.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:44:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI AFB] Pierwsze logi
PostNapisane: 07.lut.2008 18:04:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 20:58:56
Posty: 16
Lokalizacja: Radomsko
Witam szanownych forumowiczów i bardzo proszę o ocenę moich pierwszych logów. Vag nie wykazuje żadnych błędów, ale jest to odczuwalne, że auto mogłoby przyspieszać lepiej. Co trzeba zrobić, żeby miało to seryjne 150 KM?
Auto ma rzekomo przejechane 197 tys km.


statyczne:

000 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 52f7086278
001 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... da89a20d1f
003 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 857875583b
004 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 33fe148d41
007 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ed8378e8ad
013 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f548290db3
014 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b9047e3d38
018 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 54b39b378f

basic settings:

000 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 90e6e34731
003 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a06d3b20bb
004 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a56a0e9622
011 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a7a64814ec

dynamiczne:

000 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 62f9ef154f
001 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 65432ba369
003 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 4c5050ed2c
004 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 4879addd47
008 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 260397e9ae
010 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 36154f4b5c
011 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... bc74698eca

Aha, dodam jeszcze, że końcówki wtryskiwaczy były ostatnio wymieniane, jeżeli to pomoże w analizie. Z góry dziękuje za zainteresowanie moim tematem i mam nadzieje, ze logi są wykonane dobrze. Pozdrawiam.

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 18:36:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Co prawda 2.5 TDi V6 to nie moja liga.. ;) ale niesmiało chcialem zwrócic uwage, iż LMM niedomaga i jesli sie nie myle to obcina dawki praktycznie w calym uzytecznym zakresie obrotów.

Ale poczekaj na autorytatywną ocene mistrzów od V6 TDi.


Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Ostatnio edytowano 08.lut.2008 09:25:46 przez przemik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 19:01:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Również wg mnie lmm dokończyło żywota...
Myśle że po wymianie przepływomierza auto odzyska energie...
Ogólnie wszystko wygląda ładnie (wg mnie) :)

Ale żeby się cieszyć to poczekaj na opinie najlepszych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 21:00:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jak zauważyli koledzy, lmm [przepływomierz] jest do wymiany.
kup w ASO w trybie Austausch za ok. 390 PLN i samochód odżyje.

możesz jeszcze spróbować wyczyścić swój izopropylem, lecz wyroby Bosch'a są nań dosyć odporne i na niewiele się to zdaje...



poza tym - OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 14:46:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 20:58:56
Posty: 16
Lokalizacja: Radomsko
Dziękuje wszystkim za szybką odpowiedź. Mam do Was jeszcze jedno pytanie, tym razem związane (moim zdaniem) typowo z mechaniką. Zacznę od tego, że torbinka w aucie była regenerowana, natomiast odma wymieniona. Tymczasem na długości układu dolotowego począwszy od w/w turosprężarki do kolektorów ssących na wszystkich połączeniach sączy się olej, nawet na kolektorach wydechowych są widoczne "wiszące" krople oleju.

W tym momencie nie wiem, czy:

- to możliwe, żeby z odmy wydobywała się jakimś sposobem taka ilość oleju, żeby powodowało to zjawisko które opisałem, ew. zamontowany był zły typ odmy;

-turbospręzarka zwyczajnie wpadła w ręce druciarzy, którzy "zrobili swoje".

Proszę o wszelkie sugestie. :/

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 15:40:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Piorun - w Twoich logach widać wyraźnie, że zawór EGR pracuje zbyt powoli (po rozruszaniu/wyczyszczeniu nie poznasz samochodu - szczególnie w trakcie przyspieszania).

Powyższy stan to wystarczająca motywacja abyś "otwarł" układ dolotowy i stwierdził, czy zauważony olej na pewno pochodzi "z wnętrza" instalacji, czy też zbiera się na różnych elementach rozdmuchany pędem powietrza.
Wtedy też,, niejako przy okazji możesz (powinieneś) uzdrowić EGR.

Osobiście sądzę, że istnieje jakaś nieszczelność "zewnętrzna", bo gdyby oleju w dolocie było aż tak dużo jak pozornie wygląda - Twoje logi miałyby zupełnie inną postać (o wiele, wiele gorszą), a za samochodem stałaby biała ściana masakrycznie gryzącego dymu ... .

Opisany problem wymaga natychmiastowej interwencji - tak duże ciśnienie, które rozprasza olej "po całym wierzchu silnika" może pochodzić np. od nieszczelnego wężyka zasilającego sprężarkę w życiodajne smarowanie ... .

PS: Gratuluję zdrowego AFB, do pełni szczęścia brakuje naprawdę niewiele !!
(EGR + przepływka).
Logi wykonane fantastycznie ;) .

Może strzaliłbyś foty silnika ???

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 16:07:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
piorun,


zacznij od sprawdzenia ciśnień panujących wewnątrz silnika poprzez odkręcenie korka oleju na pracującym [rozgrzanym do temp. roboczej] silniku. korek nie powinien być ani zasysany, ani wypychany.

jeżeli powyższe zachowanie korka okaże się prawidłowe, to następnym krokiem będzie odkręcenie przewodu dolotu za przepływomierzem i zbadanie, czy we wskazanym przewodzie zalega olej.
olej w tym miejscu dolotu może świadczyć o nieszczelności turbiny, bądź o cofającej się odmie. obydwie okoliczności są zabójcze dla przepływomierza marki Bosch [z uwagi na fakt, iż nie jest on olejoodporny].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 19:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 20:58:56
Posty: 16
Lokalizacja: Radomsko
A więc tak:

-jest minimalna ilość oleju na powierzchni silnika(wokół korpusu filtra oleju), ale na pewno nie jest to przyczyną oleju w dolocie,

-korek zachowuje sie neutralnie w stosunku do silnika, nie jest ani wciągany, ani
wypychany,

-kratka między lmm a turbosprężarką sucha, gumowy przewód tylko lekko napylony olejem (im bliżej odmy ty oczywiście bardziej), najwięcej oleju jest na styku wylotu odmy i turbo- "widoczna" ilość.

EGR sprawdze jak tylko otrząsnę się po rozebraniu całego silnika na części (prawie) pierwsze- dziękuję Piotruś za podpowiedź.

Meszrum, mozesz mi przybliżyć pojęcie cofającej się odmy? Może właśnie to jest ta przyczyna...

PS Fotki może jakies wrzucę, ale pod warunkiem, że Audi A6C5 2,5 TDI wciśnie mnie w końcu porządnie w fotel. :peace:

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 16:59:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niezbyt szczęśliwie skonstruowane pojęcie cofającej się odmy odnosi się do sytuacji, w której w chwili zapchania filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej [odmy] dochodzi do zaburzeń ciśnień w silniku [a w zasadzie do samego ich powstania]. przy dłuższym użytkowaniu samochodu z zapchaną odmą szkodzimy turbosprężarce pozbawiając ją normalnego smarowania.
w efekcie [w wielkim skrócie] wypychany ciśnieniem olej dostaje się do dolotu. to już jednak w chwili, gdy auto kopci na niebiesko i pojawiają się notlaufy turbiny...

pamiętaj także, że żywotność regenerowanego lmm Bosch [EX] to mn. w. 90-100 dni. w tym okresie odczyt masy powietrza spada z ok. 800 mg/H do 550...

najkrótszy okres, po którym wymieniłem lmm EX w AFB to 1 miesiąc, a najdłużej wytrzymała 4 miesiące. poważnie rozważam zakup egzotyka [druciarskiego zamiennika].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: