smyrus napisał(a):
czy nie jest to czaem uszczelka pod glowica?
ale czy wtedy nie dymil by faktycznie i nie mial by mocy?
Narazie nie masz się czym martwic. Powinienes od czasu do czasu przegonic auto w trasie, wtedy woda związana z olejem ( ta zołta maz ) odparuje. Pewnie masz jakąs nieszczelnosc w układzie chłodzenia, dlatego ubywa płunu. Zobacz czy nie masz osadow płynu chłodzącego w okolicy chłodnicy krućców wodnych i węzy, moze nagrzewnica przepuszczac, objawia się to charakterystycznym zapachem i parowaniem szyb w aucie.
Jak padnie uszczelka, to będziesz mial jeden z tych objawow :
- woda idzie do oleju ( olej robi sie koloru kawy z mlekiem )
- woda idzie do cylindrow ( biały dym z rury )
- olej idzie do wody ( tłuste plamy w zbiorniczku )
- spaliny idą do wody ( układ szybko łapie cisnienie, bulgotanie w zbiorniczku )
- woda lub olej wydostają sie na zewnątrz silnika ( plamy między głowicą i blokiem )
- kompresja ucieka między cylindrami ( brak mocy i kompresji na jednym z cylindrow )