.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 14:56:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.7t aza] wypadanie zapłonów, lambda, 17523 ...
PostNapisane: 25.kwi.2008 17:30:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2007 16:33:52
Posty: 22
Lokalizacja: Cork (irl)
Auto: A6 C6 le mans 3.0tdi virusowane grubo
Witam.
Po próbie zmiany sprzęgła przez mechanika mam problemy z elektroniką.
Zaczęło się od tego, że rurka od lewego [1 na pierwszym obrazku] lub [15 na drugim obrazku]

Obrazek
Obrazek

(stojąc przodem do auta) kombi valve spadła i mechanik jej nie założył. po 2 dniach znalazłem ten feler bo strasznie to rzęziło po uruchomieniu silnika.
Od tego czasu zapaliła się kontrolka check engine i zaczęły być wyczuwalne uciekające zapłony.
Zczytałem błędy i:
6501 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too Low
P0117 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1423 - 35-00 - Please Register/Activate
17819 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1411 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Błędy usunięte i silnik zaczął pracować normalnie. Po kilku kilometrach pojawiło się:
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 551 R
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0001
Software Coding: 10712
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4BZ1N120169 AUZ7Z0Y1753937
6 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -

Przed skasowaniem tych błędów auto zachowywało się jakby nie dochodziło paliwo. Przy położeniu gazu w jednej pozycji auto tak jakby zwalniało silnikiem i za chwilę rwało do przodu. czasami 5x na minute. Nie dało się jechać.
Odziwo po skasowaniu błędów autko jak nowe. Ale tylko na 5-10 km. I znowu to samo.
Sprawdzenie kodów jeszcze raz i:
Control Module Part Number: 4B0 907 551 R
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0001
Software Coding: 10712
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4BZ1N120169 AUZ7Z0Y1753937
5 Faults Found:
17523 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S1: Short to Ground
P1115 - 35-00 - -
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent

Co dziwnego to to, że po skasowaniu błędów (silnik na wolnych obrotach) po minucie może dwóch błąd 17523 pojawia się ponownie. kasowanie i znowu za min ponownie.
Czy to może znaczyć, że ta lambda nawaliła?
Wszystkie wtyczki sond spryskane środkiem do czyszczenia styków. Ale bez zmian.
Jutro powinienem mieć spowrotem mój miernik to sprawdzę grzałkę w sondzie i połączenia przewodów.
Świece wymieniłem na nowe.

Czy ktoś zna się na tych silnikach i może się wypowiedzieć?
Czy te błędy wskazują na uszkodzenie sondy czy to raczej znak, że trzeba za coś innego się wziąć.
Aha w basic setting na kanale 33 albio34 już nie pamiętam na którym jest sonda1 bank 1 wartości dla tej właśnie sondy wyrażone w % rosną od 0 do 25% i się zerują i znowu do 25% i tak w kółko. Jeden cykl trwa może ze 20 sek. napięcie też się zmienia i jest w zakresie około 1,005v.

Czy możliwe żeby 3 cewki naraz padły? bo jak mniemam 3 gary z jednej strony mają ten problem. I trzęsie przez to silnikiem.
Pozdro i czekam na jakieś przemyślenia

_________________
A6 S-line 2.7 BiTurbo '01, AZA, Quattro, 300KM -ale to juz bylo...
A6 C6 le mans 3.0tdi '07 zavirusowane, nie szczepione!
www.corkturbo.ie


Ostatnio edytowano 26.kwi.2008 01:40:28 przez yarecky3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 20:58:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zbyt dużo problemów... po pierwsze nie wierz mechanikowi , że wszystko popodłączał tak jak powinno być.... zacznij od sprawdzenia czy wszystko jest popodłączane jak trzeba (podciśnienia!)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2008 01:11:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2007 16:33:52
Posty: 22
Lokalizacja: Cork (irl)
Auto: A6 C6 le mans 3.0tdi virusowane grubo
Hejka.
Tak naprawdę to tylko jeden problem, wyskakujące zapłony, bo chyba tak to mogę nazwać.
Teraz wróciłem po 100 km. Jutro zobaczę co w kompie siedzi bo kontrolka się świeci.
Zastanawia mnie czy jak była odłączona ta rurka od lewego kombi zaworu mogła w jakiś sposób uszkodzić pompkę od secondary air injection? [nr 8]

Obrazek

Poza tym jak sądzę nic poza ściągnięciem rury od przepływki do kolektora ssącego nie było ściągane. Rozkręcany był tłumik od dołu.

pozdrawiam

Odczytałem błędy i:


8 Faults Found:
17523 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S1: Short to Ground
P1115 - 35-00 - -
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -

czyżby to lambdy padły?
I jeszcze odczyt Readness status:

Obrazek

Jakieś sugestie?
pozdrawiam

_________________
A6 S-line 2.7 BiTurbo '01, AZA, Quattro, 300KM -ale to juz bylo...
A6 C6 le mans 3.0tdi '07 zavirusowane, nie szczepione!
www.corkturbo.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 17539
PostNapisane: 23.lis.2008 18:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2008 12:01:25
Posty: 8
Witaj,
jak poradziłeś sobie z 17539 - błąd sporadyczny (zbyt duży opór wewnętrzny - sonda). Ja wczoraj miałem taki błąd, wyskoczył on przy spokojnej jeździe po 3'ech dniach po wymianie oleju w Tipie/2,7bT/Q/2003 (zniknął 17125). Mechanik zasugerował - przeczyszczenie przepustnicy?
Możesz powiedzieć, jak usunąłeś problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 21:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Hej
Mi też wypadła ta rurka i strasznie syczało, ale z samochodem nic dziwnego sie nie dzieje. U mni problem taki, że ten zaczep się wyrobił. Narazie tego nie ruszam, chodx wiem, że lekko tam przepuszcza, musze się za to zabrać. Czymś to grozi jak tego nie zmienie??
Pozdrawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: