.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:44:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI AFB] Nierównomierne przyśpieszanie
PostNapisane: 12.mar.2008 22:11:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
Witam

Problemem mojego samochodu jest to, że podczas przyśpieszania, moc na koła dostarczana jest nierównomiernie.
Naciskając pedał przyśpieszenia samochód zaczyna się rozpędzać.
Przy 1500obr czuć wyraźnie przyśpieszenie, by w okolicach 1900obr ją stracić i po przejściu do około 2300-2400 obr moc powraca i ciągnie do końca.

Te zaburzenia daje się również zaobserwować w logach pracy turbiny, lecz moje skromne doświadczenie nie pozwala mi postawić diagnozy.
Dlatego pozwoliłem sobie umieścić poniżej logi do oceny.

Z góry dziękuję za chęć pomocy.

Logi statyczne http://bpomp.fotosik.pl/albumy/390178.html

Logi BS http://bpomp.fotosik.pl/albumy/390180.html

Logi dynamiczne http://bpomp.fotosik.pl/albumy/390181.html

_________________
Z poważaniem bpomp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 01:35:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Witam!
Ja widzę tutaj tak: (oczywiście moja opinia nie jest autorytatywna i nie sugeruj się za bardzo - można poczekać na kogoś mądrzejszego :) )
- coś ciepło w silniku - może termostat się za poźno otwiera? Ale to nie jest przyczyną Twoich bolączek
- LMM trochę słabo mierzy - spróbuj przemyć sprayem motip do styków elektrycznych
- turbo jak na garreta V1 ma duże OB w niskim zakresie bo od 1750 do 2000rpm co może być przyczyną Twoiich bolączek bo może powodować notlauf turbiny który w skutkach będzie podobny do opisanych przez Ciebie spostrzeżeń
- kierownice w turbo jak na moje oko trochę przypieczone
- kąt wtrysku idealny! :peace:
- korekcje piękne
- ładuje dobrze

Nie wiem czy nie przydało by się małe czyszczonko Turbinki.

Pozdrawiam!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 22:27:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
Witam

Co do termostatu to wymieniany jakieś 500km temu - oryginał.

Przepływomierz czyszczony- myty, brak poprawy.

Kąt regulowałem wg instrukcji znalezionej na forum.

Ruchy sztangi obserwowałem w BS porusza się bez zacięć.


Brak koncepcji :(

_________________
Z poważaniem bpomp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 09:07:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jedyne wyjście to znalezienie kogoś z tym samym silnikiem i jazda próbna w celu porównania.

logi są OK - nie ma powietrza w układzie paliwowym, ciśnienia OK, masa powietrza także.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 22:41:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
Witam

A czy wahnięcie ciśnien w okolicy właśnie 2000obr jest w normie.

Drąże temat ponieważ ta przypadłość odczuwana jest wyraźnie, i to szczególnie na mniejszych biegach.
Powiem jeszcze że czasami choć bardzo rzadko wręcz sporadycznie samochód przyśpieszy bez omawianego dołka.

Na dokładkę kilka godzin temu zostałem oślepiony błyskiem flesza i policjant w cywilu pokazał mi z uśmiechem na twarzy kciuka -OK

_________________
Z poważaniem bpomp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 23:00:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
A to nierównomierne przyspieszanie jest tylko z pedałem w podłogę czy z połową ognia też to samo?

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 23:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
Z gazem w podłodze jest mniej wyczuwałne niż kiedy rozpędzam samochód stopniowo go wciskając.
Ale problem istnieje i w jednym i drugim przypadku.

_________________
Z poważaniem bpomp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 23:34:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Chybotliwość ciśnień w tym silniku nazwałbym drastyczną ... . Najbardziej podejrzewałbym zawór EGRa, chociaż z logów wszystkiego wyczytać się nie da i równie dobrze mogą to być wyrobione kierownice sprężarki.
Ja bym zaczął od bardzo dokładnego wyczyszczenia i rozruszania EGR (w położeniach skrajnych). Gdyby ta czynność przyniosła poprawę ale nie całkowitą - chyba zdecydowałbym się na zakup nowego zawora ale to już Twój wybór czy wybrałbyś ryzyko wydania około 300 zł., czy od razu zająłbyś się regeneracją sprężarki za 800.
Wyrobione kierownice turbo dają się zazwyczaj "wysłyszeć" ale takiej diagnozy przez internet niestety nie wykonamy.
Po czyszczeniu EGR (30 zł. na uszczelki) zawsze możesz wstawić logi na forum i podzielić się wrażeniami z jazdy ... .
Problem z instalacją podciśnienia sterującego N18 i N75 raczej wykluczam - widać, że elementy wykonawcze dobrze reagują na zmiany "wysterowania" .

Przepływomierz wydaje się słaby lecz 100% pewność uzyskamy dopiero po "uszczelnieniu" EGR.

Inastalacja zasilania - miodzio ;) .

EDIT
Wahanie się ciśnienia może być spowodowane przez (w Twoim przypadku bardzo niewielką) nieszczelność w dolocie. Sądzę, że powinieneś brać i taką ewentualność pod uwagę.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 15.mar.2008 09:09:11 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 08:44:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bpomp,

ze swoich własnych obserwacji wiem, że AFB ma nieliniowe doładowanie [OB, a następnie korekcja N75], lecz wyczuwalny spadek liniowego przyspieszania występuje jedynie podczas upałów z włączoną klimatyzacją, gdy na IIIcim biegu rozpędzamy samochód z pedałem gazu wciśniętym w ok. 25-30%.

czy spadek mocy w Twoim przypadku występuje przy 100% wciśnięciu pedału gazu?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 16:36:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
Witam

Co do EGR to miałem możliwość oglądania go od strony połącznia zawór- kolektor ssący i widać wyraźnie po zassaniu przez dodatkowy wężyk powierzchnie uszczelniające, czyli grzybek i gniazdo grzybka. Są bez śladu nagaru można by prawie powiedzieć ze się świecą. Ale niepokoi też mnie zbyt wolna reakcja zaworu. Spadek z ok.400 jednostek do 150 trwa kilka sekund.

Na próbę zaślepiłem chwilowo EGR i zamian nie było. Dołek był nadal wyczuwalny.

Natomiast co do wahnięć ciśnień na skutek nieszczelności na dolocie to wszystkie połącznia sprawdziłem. Chyba że objawia się to przy maksymalnym ciśnieniu. Ale z drugiej strony występowałoby to na wyższych obrotach, a tam ciśnienie jest stałe.

Cytuj:
czy spadek mocy w Twoim przypadku występuje przy 100% wciśnięciu pedału gazu?


Tak.
Chociaż najbardziej odczuwalne jest to właśnie podczas powolnego przyśpieszania. Mam wrażenie że czasami wogóle nie przyśpiesza(oczywiście w zakrecie obr. 1900-2300) dopiero jak nacisne pedał głębiej, rusza dalej.

Dlatego samochód zmusza mnie do dynamicznej jazdy choć nie zawsze tego chcę.

Pora roku ani włączona klima nie robi znaczenia.
Eksploatuje samochód z tą usterką już jakiś czas i coraz bardziej mnie ona irytuje. :(:

_________________
Z poważaniem bpomp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 18:44:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 20:58:56
Posty: 16
Lokalizacja: Radomsko
Witam.
Mam podobne odczucia z jazdy co bpomp, z tym, że "scenariusz" przyspieszania praktycznie zawsze jest nieco inny. Postanowiłem więc wykonać kilka logów grupy 011 (i kilka innych przy okazji :D ) żeby to bardziej zobrazować.
Może to nieco pomoże w analizie problemu.
Ruchy sztangi w BS prawidłowe, nic się nie zacina, przepływomierz wymieniony (gdzieś poniżej jest i wykres dla niego :peace: ).

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przed wymianą przepływomierza było tak:

Obrazek

Autko nie wypluwa żadnych błędów, zastanawiam się jednak nad sprawnością G71, może podobnie jak z przepływomierz lubi się psuć w ukryciu...(?)
Co panowie o tym sądzą? A może wcale nie jest tak źle jak myślę?

Pozdrawiam.

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: