.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:19:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4.2D3] niepokojące kontrolki - silnik?
PostNapisane: 18.maja.2010 18:35:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2008 18:59:32
Posty: 12
Witam forumowiczów;) Otóż nadarzyła mi się okazja kupna kolejnego Audi, a mianowicie A8 D3 z silnikiem 4.2 benzyna. Odbyłem wstępne oględziny i jestem pod dużym wrażeniem jak wiele się zmieniło od czasów D2. Ale do rzeczy - na tablicy przyrządów po odpaleniu silnika świecą się 2 kontrolki - CHECK ENGINE oraz EPC. Dodam, że (takie moje wrażenie) silnik lekko nierowno pracuje na wolnych obrotach. Kompresja w każdym z cylindrów jest ok, sprzedający twierdzi, że po podłączeniu do VAG wychodzi jakiś błąd z 1 cylindrem (nie wiem konkretnie co) i mówi że może to być kwestia świec/cewki. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Jakie są inne ewentualne możliwości? Proszę o szybką odpowiedź - nie chcę żeby ktoś sprzątnął mi Audicę sprzed nosa (gdyby okazało się że nie ma co się bać tej "awarii"). Pozdrawiam wszystkich forumowiczów:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 15:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Świeca , cewka , komputer , instalacja elektrcyzna , wtrsykiwacz , cisnienie paliwa , synchronizacja rozrzadu , prowadnice zaworów , uszczelnaicze , same zawory ssące lub wydechowe. Każda z tych rzeczy a może żadna ... :) Może to być błacha usterka ale może też być prztarty cylinder ... Spodziewam sie zę chodzi o BFM ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 19:43:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2008 18:59:32
Posty: 12
Tak, nowa buda, czyli z tego co się orientuje silnik BFM 335KM. No dobra, wstępnie wiem czego się można spodziewać;) B.duża rozpiętość kosztów xD Teraz kolejne pytanie(może nie do końca w temacie, ale co tam...) : czy lepszym wyborem byłby ten 4.2 z ewentualną późniejszą przeróbką na gaz( oczywiście instalacja dobrej jakości-pytanie jaka konkretnie, nie żadne wynalazki do polonezów;) czy może zastanowić się nad 3.0tdi? Bo z tego co słyszałem to 4.0tdi jest raczej niezbyt polecany a 4.2tdi to już inna bajka cenowa... Z góry dzięki;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2010 09:35:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
CHECK ENGINE stgnalizuje niedpowiednia mieszanka może pojawić się też po złym zalaniu paliwa . Głównie jest to związane z złej proporcji poliwo-powietrze

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: