.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 12:52:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5tdi BFC] proszę o analizę logów
PostNapisane: 21.lis.2007 00:20:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2007 00:18:06
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Witam,

Rozpocząłem moją przygodę z diagnostyką 2.5tdi. Po intensywnej lekturze forum porwałem się na samodzielnie wykonanie logów (fejs – Viaken, VC 311.2N, IV bieg) wg instrukcji Meszruma (szacunek). Mam nadzieję, że nie zrobiłem wielu błędów.

Przebieg 170kkm wg książki serwisowej z D.
Filtr powietrza Knecht – nowy.
Filtr paliwa z ASO nowy.
Olej Castrol Turbo Diesel 5w40 świeżo zalany.

Objawy:
Kłopoty z odpaleniem jak nie palą świece i silnik jest „letni”. Jak już odpali to buchnie sporym Stefanem. Oj wstyd. Jak gorący – pali na dotyk, jak zimny – palą świece i odpala po 1-2 sek.

Panowie, czy dobrze myślę:
1. Kąt wtrysku do poprawy.
2. Zwróciłem uwagę na nieregularność ciśnień w BS011 poz. 3 gdy N75 jest OFF. Tylko z czego to może wynikać?
3. Czy wartości ciśnień w Dyn011 poz. 3 nie są zbyt niskie na początku? A potem OB przy 2200 rpm? (słabo turbo dmucha na dole?). Sztanga turbiny chodzi płynnie. Chociaż widzę że u Meszruma w AYM jest podobnie.
4. Zauważyłem również, że wartości w Dyn003 poz.3 są wyższe od zadanych.


Nie potrafię jednak sensownie zebrać to do kupy i przeprowadzić logiczne rozumowanie (za mało wiem). Proszę Mistrzów o ich ocenę i ewentualne sugestie.

Dziękuję i pozdrawiam.

Błąd:
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 907 401 P
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000SG D09
Software Coding: 01012
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 00006059 130 106JC150_1.V79618476289
Additional Info: 00006059 130 106JC150_1.V79618476289
1 Faults Found:
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent

Statyczne:
000: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b03916b47d
001: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e3ad94bc45
003: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e515e2e64e
004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 32321fb803
007: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 78f5d18aa9
013: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... cc65f16478
014: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... dd82fc7f8d
018: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 32ae875018

BS:
000: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 069b988da2
003: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d1243394e9
004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b7b0596ec2
011: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b9151f1b37

Dynamiczne:
000: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b900bdceda
001: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 890e528128
003: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1ddd9e17a7
004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1623b08f32
008: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 9a3c984b04
010: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e6162dbdf4
011: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 502e429fbc

_________________
A6 BFC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 00:56:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Błąd pochodzi od poduszki silnika - warto ją wymienić ale nie jest to sprawa nadzwyczajnie pilna.

Co do logów - koniecznie należy poprawić kąt wtrysku (004) - powinny zaniknąć problemy z rozruchem.
Kierownice turbiny rzeczywiście mają jakiś problem, prawdopodobnie wymagają czyszczenia lub naprawy ale zacznij od sprawdzenia szczelności wężyków podciśnienia.

Po wykonaniu powyższych czynności radość z autka powinna powrócić ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5tdi BFC] proszę o analizę logów
PostNapisane: 21.lis.2007 01:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
msstachu napisał(a):
Panowie, czy dobrze myślę:
1. Kąt wtrysku do poprawy.
2. Zwróciłem uwagę na nieregularność ciśnień w BS011 poz. 3 gdy N75 jest OFF. Tylko z czego to może wynikać?
3. Czy wartości ciśnień w Dyn011 poz. 3 nie są zbyt niskie na początku? A potem OB przy 2200 rpm? (słabo turbo dmucha na dole?). Sztanga turbiny chodzi płynnie. Chociaż widzę że u Meszruma w AYM jest podobnie.
4. Zauważyłem również, że wartości w Dyn003 poz.3 są wyższe od zadanych.



witaj msstachu,

1. tak, to prawda - należy go bezwględnie poprawić. zgodnie z topikiem, który, jak widać, dokładnie przeczytałeś ;) w 004BS ma być 2*ATDC na Late. u Ciebie jest ponad 5*ATDC...

2. zakładam, iż jest to błąd pomiarowy, lecz po regulacji rozrządu udaj się na A2 celem przebycia odcinka os Strykowa do Emilii [i z powrotem] ze średnią co najmniej 200km/h. powinno to wyrównać ciśnienia;

3. nie, nie są zbyt niskie. konstrukcja turbin Garrett 2052 V1/2 zakłada optimum ciśnienia od ok. 2200 rpm [dlatego właśnie wtedy jest OB];

4. tak, to też normalne z uwagi na fakt, iż w 003 nie ma zadanych jako takich [jak np. w 011]. to tylko pomiar powietrza, zależy od wielu czynników [upalnym latem ilość powietrza będzie mniejsza].


poza tym, jak Piotr zauważył, poduszkę w chwili wolnej możesz wymienić.

czy wymieniane były wtryskiwacze?
[takich korekcji jeszcze nie widziałem :| ]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 21.lis.2007 18:56:52 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 18:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2007 00:18:06
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Piotruś, Meszrum – witam Was i dziękuję za odpowiedź.

Wasze wypowiedzi (oraz Carlnovy) na forum śledzę od pewnego czasu i są one dla mnie nie tylko źródłem fachowej wiedzy praktycznej, którą dzięki Wam mam szansę pogłębiać (no... trochę przesadziłem – zacząć nabywać). Czytam je z wielką przyjemnością, podziwem i uznaniem. Chcę po prostu wyrazić mój szacunek dla Was, waszej fachowości (na którą patrzę z nieukrywaną zazdrością), dociekliwości, entuzjazmu i prezentowanej postawy – pomaganiu (i nie jest to żadna wazelina). Widzę, że nie jestem 1-ym „zielonym” na tym forum, który tak Was odbiera.

A teraz jak powiedział nasz premier – do roboty!

1.Poduszkę oczywiście wymienię (czy jest tylko jedna?)
2.Odnośnie ustawienia statycznego kąta wtrysku – obdzwoniłem kilka łódzkich warsztatów z dopiskiem Audi włącznie z ASO. Cena usługi wynosi 250-500 PLN. Twierdzą, że trzeba próbować VAS-em a jak „się nie da” to ewentualnie „rozebrać” rozrząd. Zaczynam rozważać samodzielne ustawienie zgodnie z Twoim Meszrumie opisem. Odpiąłem nawet górne części obu pokryw rozrządu (nie zdejmowałem ich) aby zorientować się w sytuacji. Panowie, czy robiliście to może samodzielnie? Czy da się te 3 śruby odkręcić bez demontowanie innych elementów przedniego pasa?

Piotruś,
wężyki podciśnienia (po zapoznaniu które to są) sprawdzę i dam znać jaki jest ich stan.


Meszrum,
Wtryskiwacze nie były wymieniane (przynajmniej nie ma nic na ten temat w książce serwisowej). Wartości korekcji też mnie zaskoczyły (mile) przy porównywaniu z innym logami na forum. Biorę się za lekturę – Garrett 2052 ;)

Po wykonaniu Waszych zaleceń oczywiście zaloguję i poinformuję o efektach.

_________________
A6 BFC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 19:13:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nikt Cię nie pochwalił za świetnie zrobione, jak na pierwszy raz logi - więc ja zrobię to pierwszy :)
Sprawa najpilniejsza to kąt wtrysku - nie chce mi się wierzyć, że takie ustawienie nie wypluło błędu 00550 w pamięci ECU.
Następna to sprawdzenie jednostajności ruchu sztangi i Need for Speed po ulicach Łodzi, aż do pozbycia się nagaru na kierownicach VTG.
Moim zdaniem przycinają się w pozycji OFF.
Przyczepiłbym sie jeszcze do dawki startowej z 001 (za dużo gnoju), ale to już sprawa mniej ważna...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 19:28:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
msstachu napisał(a):
1.Poduszkę oczywiście wymienię (czy jest tylko jedna?)


Są dwie boczne ("monitorowane") :): i jedna bez elektroniki (przytrzymuje silnik do wzmocnienia czołowego).

Niestety nie wiem jak odczytać, która poduszka jest wadliwa (lewa czy prawa). Procedura VAG zapewne wymaga równoczesnej wymiany po obu stronach ... .

Zanim wydasz kilka stówek na nowe (nową) poduszki - sprawdź kabelki przy sensorach (w poduszkach). Przeczyść wtyczki i gniazdka kontaktsprayem, obejrzyj czy kabelki nie są przetarte / uszkodzone . Prześledź co tylko się da i sprawdź efekty - być może kasa zostanie w kieszeni ... (?) ;) .

msstachu napisał(a):
2.Odnośnie ustawienia statycznego kąta wtrysku – obdzwoniłem kilka łódzkich warsztatów z dopiskiem Audi włącznie z ASO. Cena usługi wynosi 250-500 PLN. Twierdzą, że trzeba próbować VAS-em a jak „się nie da” to ewentualnie „rozebrać” rozrząd.


Dobry Boże .... :/ . Całe wszystko trwa nie dłużej niż 15 minut prostej pracy ... . Pomijając VAGa - żadnych specjalistycznych narzędzi nie potrzeba (jeden imbus, dwa (lub jeden zależnie od techniki pracy) klucze nasadowe i ociupinka dobrej woli) .
Mam pomysł na nowego biznesa - będę raz w miesiącu objeżdżał ten śmieszny kraj wokoło i regulował "zapłony" za 30 zł. (na wcześniejsze zapisy) :D .
Będę bogaty ... :P .

msstachu napisał(a):
Zaczynam rozważać samodzielne ustawienie zgodnie z Twoim Meszrumie opisem. Odpiąłem nawet górne części obu pokryw rozrządu (nie zdejmowałem ich) aby zorientować się w sytuacji. Panowie, czy robiliście to może samodzielnie? Czy da się te 3 śruby odkręcić bez demontowanie innych elementów przedniego pasa?


Oczywiście, że dasz sobie rady. Jedyne co musisz zdemontować oprócz pokryw, to uszczelkę maski na przednim pasie - pozyskasz dodatkowe 3 centymetry bardzo przydatnego miejsca (ale i bez ściągania uszczelki też dałbyś radę ;) ).

msstachu napisał(a):
Piotruś,
wężyki podciśnienia (po zapoznaniu które to są) sprawdzę i dam znać jaki jest ich stan.


Sprawdź wszystkie jak leci, te od EGRa również. Zwróć uwagę na uszkodzenia mechaniczne (np. przetarcia spowodowane pokrywą na silniku, zdarza się często).


msstachu napisał(a):
Po wykonaniu Waszych zaleceń oczywiście zaloguję i poinformuję o efektach.


Koniecznie :d :!: :!:
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 19:51:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odnośnie umiejscowienia samych poduszek pomocny okaże się ten schemat:
Obrazek


cóż, Łódź to bardzo specyficzne miejsce jeżeli chodzi o osoby mające odwagę otwierać warsztaty [nie mówiąc już o naprawie 2.5TDI].
nie byłbym w stanie polecić nikogo [dosłownie], kto zgodnie ze sztuką ustawiłby 2*ATDC...

...lecz nie słyszałem, by ktoś powszechnie uznawany za osobę normalną odważył się ustawiać kąt wtrysku poprzez adaptację silnika. dobrze zrobiłeś, że się nie zdecydowałeś na tę usługę od 250 [!!!] do 500 [???] PLN...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 21:45:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2007 00:18:06
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Panowie,
Dziękuję za wskazówki i rady.
Biorę się do pracy - niestety dopiero w przyszłym tygodniu.
Kąt będę w takim razie ustawiał sam.


Carlnova – witam,
Jaki nauczyciel – tekie logi

Piotruś,
Widziałem na jednym z Twoich zdjęć co zrobiła osłona z wężykiem. Sprawdzę wszystkie, zwłaszcza, że teraz kojarzę, że jak silnik nie jest rozgrzany to słychać „gwizd - syczenie”, który koreluje z obrotami i zanika po rozgrzaniu. Kable przy poduszkach oczywiście sprawdzę.

Meszrum,
Dzięki za schemat. Widzę, że jest dla mnie nowe zagadnienie - ETKA

meszrum napisał(a):
...lecz nie słyszałem, by ktoś powszechnie uznawany za osobę normalną odważył się ustawiać kąt wtrysku poprzez adaptację silnika. dobrze zrobiłeś, że się nie zdecydowałeś na tę usługę od 250 [!!!] do 500 [???] PLN...


Dlatego, że wcześniej poczytałem trochę waszych opinii. Ile jest osób, ktere tego nie zrobiły? Odnoszę wrażenie, że Was podobnie jak mnie drażni niekompetencja i arogancja.

_________________
A6 BFC


Ostatnio edytowano 21.lis.2007 23:15:27 przez msstachu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 21:51:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
msstachu napisał(a):
Widzę, że jest dla mnie nowe zagadnienie - ETKA



jeżeli będziesz bardzo chciał, to dostaniesz od meszruma.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 23:04:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2007 00:18:06
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
meszrum napisał(a):


jeżeli będziesz bardzo chciał, to dostaniesz od meszruma.

;)



Oczywiście, że będą bardzo chciał :) . Nawet bardziej niż bardzo.
Dla mnie ten silnik jest po prostu fascynujący o czym nie wiedziałem przed zakupem auta. Do tej pory były same benzyny - trochę nudne.

_________________
A6 BFC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 00:13:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2007 00:18:06
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Witam Panowie,

Dopiero dzisiaj mogłem zajrzeć do auta.':(' Wykonałem:

1 – ustawienie statycznego kąta wtrysku.
Rzeczywiście da się to zrobić nawet bez zdejmowania uszczelki na przednim pasie. Jednak nie udało mi się naciągnąć paska zębatego (oznaczenia się nie pokrywają) ponieważ nie mam odpowiedniego klucza nasadowego – mało tam miejsca, a zwykły nasadowy z obsadą praktycznie dotyka do wiatraka – ale coś wymyślę.

Wszystkie logi wykonane przy takiej: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3d85710c39
temperaturze.

Początkowo ustawiłem tak:
BS004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 88c6e8c7e3
Stat004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7097d91885

Ale przy temp. 88*C wysterowanie pompy w Stat004 wskoczyło na 100,2%.

W związku z tym poprawiłem na:
BS004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7d5699579f
Stat004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... debf2d2a6d

Czy tak może zostać?
Będę obserwował jak przebiega rozruch na „letnim” i dam znać – na razie jest OK.

2 – sprawdziłem dokładnie wszystkie wężyki podciśnienia i są OK. Guma w stanie „ogólnym” dobrym.

3 – butowanie (co prawda 10 dni temu – 100 km z V=220 km/h) a dzisiaj ten log:

BS011: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a92cf926b3

Wygląda, że ciśnienia się wyrównały na off?

Kabelki przy poduszkach sprawdzę może w weekend.

Carlnova,
Czy sugerujesz, że wartość 4,7 w Stat 001.2 jest zbyt niska? tzn. za dużo paliwa?
Czy jest to dawka rozruchowa czy dawka biegu jałowego?

_________________
A6 BFC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 00:57:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
msstachu,


cóż rzec... wspaniałe efekty pracy. godne podziwu.
kąt, który ustawiłeś jest poprawny - można go jak najbardziej zostawić.

po terapii autostradowej, jak widać, stabilność ciśnień powróciła.
doskonale.

dawka w 001.2 w granicach 4.7 jest bardzo poprawna [zakres to 3-9]. zasadą jest, że lepiej by wartość była niższa, niż wyższa - wówczas auto reaguje nieco żwawiej na pedał akceleratora.
jest to dawka tzw. biegu jałowego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 10:06:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
msstachu napisał(a):
Początkowo ustawiłem tak:
BS004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 88c6e8c7e3
Stat004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7097d91885

Ale przy temp. 88*C wysterowanie pompy w Stat004 wskoczyło na 100,2%.

W związku z tym poprawiłem na:
BS004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7d5699579f
Stat004: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... debf2d2a6d

Czy tak może zostać?
Będę obserwował jak przebiega rozruch na „letnim” i dam znać – na razie jest OK.


Postąpiłeś jak mega-profesjonalista.
Coś mi się wydaje, że dokładnie tak samo jak Carlnova :peace: - posiadasz bardzo silne podstawy/przygotowanie teoretyczne oraz praktyczne w dziedzinie obsługi silników ... ;) ... (???) .
Mylę się :): :?: :?:

Być może zaobserwowałeś, a być może nie, iż wysterowanie na 100,2 następowało po krótkiej chwili od przełączenia VAGa z BS na STAT (przez moment - do kilku sekund, raczej na pewno pokazywało 68 - 75 %). Taka reakcja zaworu VP44 najczęściej swiadczy o małym (słabym) przytarciu współpracujących ze soba elementów. W Twoim przypadku jest to o tyle "ciekawe", że korekcje pozostają idealne. Jednak - ze względu na powyższe - "powinieneś" ułatwić życie swojej VP i na przestrzeni conajmniej kilku tysięcy kilometrów - dolewać ok. 0,2 do 0,25 litra (na pełny zbiornik paliwa) - najzwyklejszego Mixolu. Gwarancja powodzenia = około 90% .
Omawiany "problem" to dosyć częsta przypadłość VP44 ale tak samo często wystarczy "kuracja smarująca" Mixolem. "Ogólnie" nie jest to problem, który powinien spędzać Twój sen z powiek - chodzi wyłącznie o uzyskanie sytuacji idealnej, bardziej przydatnej własnym emocjom niż samej pompce ... :): ;) .

Gratulując osiągniętych efektów ;) :

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 00:35:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2007 00:18:06
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
meszrum, Piotuś – witajcie

Problemów z rozruchem brak
Odnośnie ustawienia kąta – powiedzcie Panowie czy dobrze rozumuję:
prawidłowo ustawiony kąt musi spełniać 2 warunki:

1 – musi się mieścić w zakresie 0-4*ATDC w BS004 na late
2 – wysterowanie pompy w Stat 004 powinno wynosić poniżej 100%

W moim przypadku warunki te zostały spełnione przy ustawieniu 2,8 – 4,0*ATDC – czyli spełnienie obu warunków zawęża tolerancję (sprawdzałem od 0 do 4 mniej więcej co 0,5*). Jednak najlepiej silnik odpalał przy ustawieniu 3,0 – 3,4. Wnioskuję, że to czyni ustawienie kąta bardzo precyzyjnym, charakterystycznym i nieco innym dla poszczególnych silników z tej samej serii. Czy tak właśnie jest?

Dziękuję za wasze uznanie – bardzo mnie to buduje.

meszrum napisał(a):
dawka w 001.2 w granicach 4.7 jest bardzo poprawna [zakres to 3-9]. zasadą jest, że lepiej by wartość była niższa, niż wyższa - wówczas auto reaguje nieco żwawiej na pedał akceleratora.
jest to dawka tzw. biegu jałowego.

Dzięki za wyjaśnienia – czyli nic tam nie ruszam.


Piotruś napisał(a):
Postąpiłeś jak mega-profesjonalista.


Ale zajechałeś :)

Piotruś napisał(a):
Coś mi się wydaje, że dokładnie tak samo jak Carlnova n - posiadasz bardzo silne podstawy/przygotowanie teoretyczne oraz praktyczne w dziedzinie obsługi silników ...
Mylę się

Tak, mylisz się (ale w pozostałym zakresie Twoja przewidywalność i wieloaspektowość jest dla mnie imponująca). Posiadam podstawy teoretyczne i praktyczne do „naprawy i ew. regulacji” ale organizmów żywych. Aczkolwiek 2,5tdi to prawie jak „żywy” organizm. Trzeba poznać jego „patofizjologię” żeby go „leczyć”. Staram się – przeczytałem już prawie wszystkie Wasze (meszrum, Piotruś, Carlnova) posty niektóre wiele razy.

Piotruś napisał(a):
Być może zaobserwowałeś, a być może nie, iż wysterowanie na 100,2 następowało po krótkiej chwili od przełączenia VAGa z BS na STAT (przez moment - do kilku sekund, raczej na pewno pokazywało 68 - 75 %). Taka reakcja zaworu VP44 najczęściej swiadczy o małym (słabym) przytarciu współpracujących ze soba elementów. W Twoim przypadku jest to o tyle "ciekawe", że korekcje pozostają idealne. Jednak - ze względu na powyższe - "powinieneś" ułatwić życie swojej VP i na przestrzeni conajmniej kilku tysięcy kilometrów - dolewać ok. 0,2 do 0,25 litra (na pełny zbiornik paliwa) - najzwyklejszego Mixolu. Gwarancja powodzenia = około 90% .

No właśnie zaobserwowałem ale myślałem, że jest to „fizjologiczna” zwłoka nastawnika pompy. Jutro lecę po Mixol.



O stanie poduszek dam znać. Ciekawe czy tylko kabelki?

Jednym słowem – dziękuję. Jestem Waszym a zwłaszcza Twoim meszrumie (dzięki perfekcyjnym instrukcjom) dłużnikiem.

Wiecie jak brzmi zmodyfikowana III zasada dynamiki Newtona?

Jak zrobisz komuś przyjemność to i on ci zrobi (spooooko – to nie jest groźba)


meszrum,

czy mogę na PW w wiadomej sprawie?

_________________
A6 BFC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 01:06:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
msstachu napisał(a):
(...)
Problemów z rozruchem brak
Odnośnie ustawienia kąta – powiedzcie Panowie czy dobrze rozumuję:
prawidłowo ustawiony kąt musi spełniać 2 warunki:

1 – musi się mieścić w zakresie 0-4*ATDC w BS004 na late
2 – wysterowanie pompy w Stat 004 powinno wynosić poniżej 100%

W moim przypadku warunki te zostały spełnione przy ustawieniu 2,8 – 4,0*ATDC – czyli spełnienie obu warunków zawęża tolerancję (sprawdzałem od 0 do 4 mniej więcej co 0,5*). Jednak najlepiej silnik odpalał przy ustawieniu 3,0 – 3,4. Wnioskuję, że to czyni ustawienie kąta bardzo precyzyjnym, charakterystycznym i nieco innym dla poszczególnych silników z tej samej serii. Czy tak właśnie jest?


(...)





dobry wieczór msstachu,

tak, prawidłowo rozumujesz.
należy jednak podkreślić, iż oficjalna literatura naprawcza Audi [ELSA i erWin] nie przykłada żadnej uwagi do % wysterowania pompy w normalnej grupie 004.4, opisując ją jako kein sollwert. nie mniej jednak, zarówno Carl jak i Piotr, wysnuli tezę, iż maksymalne wysterowanie pompy VP44 na biegu jałowym nie jest korzystne dla samego nastawnika, jako również dla samego modułu sterującego [z uwagi na możliwe zwiększone generowanie ciepła]. przyjeliśmy zatem, iż idealnymi wartościami będą takie, które jak najbardziej zbliżone będą do wzorcowych w 004.3BS [czyli 2*ATDC] przy jednoczesnym wysterowaniu poniżej 100% w 004.4N.

fakt, iż w każdym silniku inaczej wygląda zależność 004.3BS w stosunku do 004.4N, wynika z techniki prawidłowej [bądź nie] wymiany rozrządu.
jeżeli warsztat zastosuje prawidłowo wszystkie blokady, to uzyskamy wartości wzorcowe.



msstachu napisał(a):
meszrum,

czy mogę na PW w wiadomej sprawie?



ależ oczywiście. od tego jest PW ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 22:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2007 00:18:06
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Witam Ciebie meszrum,

Teraz dopiero zrozumiałem jak ważne jest dla zachowania prawidłowej zależności 004.3BS w stosunku do 004.4N prawidłowe zastosowanie wszystkich blokad przy wymianie rozrządu. Pozwala to wyjaśnić zjawisko obserwowane u mnie tzn. nieprawidłowy kąt, nieprawidłowe napięcie paska pompy i fakt wymiany rozrządu odnotowany w książce serwisowej (stemple „Audi Service”.

Pocieszać może jedynie fakt, że nawet w Reichu mają z tym „kłopoty” (przy założeniu, że książka jest ok, i że im się chciało).

Znalezienie odpowiedzi na pytanie dlaczego? przynosi ulgę, jest przyjemne i w tym przypadku przyniosło wymierną korzyść.

Jeszcze raz dziękuję :peace:

Cóż pozostało? Szukanie kolejnego dlaczego? (…pewnie samo się znajdzie).

_________________
A6 BFC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 17:04:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2007 13:15:37
Posty: 24
Lokalizacja: Mazowieckie
Msstachu : Postanowiłem zapytać Ciebie, gdyż zauważyłem, ze jestes osoba dociekliwą i możesz mi pomoc w temacie silnika. Mam pytanie: jak Ci się jezdzi tym silnikiem? CZy nie odczuwasz braku mocy w dolnym zakresie obrotów - tak do 1800? Pytam, ponieważ również posiadam ten silnik w moim A6 i mam wrażenie, że auto w ogole nie jedzie poniżej 2000, tak mega turbodziura. Kiedy obrotomierz wreszcie zblizy się do 2000 auto nagle dostaj kopa. Dzieje się tak na każdym biegu. Kiedy na przyklad ruszam ze skrzyzowania (bez butowania) to jest bardzo ciężki start, a portem (1800-2000) auto nagle wyrywa do przodu. czy tez tak masz? Bede wdzieczny za odpowiedz. Logi robione wyglada ze jest wszystko ok.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: