.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 01:45:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 1.9 TD] Duże spalanie
PostNapisane: 07.lip.2010 15:59:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Witam :)
Kolega od jakiegoś tygodnia ma problem ze spalaniem w swojej b4 1.9TD.
Na początku po zakupie wszystko było ok. Samochód wypijał ok 6l na100
Od jakiegoś tygodnia pali mu nagle 8,5 na 100 :): :): Co może być tego przyczyną??
Dodam że ma siadnięty termostat i zapchany filtr powietrza. Kazałem mu powymieniać ale czy to na pewno pomoże?
z góry dzięki za pomoc ;)

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 16:13:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
"Siadnięty termostat" ... dobre ;)
Oczywiście że niedogrzany motor łyknie więcej paliwa a do tego taki któremu brakuje powietrza.
Niemniej - rozumiem że sprawdzone zostały połączenia układu zasilania paliwem (wężyki, okolice filtra) ?
Zacznijcie od tego, przy okazji ... kiedy ostatni raz zmieniano filtr paliwa ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 16:22:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Filtra paliwa jeszcze nie zmieniał ma Auto od około miesiąca w tym tygodniu wszystko zmieni. Tak patrzyliśmy na wężyki doprowadzające paliwo i wszystkie są szczelne brak wycieków.
Przez siadniety termostat mam na myśli to że nie osiąga odpowiedniej temp. Na wskaźniku podskoczy do 60 ok i stoi nawet przy szybszej jeździe.

Ale zastanawia mnie to że, po kupnie normalnie palił a od tygodnia zwiększył mu się nagle apetyt na ropę.

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 16:24:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Doprowadźcie furę do porządku. Filtry , oleje, płyny, rozrząd, termostat.
Po przejściu elementarnego abecadła pozakupowego będziemy szukać dalej ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 17:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Rozrząd był zmieniany. A gdyby rozrząd był minimalnie przestawiony to może wpływać na spalanie?

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 18:26:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
harley220 napisał(a):
Rozrząd był zmieniany. A gdyby rozrząd był minimalnie przestawiony to może wpływać na spalanie?

Sprecyzuj słowo "minimalnie"
Wrzuć loga z 000 BS przy 90 st C ...
EDIT: wrrrrrrrrrrrrróć. To nie TDI ...
Czy statyczny kąt był po ustawieniu rozrządu kontrolowany/ustawiany zegarem ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 21:54:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Cytuj:
Czy statyczny kąt był po ustawieniu rozrządu kontrolowany/ustawiany zegarem ?


Niestety nie. Podobno do zmiany rozrządu nie zakładali blokad tylko mechanik znaczył za pomocą markera w którym miejscu ma być ustawione koło :):
Po przez słowo minimalnie mam na myśli 1 ząbek w jedną lub w drugą stronę.
Co do rozrządu nie jestem zbytnio znawcą tego tematu.
Odnośnie filtrów zostały dziś wymienione, jutro zostaje jeszcze termostat.
Filtr paliwa był strasznie zasyfiony. Po odkręceniu wyglądał jakby ślimaki były w środku :D

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 22:03:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ustawienia rozrządu w tych silnikach nie da się pomylić ... toż to prostsze od konstrukcji cepa ;)
Przestawienie o ząbek na pompie nie jest minimalnym - jest fatalnym. Aczkolwiek wątpię bo silnik na komorach po takim zabiegu waliłby Batorym przy uruchamianiu zima / latem i za diabła nie chciałby się uruchomić ...
Po kolei: sprawdź ustawienie pompy względem reszty. Dekielek zaworów w górę, zablokować wałek, zobaczyć czy przez okienko w skrzyni widać znak i sprawdzić czy da się zablokować koło pompy (otwór fi 13 , można użyć wiertła lub skorzystać z usług tokarza i dorobić).

PS: od kiedy zaczęły się problemy. Czy nie aby od chwili gdy auto wróciło po wymianie rozrządu ?
PS2: na wszelki wypadek poproszę symbol silnika z wlepy w bagażniku lub fotkę z góry bo dla niektórych TDI to też TD i będziemy sobie dywagować tydzień ;)
Jeśli to AAZ to powyższe obowiązuje, jeśli 1Z to obowiązuje kontrola rozrządu a o reszcie za chwilę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 22:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Kod silnika to AAZ
Problemy zaczęły się od ok tygodnia ale autko ma nowy rozrząd od 2 więc trudno wywnioskować.
Ale skoro wykluczasz przestawiony rozrząd to jutro będziemy po kolei sprawdzać wszystko :-)

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 22:53:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli AAZ to TD na komorach ...
Sprawdź wszystko na spokojnie, rozrząd też dla świętego spokoju + regulacja zegarem - przyda się na zimę.
Nie wiadomo co sknocił mechanik ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 21:42:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Wszystko posprawdzane, filtry powymieniane autko ożyło. Lepiej reaguje na gaz no i oczywiście po jeździe testowej spalanie wróciło do normy ;) ;)
Kolega ucieszony ja zresztą też :):
Dzięki dla kolegi Baskecior za pomoc i pozdrawiam ;)

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2010 22:12:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Mam jeszcze jedno szybkie pytanie czy silnik AAZ ma pompę wody?
Pytam bo mechanik powiedział że nie ma a sąsiad chce się upewnić.

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2010 09:16:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Silnik AAZ oczywiście posiada pompę płynu chłodzącego:
037121010BX

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2010 10:25:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
harley220 napisał(a):
Mam jeszcze jedno szybkie pytanie czy silnik AAZ ma pompę wody?
Pytam bo mechanik powiedział że nie ma a sąsiad chce się upewnić.


Zmień mechanika - to druciarz chyba... Silnik bez pompy wody, grawitacyjnie chciał płyn przez chłodnicę pchać jak w CO :peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2010 21:47:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Wiecie ja tam jakiś super mechanik nie jestem troszke się tam znam no ale nie na silnikach konkretnie ;) Filtry olej czy tam jakiś element zawieszenia sobie wymienie. W takim razie przekaże sąsiadowi niech zmieni pompę bo widocznie mechanik hmm "zapomniał" :peace: :peace:
Dzięki za pomoc Panowie ;)

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: