didzej napisał(a):
Ja miałem wałki jeszcze w dobrym stanie wiec nawet ich nie dotykałem w temacie polecane warsztaty samochodowe na stronie 11 jest to co wymieniłem warsztat juz nie stety nie wie co moze być przyczyną coś mowi właśnie ze to VP44 , ale jak trzem osobom mogła paść VP44 zaraz po zmianie rozrządu ??
To jest trochę inaczej ... . Istota problemu sprowadza się do tego, że prawidłowa wymiana napędu rozrządu obejmuje również termostat (95% przypadków całkowicie uzasadnionych, bezwzględnie wymaganych).
Powoduje to, że sterownik pompy VP44 "zaczyna widzieć" inną - wyższą temperaturę silnika (niż przed wymianą termostatu). To z kolei skutkuje "uruchomieniem" zupełnie innej MAPy (w oprogramowaniu pompy) i redukcję dawki paliwa, z którą często-gęsto "nie radzi" już sobie wyeksploatowana mechanicznie część ciśnieniowa pompy (wtedy właśnie pojawiają się problemy z rozruchem "na ciepło").
Nadto - ponieważ odczyty wielkości dawki paliwa są tzw. "wartością nielogiczną" - większość osób (i niestety mechaników też ...) mylnie interpretuje te wskazania i próbuje zmienić ową dawkę ... na jeszcze niższą ... .
Żeby było "ciekawiej" - robią to przy pomocy zwykłych "kabelków" - nawet nie mając świadomości, że ingerencja w nastawy VP44 bez analizy niektórch wartości widocznych wyłącznie przy pomocy VASa - to jak stąpanie po polu minowym ... .
Wracając do tematu - moim zdaniem jest czymś całkowicie naturalnym, że doprowadzenie do sprawności jednego "podzespołu" - ujawnia niedomagania innych współpracujących elementów ... .
Mówiąc obrazowo to trochę tak jak ze zużytą turbiną współpracującą z wyeksploatowanym przepływomierzem, gdzie wymiana sprężarki bez wymiany przepływomierza - najczęściej powoduje "ogólne osłabienie" zamiast oczekiwanego "przyrostu mocy".
Szukanie jakichkolwiek powiązań pomiędzy trudniejszym rozruchem a wymianą wałków - nie znajduje logicznego uzasadnienia.
W kwestii czysto formalnej -
kalibracja pompy wtryskowej to proces "dopasowania" części "elektronicznej" VP - z "częścią mechaniczną". Trwa około 3 godzin i
jest możliwa wyłącznie na stanowisku Bosch-a. Samo przestawienie koła zębatego na wałku pompy w żadnym razie nie skutkuje "rozkalibrowaniem" pompy, a "jedynie" utrudnia prawidłową regulację kąta wtrysku paliwa (ale właściwe ustawienie kąta wciąż jest możliwe - tyle tylko, że długtrwałe i męczące) .
Reasumując - wymiana termostatu "powodująca" problemy z rozruchem ciepłego silnika - nie jest zjawiskiem nadprzyrodzonym, a tylko i wyłącznie logiczną konsekwencją (zazwyczaj od długiego już czasu) niewydolnej pompy wtryskowej.