Chybotliwość ciśnień w tym silniku nazwałbym drastyczną ... . Najbardziej podejrzewałbym zawór EGRa, chociaż z logów wszystkiego wyczytać się nie da i równie dobrze mogą to być wyrobione kierownice sprężarki.
Ja bym zaczął od bardzo dokładnego wyczyszczenia i
rozruszania EGR (w położeniach skrajnych). Gdyby ta czynność przyniosła poprawę ale nie całkowitą - chyba zdecydowałbym się na zakup nowego zawora ale to już Twój wybór czy wybrałbyś ryzyko wydania około 300 zł., czy od razu zająłbyś się regeneracją sprężarki za 800.
Wyrobione kierownice turbo dają się zazwyczaj "wysłyszeć" ale takiej diagnozy przez internet niestety nie wykonamy.
Po czyszczeniu EGR (30 zł. na uszczelki) zawsze możesz wstawić logi na forum i podzielić się wrażeniami z jazdy ... .
Problem z instalacją podciśnienia sterującego N18 i N75 raczej wykluczam - widać, że elementy wykonawcze dobrze reagują na zmiany "wysterowania" .
Przepływomierz wydaje się słaby lecz 100% pewność uzyskamy dopiero po "uszczelnieniu" EGR.
Inastalacja zasilania - miodzio
.
EDIT
Wahanie się ciśnienia może być spowodowane przez (w Twoim przypadku bardzo niewielką) nieszczelność w dolocie. Sądzę, że powinieneś brać i taką ewentualność pod uwagę.