Baskecior napisał(a):
500 zł za skasowanie błędu ?
Niezłe stawki.
Po kolei:
- podłacz VAG`a
- wejdź do bloków wartośc mierzonych 01 - silnik
- wejdź w opcję "kody błedów" 07
- zobaczysz tam błąd "engine blocked by immobilizer"
- kasujesz błąd
- kontrolka przestaje być upierdliwa
Rada na przyszłość: cierpliwie czekaj przed uruchomieniem silnika, aż żółta kontrolka z symbolem kluczyka zgaśnie - dopiero wtedy uruchamiaj silnik.
Immobilizer od strony elektrycznej to nic innego jak czytnik transponderowy, a w kluczyku znajduje się pastylka zasilana polem elektrycznym z cewki stacyjki.
Trzeba po prostu cierpliwie czekać aż urządzenie odczyta kod i dopiero wtedy uruchamiać silnik.
Na identycznej zasadzie działają czytniki kontroli dostępu , które mam "przyjemność" montować przy okazji wdrożeń systemów rcp i innego szajsu , i 100% liczby odczytów nikt Ci nie zagwarantuje - ot taki urok tego rozwiązania.
W moim AFN`ku podobnie odbierałem ten problem jak Ty i twój mechanik , do czasu aż nauczyłem się cierpliwości , od ponad roku nie zdarzył mi się już podobny przypadek.
dzięki za odpowiedż, robię tak jak piszesz
po wykasowaniu błędu czasem silnik po uruchomieniu zaraz gasnie, wyjmuję wtedy kluczyk ze stacyjki wkładam spowrotem zapalam ale wtedy już zaczyna migać kontrolka
jeżeli nic innego się nie wymyśli to będę musiał kupić kabel i samemu kasować błąd bo każde podpięcie do kompa to 50zł