Piorun - w Twoich logach widać wyraźnie, że zawór EGR pracuje zbyt powoli (po rozruszaniu/wyczyszczeniu nie poznasz samochodu - szczególnie w trakcie przyspieszania).
Powyższy stan to wystarczająca motywacja abyś "otwarł" układ dolotowy i stwierdził, czy zauważony olej na pewno pochodzi "z wnętrza" instalacji, czy też zbiera się na różnych elementach rozdmuchany pędem powietrza.
Wtedy też,, niejako przy okazji możesz (powinieneś) uzdrowić EGR.
Osobiście sądzę, że istnieje jakaś nieszczelność "zewnętrzna", bo gdyby oleju w dolocie było aż tak dużo jak pozornie wygląda - Twoje logi miałyby zupełnie inną postać (o wiele, wiele gorszą), a za samochodem stałaby biała ściana masakrycznie gryzącego dymu ... .
Opisany problem wymaga natychmiastowej interwencji - tak duże ciśnienie, które rozprasza olej "po całym wierzchu silnika" może pochodzić np. od nieszczelnego wężyka zasilającego sprężarkę w życiodajne smarowanie ... .
PS: Gratuluję zdrowego AFB, do pełni szczęścia brakuje naprawdę niewiele !!
(EGR + przepływka).
Logi wykonane fantastycznie
.
Może strzaliłbyś foty silnika ???