieniem silnika, aż żółta kontrolka z symbolem kluczyka zgaśnie - dopiero wtedy uruchamiaj silnik.
Immobilizer od strony elektrycznej to nic innego jak czytnik transponderowy, a w kluczyku znajduje się pastylka zasilana polem elektrycznym z cewki stacyjki.
Trzeba po prostu cierpliwie czekać aż urządzenie odczyta kod i dopiero wtedy uruchamiać silnik.
Na identycznej zasadzie działają czytniki kontroli dostępu , które mam "przyjemność" montować przy okazji wdrożeń systemów rcp i innego szajsu , i 100% liczby odczytów nikt Ci nie zagwarantuje - ot taki urok tego rozwiązania.

W moim AFN`ku podobnie odbierałem ten problem jak Ty i twój mechanik , do czasu aż nauczyłem się cierpliwości , od ponad roku nie zdarzył mi się już podobny przypadek.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 18:09:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 20:42:59
Posty: 17
Baskecior napisał(a):
500 zł za skasowanie błędu ?
Niezłe stawki.

Po kolei:
- podłacz VAG`a
- wejdź do bloków wartośc mierzonych 01 - silnik
- wejdź w opcję "kody błedów" 07
- zobaczysz tam błąd "engine blocked by immobilizer"
- kasujesz błąd
- kontrolka przestaje być upierdliwa

Rada na przyszłość: cierpliwie czekaj przed uruchomieniem silnika, aż żółta kontrolka z symbolem kluczyka zgaśnie - dopiero wtedy uruchamiaj silnik.
Immobilizer od strony elektrycznej to nic innego jak czytnik transponderowy, a w kluczyku znajduje się pastylka zasilana polem elektrycznym z cewki stacyjki.
Trzeba po prostu cierpliwie czekać aż urządzenie odczyta kod i dopiero wtedy uruchamiać silnik.
Na identycznej zasadzie działają czytniki kontroli dostępu , które mam "przyjemność" montować przy okazji wdrożeń systemów rcp i innego szajsu , i 100% liczby odczytów nikt Ci nie zagwarantuje - ot taki urok tego rozwiązania.

W moim AFN`ku podobnie odbierałem ten problem jak Ty i twój mechanik , do czasu aż nauczyłem się cierpliwości , od ponad roku nie zdarzył mi się już podobny przypadek.

dzięki za odpowiedż, robię tak jak piszesz
po wykasowaniu błędu czasem silnik po uruchomieniu zaraz gasnie, wyjmuję wtedy kluczyk ze stacyjki wkładam spowrotem zapalam ale wtedy już zaczyna migać kontrolka
jeżeli nic innego się nie wymyśli to będę musiał kupić kabel i samemu kasować błąd bo każde podpięcie do kompa to 50zł :/

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9TDI AFN 110KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 AVANT AFN 1.9 110KM] Kontrolka świec zarowych
PostNapisane: 12.gru.2007 18:51:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
hook333 napisał(a):
Mechanik powiedział że imobilajzer nie czyta kodu z kluczyka winą może być antena lub sam kluczyk.


Antenka wg. mnie raczej odpada to kawałek blaszki i raczej nie ma się co tam zepsuć, co innego styki anteny mogą być zaśniedziałe i nie kontaktować. Podjedź do speca od zamków (zapytaj taksiarzy w swojej okolicy napewno takowego znają) mi taki spec zakładał nową i zajeło mu to 15 min, ze starych gratów wygrzebał mi jeszcze jedna i dał gratis :)

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 23:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hook333 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
500 zł za skasowanie błędu ?
Niezłe stawki.

Po kolei:
- podłacz VAG`a
- wejdź do bloków wartośc mierzonych 01 - silnik
- wejdź w opcję "kody błedów" 07
- zobaczysz tam błąd "engine blocked by immobilizer"
- kasujesz błąd
- kontrolka przestaje być upierdliwa

Rada na przyszłość: cierpliwie czekaj przed uruchomieniem silnika, aż żółta kontrolka z symbolem kluczyka zgaśnie - dopiero wtedy uruchamiaj silnik.
Immobilizer od strony elektrycznej to nic innego jak czytnik transponderowy, a w kluczyku znajduje się pastylka zasilana polem elektrycznym z cewki stacyjki.
Trzeba po prostu cierpliwie czekać aż urządzenie odczyta kod i dopiero wtedy uruchamiać silnik.
Na identycznej zasadzie działają czytniki kontroli dostępu , które mam "przyjemność" montować przy okazji wdrożeń systemów rcp i innego szajsu , i 100% liczby odczytów nikt Ci nie zagwarantuje - ot taki urok tego rozwiązania.

W moim AFN`ku podobnie odbierałem ten problem jak Ty i twój mechanik , do czasu aż nauczyłem się cierpliwości , od ponad roku nie zdarzył mi się już podobny przypadek.

dzięki za odpowiedż, robię tak jak piszesz
po wykasowaniu błędu czasem silnik po uruchomieniu zaraz gasnie, wyjmuję wtedy kluczyk ze stacyjki wkładam spowrotem zapalam ale wtedy już zaczyna migać kontrolka
jeżeli nic innego się nie wymyśli to będę musiał kupić kabel i samemu kasować błąd bo każde podpięcie do kompa to 50zł :/

Próbowałeś z zapasowym kluczykiem ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 01:39:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
jak pisze basket zobacz co z zapasowem kluczykiem choc watpie zeby transponder sam sie od tak popsul. Sprobuj dociskac mocniej kluczyk do stacyjki bo moze cewka siada.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 10:16:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 22:32:22
Posty: 22
Lokalizacja: Szczecin
Też to miałem :peace:
A umnie to było tak:
Zapalam sobie auto i jade i po kilkunastu sekundach mryga wyżej wspomniana kontrolka..
ale nie miałem vaga wtedy wogóle niunie kupiłem kilka dni wczesniej więc na chłopski rozum mryga kontrolka swiec więc do świec i okazało sie że TRZY swiece spalone jedna działała. Zakupiłem cztery świece wymieniłem i do kolegi z vagiem wykasował błąd ale jaki to nie wiem bo on taki Tajniak jest i 20 dyszki skasował po paru dniach znowu to samo zapalałem rano i na chwile zgasł mi ale ja nie wiedziałem ,że to immobilaiser może być i znowu do świec i co jak zakładałem te fajki na świece to na JEDNĄ nie założyłem i znowu zaczeło mrygać więc założyłem poprawnie i znowu wykasowanie i do dziś spokój kluczyka używam cały czas tego samego i raczej nie zwracam uwagi na to żeby zgasła ta żólta od immob. i do dziś spokój.
Więc może to banalne ale sprawdż sobie Świeczki :)

_________________
Jest: A4 B5 AJM :) sedan i niezniszczalna 80 B3 SB TURBO KLEKOT!
były: A4 B5 AFN Avant, Audi A2 AMF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 10:39:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
toomeek napisał(a):
Też to miałem :peace:
A umnie to było tak:
Zapalam sobie auto i jade i po kilkunastu sekundach mryga wyżej wspomniana kontrolka..
ale nie miałem vaga wtedy wogóle niunie kupiłem kilka dni wczesniej więc na chłopski rozum mryga kontrolka swiec więc do świec i okazało sie że TRZY swiece spalone jedna działała. Zakupiłem cztery świece wymieniłem i do kolegi z vagiem wykasował błąd ale jaki to nie wiem bo on taki Tajniak jest i 20 dyszki skasował po paru dniach znowu to samo zapalałem rano i na chwile zgasł mi ale ja nie wiedziałem ,że to immobilaiser może być i znowu do świec i co jak zakładałem te fajki na świece to na JEDNĄ nie założyłem i znowu zaczeło mrygać więc założyłem poprawnie i znowu wykasowanie i do dziś spokój kluczyka używam cały czas tego samego i raczej nie zwracam uwagi na to żeby zgasła ta żólta od immob. i do dziś spokój.
Więc może to banalne ale sprawdż sobie Świeczki :)

Jakakolwiek awaria świec żarowych lub ich sterowania , nie ma JAKIEGOKOLWIEK związku z uruchamianiem się migającej kontrolki świec żarowych.
Twój mechanik naopowiadał Ci nieprawdziwych historii, a Ty niepotrzebnie je tutaj powtarzasz.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 20:00:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
nie żebym się czepiał ale piszesz toomeek że zakładałeś fajki na świece. żarowe? bo nie bardzo rozumiem tym bardziej że Wszyscy piszą o kontrolce świec żarowych

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 11:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 22:32:22
Posty: 22
Lokalizacja: Szczecin
DOBRA DOBRA SORRY PRZEPRASZAM JUŻ SIĘ NIE ODZYWAM :(
Bo zaraz sie dowiem że fajki to na świece w benzynowcach sie zakłada itd, itp...
Chciałem opowiedzieć jak to umnie było (faktem było że trzy świece były spalone i kontrolka migała)[może zbieg okoliczności]
Ale skoro nie ma to związku więc jaszcze raz sorki za ZAMIESZANIE..... :!!:

_________________
Jest: A4 B5 AJM :) sedan i niezniszczalna 80 B3 SB TURBO KLEKOT!
były: A4 B5 AFN Avant, Audi A2 AMF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 16:09:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 20:42:59
Posty: 17
MiKev napisał(a):
jak pisze basket zobacz co z zapasowem kluczykiem choc watpie zeby transponder sam sie od tak popsul. Sprobuj dociskac mocniej kluczyk do stacyjki bo moze cewka siada.

Może to się wyda śmieszne ale kluczyk jest tylko jeden, to był warunek niskiej ceny zakupu samochodu.

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9TDI AFN 110KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: