.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 02:15:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI/N108] reg. kąta wtrysku i wtryskiwacz sterujący - foto
PostNapisane: 09.lis.2009 11:25:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł :607:
Dziś w drodze do roboty w cygórku świeciła mi się kontrolka ENGINE CHECK. Na miejscu rzut oka pod maskę i szybka diagnoza - wypięta wtyczka wtryskiwacza sterującego, czyli jechałem bez sygnału wzniosu iglicy.
A teraz najlepsze: jechało mi się tak samo, jak z podłączonym wtryskiwaczem: (czyli równie mułowato.....)
Czy dobrze kombinuję, że jesli nie odczuwam różnicy, czy wtryskiwacz sterujący jest lub nie jest podłączona, a on - jak wiadomo - służy do dynamicznego wyprzedania kąta wtrysku w funkcji obrotów / obciążenia silnika / położenia pedału gazu, to że mam w pompie walnięte to cudo w dolnej części pompy od wyprzedzania kąta?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 15.lis.2009 14:49:06 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 11:38:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
.... albo sam wtrysk sterujacy

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 12:10:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mam założony fabrycznie nowy komplet wtrysków od AFNa - nie sądzę, by sterujący był uszkodzony. Gdyby tak było, ENGINE CHECK świeciłoby się mimo zapiętej wtyczki. Na oryginalnych wtryskiwaczach auto było równie mułowate.....
Liczę na wypowiedź kolegi To_JA!

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 12:50:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jazda z niedziałającym czujnikiem wzniosu iglicy skutkuje brakiem regulacji dynamicznego kąta wtrysku oraz domyślną wartością 37, którą można zaobserwować na VAG`u w 01/000 pozycja 2. Oczywiście w 1T istnieje diagnostyka 01/000 przy pomocy VC. Do sprawdzenia w parę minutek ...

Oczywiście autko nie ma mocy i jedzie na parametrach awaryjnych.
Łatwo to sprawdzić w czasie jazdy dynamicznej. Najpierw z podłączonym wtryskiem sterującym a później bez. Jeśli w obu przypadkach wartość w 01/000 poz 2 jest identyczna i wynosi 37 - wtryskiwacz sterujący działa wadliwie.
Przy sprawnym wtryskiwaczu i pełnym bucie wartość ta musi wynosić 255 a na postoju przy prawidłowo wyregulowanym statycznym kącie wtrysku - około 60-70 jednostek (dla temp silnika około 90 st. C)

Aha. Check engine nie zaświeci przy odpiętym wtryskiwaczu sterującym. Check engine zaświeci, gdy w związku z zaistniałą sytuacją przekroczony został jeden z krytycznych parametrów silnika.
Obstawiam że w silniku siedzi błąd czujnika wzniosu iglicy oraz ... 575 lub 550 , który to może wywołać miganie check engine`a (w nowszych kondonach kontrolkę świec żarowych).
Przy okazji po cichu obstawiam źle wyregulowany statyczny kąt wtrysku.
Aha (2): walnięty regulator kąta wtrysku spowodowałby maksymalne wyprzedzenie kąta wtrysku oraz bardzo głośną pracę silnika.
PS: naprawianie TDI`ka na słuch to zły pomysł. VAG wszystko powie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 17:33:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jak narazie mogę wypowiedzieć sie tylko w sprawie kontrolki ENGINE CHECK. W drodze powrotnej z roboty wtyczka wtrysku była podłączona i kontrolka nie zaświciła się. Więc w 1T z pewnością jest jakiś związek między brakiem sygnału z czujnika wzniosu iglicy i kontrolką E.C.
Zaraz spróbuję odczytać błędy
Co do kąta wtrysku - ustawiany był przez Artura w Quattro Serwisie i od tamgego czasu nie dotykałem pompy i paska jej napędu.

A po chwili....

byłem w machinie. Był błąd wtryskiwacza sterującego, 550 oraz 552: błąd czujnika temperatury G62 ( ten ostatni wywoływany przeze mnie, bo mogę go w konsoli odłączyć, by dłużej żażyć świece)
Podczas pracy na luzie na nagrzanym silniku warość w pierwszym okienku oscylowała w okolicach 37, a nie 60-70. Podczas wciskania gazu "ruszało się" - powiększała się.
To na razie tyle mogę powiedzieć....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 19:46:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wyjaśniłem Ci dlaczego miga check ... nie czytasz uważnie Marcin.

Zrób loga dynamicznego z 01/000, ewentualnie na rozgrzanym silniku zobacz, czy po wciśnięciu do dechy w pozycji 2 w 000 pojawia się 255 jednostek.
Zobaczymy co go boli. Czy po złożeniu połączenia wtrysk sterujący-ECU błędy wróciły ?
550 wskazuje na źle ustawiony/wyliczony kąt wtrysku. Ale to skutek (prawdopodobnie) odpięcia wtrysku.
Co do dłuższego żarzenia świec ... po prawidłowym ustawieniu kąta wtrysku będzie to zbędny gadżet.
Jeśli piszesz że wartość 37 i ulega zmianie to oznacza duże opóźnienie kąta. Zakładam , że wtrysk jest zdrowy, ale bez logów ciężko to jednoznacznie określić.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 22:17:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No to logowanie dynamiczne trzeba zrobić we dwójkę, bo po pierwsze względy bezpieczeństwa, po drugie potrzebna jest tęga głowa do interpretacji. Mogę podjechać w czw. lub w weekend?
Po ponownym podłączeniu wtrysku ster., błędów ani śladu.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma gdzieś DOKŁADNY opis jak działa to ustrojstwo od dynamicznej regulacji kąta wtrysku? Chodzi mi o śrubkologię' ja tylko wytropiłem tam duuuużą sprężynę....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 22:35:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Łap mnie na telefon, pologujemy dziada.
Co do opisu zaworu N108, kiedyś o ile pamiętam Piotruś wklejał gdzieś opis działania dla VP44, ale tam zasada działania była odwrotna.
Niemniej to układ tłoka działającego pod ciśnieniem regulowanym przez zwykły zawór elektromagnetyczny.
W czasie testów elementów wykonawczych będzie wiadomo czy działa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 13:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Niemniej to układ tłoka działającego pod ciśnieniem regulowanym przez zwykły zawór elektromagnetyczny.

Znalzłem coś takiego.
http://www.t4-wiki.de/wiki/N108
I jak przez mgłę pamiętam, że daaaawno dawno temu na forum ktoś pisał, że zapchanie tego okrągłego filterka na N108 (po niemiecku: "einlauffiter" - filtr na wpływie) może wywoływać problemy z dynamicznym sterowaniem kątem wtrysku, bo mimo otwartego zaworu, zapchany filtr nie pozwala na wytworzenie ciśnienia paliwa.

Czy ktoś z szanownych traktorzystów kiedykolwiek samodzielnie czyścił ten filtr?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 15:07:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Dziś moc ponownie zamieszkała u mnie pod maską :D
Przyczyną był zaśniedziały styk we wtyczce na grodzi - opór był tak duży, że elektromagnes nie otwierał zaworka :!:
A tu obiecane fotostory:

To jest owa feralna wtyczka na grodzi.
Obrazek
Po rozpięciu wtyczki miałem opór kilkadziesiąt kiloomów - czyli duuuużo
po wyczyczyszczeniu styków, nastąpiła "przecena" na 15 ohm :D

A tu zaworek siedzi sobie w dolnej części pompy, zdjęcie zrobione po odkręceniu wspornika pompy (śruba na klucz 13, dwie śruby hex 5 i jedna torx T27)
Obrazek

tu jeszcze jeden widok, bardziej od dołu. Zawór do korpusu pompy przykręcony jest na dwie śruby Torx T27 (strzałki), jedna jest pięknie widoczna, drugą trzeba - że się tak wyrażę - wymacać pod rozdzielaczem wysokiego ciśnienia :hmmm:
Obrazek

A tu bohater całego zamieszania - sławny N108. Przed nim leży filtr, który podejżewałem o zabrudzenie (był czyściutki, zero syfu czy opiłków) oraz o-ring oddzielający "wejście ściśnienia" od "wyjścia ciśnienia". Wszystko w perfekcyjnym stanie. Po podłączeniu 12V do pinów wtyczki zawrór oczywiscie się otwiera, iglica unosi, wszystko cacy
Obrazek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: