.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 01:51:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 12:20:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
To_JA_! napisał(a):
Rolecs napisał(a):
gumis...... ale powiem Ci szczerze ze to jest problem tych kolek rorzadu w tych silnikach przerobilem juz z 5 silnikow z tym problemem ze klin sie scial... tez mam taki silnik i to samo pzerzylem


Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegą.
Owszem ustalający ząb ścina się ale tylko wtedy gdy przenosi zmienną siłę napędową. Takie warunki występują tylko wówczas gdy tej siły nie przenosi tarcie koła pasowego o czoło wału korbowego tak jak przewidział projektant - czyli wówczas gdy nie wymienimy śruby i nie dokręcimy 200Nm + 270st obrotu co zapewnia odpowiednie dociśnięcie koła do czołowej powierzchni wału korbowego.

Dla kolegów którzy nie uczyli się wytrzymałości materiałów dodam że śruba dokręcona 200Nm jest wstępnie napięta a dokręcenie jej o 270st obrotu zapewnia rozciągnięcie jej o ~1mm co gwarantuje sprężyste działanie (utrzymujące stałą siłę docisku) i kompensowanie zmiennych sił na złączu.
Śrubę należy wymienić z dwóch powodów, po pierwsze stara śruba zaciera się na gwincie i uniemożliwia końcowe dokręcenie (nowa ma grafitowany gwint),
a po drugie podejrzewam że podczas pierwszego dokręcenia jest przekraczana granica plastyczności co zapewnia max wytrzymałość i uniemożliwia dalsze "płynięcie" wymiaru śruby, czyli gwarantuje działanie sprężyste. W starej śrubie nie wiadomo ile dokręcić bo jest już utwardzona naprężeniami pierwszego dokręcenia, a zacierając się na gwincie poza rozciągającymi podlega b dużym naprężeniom skręcającym co w efekcie po odprężeniu zmniejszy napięcie połączenia.

Pozdrawiam.


Piękna praca! I zgadzam się z tym. Tak jak już było pisane 99,9% kolizji rozrządu i jego elementów to wina człowieka. Pozdrawiam :peace:

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 15:46:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
-gumis- napisał(a):

Piękna praca! I zgadzam się z tym. Tak jak już było pisane 99,9% kolizji rozrządu i jego elementów to wina człowieka. Pozdrawiam :peace:


Thanks ! :diabel: ;)

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: