.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:47:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0E] problem z olejem?
PostNapisane: 22.lut.2008 07:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2006 20:10:31
Posty: 7
Lokalizacja: olesno/mannheim
siema!
na korku wlewu oleju pojawil sie bialwo-kremwy sluz. od czego to? woda w silniku? zly olej? dodam ze autko zurzywa mi troche oleju i ostatnio dolewalem innej marki ale tej samej specyfikaji oczywiscie, druga sprawa ucieka mi plyn chlodzacy, prawdopodobnie przy czujniku tep, silnika albo tym drugim.
jaie rady od was dostane?

z gory dzieki!
Pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 08:28:02 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
może uszczelka pod czapką - ucieka płyn do oleju...... a w płynie nie ma oleju?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 08:35:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Kremowa maż na korku wlewu oleju, zwłaszcza zimą, to normalne zjawisko, gdy silnik robi tylko krotkie trasy, poza tym ;
Jakiego koloru jest olej w silniku ?
Czy na rozgrzanym silniku, przy dodaniu gazu wydobywa się z wydechu biały dym ?
Czy w zbiorniczku płynu chłodzącego nie ma tłustych plam ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 19:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2006 20:10:31
Posty: 7
Lokalizacja: olesno/mannheim
to ze zima to czeste zjawisko tez mi ktos juz mowil, ale wczesniej nie mialem tego problemu,faktycznie robie bardzo krotkie trasy bo tylko do pracy, jakies 8 km silnik nawet nie umie sie zagrzac:) nie ma bialego dymu z wydechu, chociaz to jeszcze musze sprawdzic musze go faktycznie rozgrzac, z tego co widze nie ma zadnych tlustych plam w zbirniczku plynu chlodzacego. zreszta jak te plamy musialyby wygladac?
kolor oleju jest, ze tak powiem normlany taki jak powinien byc,brazowy, bez zadnych sladow bialej mazi lub czegos tam innego problem tak wogole pojawil sie jakos miesiac temu.
czy nie jest to czaem uszczelka pod glowica?
ale czy wtedy nie dymil by faktycznie i nie mial by mocy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 12:44:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
smyrus napisał(a):
czy nie jest to czaem uszczelka pod glowica?
ale czy wtedy nie dymil by faktycznie i nie mial by mocy?

Narazie nie masz się czym martwic. Powinienes od czasu do czasu przegonic auto w trasie, wtedy woda związana z olejem ( ta zołta maz ) odparuje. Pewnie masz jakąs nieszczelnosc w układzie chłodzenia, dlatego ubywa płunu. Zobacz czy nie masz osadow płynu chłodzącego w okolicy chłodnicy krućców wodnych i węzy, moze nagrzewnica przepuszczac, objawia się to charakterystycznym zapachem i parowaniem szyb w aucie.

Jak padnie uszczelka, to będziesz mial jeden z tych objawow :
- woda idzie do oleju ( olej robi sie koloru kawy z mlekiem )
- woda idzie do cylindrow ( biały dym z rury )
- olej idzie do wody ( tłuste plamy w zbiorniczku )
- spaliny idą do wody ( układ szybko łapie cisnienie, bulgotanie w zbiorniczku )
- woda lub olej wydostają sie na zewnątrz silnika ( plamy między głowicą i blokiem )
- kompresja ucieka między cylindrami ( brak mocy i kompresji na jednym z cylindrow )

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 18:48:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2006 20:10:31
Posty: 7
Lokalizacja: olesno/mannheim
ok dzieki za porady i wytlumaczenie problemu
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 22:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
To się nazywa kondensacją oleju.

Poczytaj sobie na góglach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 18:47:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 11:10:51
Posty: 27
Lokalizacja: Sosnowiec
Z tymi krotkimi dystsansami to jakies slabe tlumaczenie... Swego czasu tez mialem majonez na korku i bagnecie, troche ubywalo oleju i minimalnie plynu i tez mi mowili rozni ludzi ze w zimie, krotkie dystanse, itp.

W koncu zrobilem uszczelke pod glowica i sie skonczylo, a krotkie dystanse zima robie przeciez nadal ;p

_________________
B4 2.0 - ABT ' 92


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron