Witam.
Po próbie zmiany sprzęgła przez mechanika mam problemy z elektroniką.
Zaczęło się od tego, że rurka od lewego [1 na pierwszym obrazku] lub [15 na drugim obrazku]
(stojąc przodem do auta) kombi valve spadła i mechanik jej nie założył. po 2 dniach znalazłem ten feler bo strasznie to rzęziło po uruchomieniu silnika.
Od tego czasu zapaliła się kontrolka check engine i zaczęły być wyczuwalne uciekające zapłony.
Zczytałem błędy i:
6501 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too Low
P0117 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1423 - 35-00 - Please Register/Activate
17819 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1411 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Błędy usunięte i silnik zaczął pracować normalnie. Po kilku kilometrach pojawiło się:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 551 R
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0001
Software Coding: 10712
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4BZ1N120169 AUZ7Z0Y1753937
6 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
Przed skasowaniem tych błędów auto zachowywało się jakby nie dochodziło paliwo. Przy położeniu gazu w jednej pozycji auto tak jakby zwalniało silnikiem i za chwilę rwało do przodu. czasami 5x na minute. Nie dało się jechać.
Odziwo po skasowaniu błędów autko jak nowe. Ale tylko na 5-10 km. I znowu to samo.
Sprawdzenie kodów jeszcze raz i:
Control Module Part Number: 4B0 907 551 R
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0001
Software Coding: 10712
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4BZ1N120169 AUZ7Z0Y1753937
5 Faults Found:
17523 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S1: Short to Ground
P1115 - 35-00 - -
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
Co dziwnego to to, że po skasowaniu błędów (silnik na wolnych obrotach) po minucie może dwóch błąd 17523 pojawia się ponownie. kasowanie i znowu za min ponownie.
Czy to może znaczyć, że ta lambda nawaliła?
Wszystkie wtyczki sond spryskane środkiem do czyszczenia styków. Ale bez zmian.
Jutro powinienem mieć spowrotem mój miernik to sprawdzę grzałkę w sondzie i połączenia przewodów.
Świece wymieniłem na nowe.
Czy ktoś zna się na tych silnikach i może się wypowiedzieć?
Czy te błędy wskazują na uszkodzenie sondy czy to raczej znak, że trzeba za coś innego się wziąć.
Aha w basic setting na kanale 33 albio34 już nie pamiętam na którym jest sonda1 bank 1 wartości dla tej właśnie sondy wyrażone w % rosną od 0 do 25% i się zerują i znowu do 25% i tak w kółko. Jeden cykl trwa może ze 20 sek. napięcie też się zmienia i jest w zakresie około 1,005v.
Czy możliwe żeby 3 cewki naraz padły? bo jak mniemam 3 gary z jednej strony mają ten problem. I trzęsie przez to silnikiem.
Pozdro i czekam na jakieś przemyślenia