.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 11:11:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All AWX/AVF] Odpowietrzenie skrzyni korbowej w PD
PostNapisane: 15.wrz.2008 08:18:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2007 13:43:18
Posty: 23
Witam,

Chcialbym poznac Wasza opinie na temat odpowietrzania skrzyni korbowej w silnikach PD (np. AWX/AVF).
O ile mi wiadomo nie ma tam zadnej odmy, role odpowietrzania skrzyni korbowej pelni pokrywa zaworow. Wraz z wydobywajacym sie cisnieniem wychodzi mgielka olejowa, ktora trafia do dolotu. Z biegiem czasu i kilometrow zbiera sie olej w dolocie, zawalony jest IC, przecieka EGR, kolektor ssacy caly w smolistej mazi. Rozwazam czysto teoretycznie: czy nie lepiej odlaczyc rurke odpowietrzania od dolotu, zapewnic w jakis sposob odprowadzanie cisnienia ze skrzyni korbowej i "gromadzic" olej w jakims pojemniku. Pozwoli to utrzymac czysty dolot :D, w razie ponownego pojawiawienia sie oleju w dolocie moze to swiadczyc o przepuszczajacym turbo, ilosc "zebranego" w ten sposob oleju byc moze pozwoli ocenic kondycje motorka.

Co o tym sadzicie?

PS: jezeli to glupi pomysl to nie bijcie :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 11:24:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Obieg musi być zamknięty inaczej wykończysz szybko turbosprężarke. Skoro masz olej w EGR to znaczy, że silnik nie jest sprawny mechanicznie. Jedyne co można zrobić tanim kosztem to zaślepić EGR poprzez założenie blaszek.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 11:44:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2007 13:43:18
Posty: 23
Jack napisał(a):
Obieg musi być zamknięty inaczej wykończysz szybko turbosprężarke.


Dlaczego? Dziura w ktora wchodzi rurka bylaby oczywiscie zaslepiona

Jack napisał(a):
Skoro masz olej w EGR to znaczy, że silnik nie jest sprawny mechanicznie.


Jaka "niesprawnosc" silnika powoduje ze w EGR zbiera sie olej??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 12:18:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Przy prawidłowej dynamice gazów odolejacz odprowadza opary oleju skroplonego do miski olejowej. Takie rozwiązanie wymyślili dlatego aby zachować emisje spalin na poziomie orazczęściowo wiązać pare wodną , która wraz z powietrzem zasysanym utlenia części sprężarki po stronie zimnej oraz intercooler i kolektor dolotowe wraz z zaworami. Masz albo odolejacz zatkany albo turbosprężarka powoli się rozszczelnia co powoduję przedostawianie się oleju na tłoki a pózniej do wylotu i ze spalinami część trafia w EGR. Pewnie z rana auto kopci na niebiesko ale też nie musi skoro masz katalizator.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 15:30:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2008 19:07:57
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Odświeżę trochę temat :)
Pomijając względy ekologiczne kolega Jack napisał że montaż tzw. Oil-Catch Tank'a mogła by spowodować uszkodzenie sprężarki i IC poprzez ich utlenianie.
Mam dwa pytani w związku z tym
1) jak długi jest to proces? uszkodzenie będzie widoczne już po kilku miesiącach czy latach?
2) Master's na forum.tdi-tuning.pl pisze:
"Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest podłaczone na stronę ssącą spręzarki. Opary i gazy ze skrzyni korbowej zawieraja drobiny oleju które sa zassysane przez spręzarkę i tłoczone do dolotu. Za odseparowywanie oliwy od gazów spalinowych odpowiedzialny jest odolejacz (plastikowa gruszka na pokrywie wałka rozrządu). Jest tam siatka na drutach której skrapla się olej zawarty w gazach wydobywających się ze skrzyni korbowej. Gdy ta siatka zasyfi się nagarem (rzadkie wymiany oleju...lub olej kiepskiej jakości) owy separator przestaje spełniać swoja rolę i zwiększa się ilość oleju w dolocie. "
Pytanie: jak wyczyścić ową siatkę w silnikach AWX/AVF ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 07:50:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
Cytuj:
Pytanie: jak wyczyścić ową siatkę w silnikach AWX/AVF ?

nie da rady jedynie wymiana całej pokrywy i koszt 400-450zł:/

Ja u siebie wymieniałem , i dowiedziałem sie ze
ze passaty z 2001-2004 miał seryjnie uszkodzony dekiel .W Niemczech podobna był nawet akcja serwisowa
Po wymianie zauważyłem miejże pocenie sie oleju na rurkach od dolotu
Dodatkowo możesz przeczytać ten temat
-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=20
jest w nim mowa o deklu.
pozdrawiam

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: