.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 19:06:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4,2, 1995r] Olej w skrzyni biegów
PostNapisane: 06.sty.2009 22:33:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 20:32:31
Posty: 19
Lokalizacja: Sopot
Witam
Panowie bardzo proszę o informacje jak mogę w mojej skrzyni biegów sprawdzić poziom oleju. Wiem że temat pewnie poruszany wiele razy ale będę wdźięczny.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Wojciech Siedlar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 00:12:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2008 12:31:09
Posty: 54
jak dobrze pamiętam, to trzeba wjechać na kanał, podłączyć vaga, wejść w parametry skrzyni, odpalić auto i poczekać aż nagrzeje się do 40stopni, potem wyłączyć auto,
w dolnej części obudowy skrzyni jest taki korek wlewowy na bardzo duży imbus, to trzeba odkręcić, u mnie zaczęło lekko cieknąc, wiec wiedziałem ze jest full, jak nic nie poleci to małym imbusem sprawdzić poziom i dolać aż do momentu przelania się. Ważne jest żeby była właściwa temp skrzyni, wydaje mi się ze 40stopni to było, jak znajdę instrukcje to napisze dokładna wartość

_________________
A8 3,7Q 2000r, typ silnika AQG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 13:47:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2008 12:31:09
Posty: 54
Tutaj znalazłem w moich zapiskach (jak kupiłem A8 to szalałem po sieci w poszukiwaniu wszystkich informacji :-))
taki post z jakiegoś forum:

"olej do skrzyni ESSO ATF LT 71141 jest to ten olej co sprzedaja w serwisie przelany do swoich butelek z niezla przebitka (wiem bo moj kolega pracuje w fabryce VW); w hurcie ok 15zł za litr a w serwisie 88 zl/L (niestety nieraz trzeba kupic 20l bo takie jest opakowanie handlowe ale to zalezy od sprzedawcy czy zechce odlewac) do wymiany wchodzi ok 6 - 6,5 l,a na suchą skrzynie 9,3L

wymiana oleju to banalna sprawa jesli ma sie komputer i interfejs diagnostyczny a wiec wylewamy olej korkiem spustu odkrecamy miche (uwaga w misce jest jeszcze troche oleju) wymontowujemy filtr (tez prysnie olejem po rozszczelnieniu) wkladamy nowy filtr z oringiem fi32x3 (w serwisie ten oring to koszt 7 zl a w rzeczywistosci w byle jakim sklepie koszt 2-5 gr.) zakaldamy miche z nowa uszczelka (uwaga w serwisie koszt tego wycietego "papieru" 90zl zamiennik ok 10-20zł) lub mniej profesjonalnie na silikon i wlewamy olej przez korek wlewowy z tzw. rurka stanu; gdy nalejemy ze zacznie wyciekac uruchamiamy silnik przekladamy wszystkie biegi kilka razy czekajac na kazdym po ok. 5 sek. rozgrzewamy olej w skrzyni do temp. 30-35 st.C kontrolujac go na komputerze; po osiagnieciu tej temp. wylaczamy silnik dolewamy oliwy do przelania przez rurke i finito.
operacja na 30 min. koszt w serwisie 1270 zl z rabatem 5%, mnie wyniosl: 10L oleju - 150 zl. filtr z uszczelka michy i oring 140 = 290 zl i 30 min zabawy i zostalo jeszcze prawie 4 L oleju.

do mechanizmu roznicowego i "dyfra" zwykly olej przekladniowy 75W90 nie wymienia sie.
"
Polecam jeszcze amerykańska stronę pasjonata audi A8,
gościu ma super opisy co i jak można zrobić w A8
http://www.audipages.com/

a tutaj jak wymienić olej w skrzyni z pełnym foto-elementarzem
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... icing.html

_________________
A8 3,7Q 2000r, typ silnika AQG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 23:16:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
popatrz na tematy 'przyklejone' w biezacym dziale. Naprawde trudno jest przegapic....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: