meszrum, Piotuś – witajcie
Problemów z rozruchem brak
Odnośnie ustawienia kąta – powiedzcie Panowie czy dobrze rozumuję:
prawidłowo ustawiony kąt musi spełniać 2 warunki:
1 – musi się mieścić w zakresie 0-4*ATDC w BS004 na late
2 – wysterowanie pompy w Stat 004 powinno wynosić poniżej 100%
W moim przypadku warunki te zostały spełnione przy ustawieniu 2,8 – 4,0*ATDC – czyli spełnienie obu warunków zawęża tolerancję (sprawdzałem od 0 do 4 mniej więcej co 0,5*). Jednak najlepiej silnik odpalał przy ustawieniu 3,0 – 3,4. Wnioskuję, że to czyni ustawienie kąta bardzo precyzyjnym, charakterystycznym i nieco innym dla poszczególnych silników z tej samej serii. Czy tak właśnie jest?
Dziękuję za wasze uznanie – bardzo mnie to buduje.
meszrum napisał(a):
dawka w 001.2 w granicach 4.7 jest bardzo poprawna [zakres to 3-9]. zasadą jest, że lepiej by wartość była niższa, niż wyższa - wówczas auto reaguje nieco żwawiej na pedał akceleratora.
jest to dawka tzw. biegu jałowego.
Dzięki za wyjaśnienia – czyli nic tam nie ruszam.
Piotruś napisał(a):
Postąpiłeś jak mega-profesjonalista.
Ale zajechałeś
Piotruś napisał(a):
Coś mi się wydaje, że dokładnie tak samo jak Carlnova n - posiadasz bardzo silne podstawy/przygotowanie teoretyczne oraz praktyczne w dziedzinie obsługi silników ...
Mylę się
Tak, mylisz się (ale w pozostałym zakresie Twoja przewidywalność i wieloaspektowość jest dla mnie imponująca). Posiadam podstawy teoretyczne i praktyczne do „naprawy i ew. regulacji” ale organizmów żywych. Aczkolwiek 2,5tdi to prawie jak „żywy” organizm. Trzeba poznać jego „patofizjologię” żeby go „leczyć”. Staram się – przeczytałem już prawie wszystkie Wasze (meszrum, Piotruś, Carlnova) posty niektóre wiele razy.
Piotruś napisał(a):
Być może zaobserwowałeś, a być może nie, iż wysterowanie na 100,2 następowało po krótkiej chwili od przełączenia VAGa z BS na STAT (przez moment - do kilku sekund, raczej na pewno pokazywało 68 - 75 %). Taka reakcja zaworu VP44 najczęściej swiadczy o małym (słabym) przytarciu współpracujących ze soba elementów. W Twoim przypadku jest to o tyle "ciekawe", że korekcje pozostają idealne. Jednak - ze względu na powyższe - "powinieneś" ułatwić życie swojej VP i na przestrzeni conajmniej kilku tysięcy kilometrów - dolewać ok. 0,2 do 0,25 litra (na pełny zbiornik paliwa) - najzwyklejszego Mixolu. Gwarancja powodzenia = około 90% .
No właśnie zaobserwowałem ale myślałem, że jest to „fizjologiczna” zwłoka nastawnika pompy. Jutro lecę po Mixol.
O stanie poduszek dam znać. Ciekawe czy tylko kabelki?
Jednym słowem – dziękuję. Jestem Waszym a zwłaszcza Twoim meszrumie (dzięki perfekcyjnym instrukcjom) dłużnikiem.
Wiecie jak brzmi zmodyfikowana III zasada dynamiki Newtona?
Jak zrobisz komuś przyjemność to i on ci zrobi (spooooko – to nie jest groźba)
meszrum,
czy mogę na PW w wiadomej sprawie?