Tutaj znalazłem w moich zapiskach (jak kupiłem A8 to szalałem po sieci w poszukiwaniu wszystkich informacji
)
taki post z jakiegoś forum:
"olej do skrzyni ESSO ATF LT 71141 jest to ten olej co sprzedaja w serwisie przelany do swoich butelek z niezla przebitka (wiem bo moj kolega pracuje w fabryce VW); w hurcie ok 15zł za litr a w serwisie 88 zl/L (niestety nieraz trzeba kupic 20l bo takie jest opakowanie handlowe ale to zalezy od sprzedawcy czy zechce odlewac) do wymiany wchodzi ok 6 - 6,5 l,a na suchą skrzynie 9,3L
wymiana oleju to banalna sprawa jesli ma sie komputer i interfejs diagnostyczny a wiec wylewamy olej korkiem spustu odkrecamy miche (uwaga w misce jest jeszcze troche oleju) wymontowujemy filtr (tez prysnie olejem po rozszczelnieniu) wkladamy nowy filtr z oringiem fi32x3 (w serwisie ten oring to koszt 7 zl a w rzeczywistosci w byle jakim sklepie koszt 2-5 gr.) zakaldamy miche z nowa uszczelka (uwaga w serwisie koszt tego wycietego "papieru" 90zl zamiennik ok 10-20zł) lub mniej profesjonalnie na silikon i wlewamy olej przez korek wlewowy z tzw. rurka stanu; gdy nalejemy ze zacznie wyciekac uruchamiamy silnik przekladamy wszystkie biegi kilka razy czekajac na kazdym po ok. 5 sek. rozgrzewamy olej w skrzyni do temp. 30-35 st.C kontrolujac go na komputerze; po osiagnieciu tej temp. wylaczamy silnik dolewamy oliwy do przelania przez rurke i finito.
operacja na 30 min. koszt w serwisie 1270 zl z rabatem 5%, mnie wyniosl: 10L oleju - 150 zl. filtr z uszczelka michy i oring 140 = 290 zl i 30 min zabawy i zostalo jeszcze prawie 4 L oleju.
do mechanizmu roznicowego i "dyfra" zwykly olej przekladniowy 75W90 nie wymienia sie.
"
Polecam jeszcze amerykańska stronę pasjonata audi A8,
gościu ma super opisy co i jak można zrobić w A8
http://www.audipages.com/
a tutaj jak wymienić olej w skrzyni z pełnym foto-elementarzem
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... icing.html