.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 19:25:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 ABZ] Cieknie z przewodu (wspomaganie)
PostNapisane: 17.sty.2009 15:33:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Prawdopodobnie cieknie z miejsca, który zaznaczyłem czerwoną strzałką. Jeszcze tydzień temu, wystarczała mała dolewka, teraz jednak już po 2 dniach poziom z maks osiąga poniżej min., pod autem w garażu plama, zarzygane w środku od Febika. Najprościej było by uciąć wąż, dorobić drugi, złączkę i po sprawie, jednak tu nasuwają się pytania:
- po co jest tam złączka (na zdjęciu), czy nie ma tam jakiejś dyszy zwężającej ?
- dokąd on leci (w stronę chłodnic i po co ?)
- czy jest w nim spore ciśnienie ?
- dokąd leci z drugiej strony, do przekładni, ale jak daleko (ew wymiana wchodzi w grę, jednak jeśli miałbym rozbierać pół auta wolę sposób pierwszy).
Przedstawiam zdjęcia, jest też rys poglądowy z ETKI.

Obrazek

http://img300.imageshack.us/my.php?imag ... 006lu7.jpg

Obrazek

http://img178.imageshack.us/my.php?imag ... 007ax8.jpg

Obrazek

http://img519.imageshack.us/my.php?imag ... 008ke1.jpg

Obrazek

http://img253.imageshack.us/my.php?imag ... 009hk3.jpg

Obrazek

http://img244.imageshack.us/my.php?image=000vx8.jpg

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 15:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Wąż powrotny z maglownicy. Niskociśnieniowy. Możesz sztukować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 16:09:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Ok, tylko właśnie nie jestem pewien sensu montowania przez fabrykę tej złączki. Wygląda to tak (na pierwszy rzut oka), że z przekładni idzie przewód o większej średnicy i poprzez tą złączkę jest zredukowany na mniejszą średnicę, która idzie do chłodnicy. Tyle, że jeśli tam coś dodatkowo wewnątrz jest, to może być error, bo na tej długości dość ciężko to będzie połączyć i w takim wypadku chyba lepiej będzie użyć taśmy samowulkanizującej.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 19:25:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Nie paprz. Wymień.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 21:33:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
To właśnie pytam, do czego ta złączka. Prosiłbym o jakieś nakierowanie, bo nie chce się z tym potem babrać cały dzień, albo i dłużej.
Dodatkowo, czy w miarę dojście do przekładni, by wymieniać ew cały wąż (wg mojej ETKI koszt ok 200zł) od dołu, po zdjęciu osłon, czy skończy się jednak na większej rozbiórce ?

Albo inaczej - Złączka jest to przejściówka redukująca rozmiar węża, czy coś innego ? Jeśli sama przejściówka to ciąć i sztukować, bo nie ma sensu wymieniać całego węża.

Proszę o konkretne odpowiedzi.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 22:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Na rysunku w ETKA nie ma żadnej złączki. Łatwo więc domyslić się, że ktos już sztukował, nie??!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 22:44:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Złączke jednak widać na zdjęciach w innych samochodach (przejrzałem nawet aukcje z allegro i otomoto do porównania). Jedynie by ktoś kto ma A8 z V8 mógł sprawdzić u siebie, zrobić zdjęcie.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 20:45:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.mar.2007 20:40:24
Posty: 114
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
U mnie w ósemce też jest złączka o której piszesz i też jest wilgotna od płynu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 21:06:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Możesz sztukować - wywalić złączkę, połączyć rurką + zaciski. Wariant drugi - wyjąć wąż i na zaciskarkę... Ale szkoda zdrowia...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 19:24:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Więcej czasu straciłem na napisanie tego tematu niż cała robota trwała ;) Anyway, po zdemontowaniu węża z chłodnicy z jednej strony i odcięciu z drugiej nastąpiła chwila prawdy. Rozciąłem obejmy i po ściągnięciu resztek węża moim oczom ukazała się najzwyklejsza złączka redukująca.
Obrazek
Trzy obejmy, 15cm węża 10mm i po wszystkim.
Obrazek
Ale podczas czyszczenia komory z oleju pojawiła się kolejna zagwozdka, tj. na przewodzie idącym od zbiornika do chłodnicy zaciśnięta jest obejma.
Obrazek
Z tego co wymacałem to w tym miejscu w przewodzie jest wepchnięta jakaś rurka tak ze 20mm długa, a obejma ta ma chyba zapobiegać jej przemieszczaniu się wewnątrz węża. Czyli jak widać te przewężenia przed i za chłodnicą są do czegoś potrzebne i przy ewentualnej wymianie węża chłodnica - zbiornik na wąż "z metra" trzeba będzie stary rozciąć i wcisnąć w nowy to coś, co wyjmie się ze starego. I W ETCE tego też nie ma uwzględnionego.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: