.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 01:28:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.8 ACK] problem z diagnozą VAG (inne wartości)
PostNapisane: 16.lip.2010 12:40:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Dużo czytam na tym forum i chcę doprowadzić do porządku moje ACK, bo wydaje mi się że jest coś nie tak. Na podstawie zdobytych porad próbuję diagnozować różne bloki pomiarowe - jednak w moim przypadku program pokazuje jakies zupełnie inne wartości (niż można by się spodziewać). Dla przykładu wkleję kilka screenów.
Dla przykładu tam gdzie powinno być napięcie z sondy lambda - są jakieś zupełnie inne wartości itp.

kabelek mam viakena (taki http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=77, program z jakim testowałem to
- VAGCOM Alpha 0.81
- VAGCOM 303.1



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
[/url]

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 13:13:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Mam to samo. Na szczęście w większości przypadków wystarczą jednostki lub zakres wartości. Może napisz co konkretnie chcesz diagnozować.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 13:16:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Zapewne przepustnice , posiadasz przepustnice starego typu na linkę chyba ... w tym przypadku należy zalogowac grupę 098.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 14:03:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
krisker napisał(a):
Mam to samo. Na szczęście w większości przypadków wystarczą jednostki lub zakres wartości. Może napisz co konkretnie chcesz diagnozować.


Więc tak, od viakena dostałem link do ross-tech'a skąd pobrałem VCDS Lite, niestety nie można nim wyjść poza grupę 25.

A w swoim aucie zdiagnozować chcę (jest zmulony, słabo jedzie, no i ostatnio doszło szarpanie - świece wymieniłem, a aby wymienić kable, które kosztują dość sporo - wolałbym się najpierw upewnić czy to nie cewki).
Zatem, chce przyjrzeć się/ zbadać wszystko co ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie tego silnika:

- przepustnicę (czytałem że w ACK pada nastawnik),
- cewki (czy to przypadkiem któraś z cewek nie jest przyczyną poszarpywania)
- przepływkę
- szczelność dolotu (to akurat będę psikał jakimś plakiem i patrzył czy się obroty nie zmienią).
- no i pozostałe rzeczy (jeśli znajdę informacje jak je sprawdzić).

dodatkowo muszę odpowietrzyć pompę abs (z okazji regeneracji zacisków auto stało kilka dni z odkreconymi tylnymi wężykami i cały płyn zleciał, teraz "na 2 razy" hamulec jest lepszy.

Jeśli ktoś może mi podpowiedzieć jak do tego się zabrać - to będę wdzięczny.

No i generalnie, chciałbym nauczyć się diagnozy tego mojego samochodu, aby w miarę możliwości usuwać drobne usterki (lubię grzebac przy aucie). Rozrząd np wymieniłem sobie sam (zakupiłem odpowiednie blokady i było łatwo :))

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 15:15:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
A jakieś błędy masz? Wypadanie zapłonów może, ale nie musi ich generować. Sprawdzanie szczelności samostartem też jest mało precyzyjne, chyba że będziesz obserwował korekty w VAGu (grupa bodajże 6 poz. 3 i 4; w procentach). Do sprawdzenia także praca lambd (oscylacja - nie pamiętam grupy, ale wartości są w V od 0 do 1), próba adaptacji przepustnicy (manual na stronie ross-tech i w sieci; niepowodzenie oznacza zabrudzenie, bądź uszkodzenie), działanie zmiennych faz rozrządu (na a6klub). Przepływomierz również, ale do 30-zaworówek nie znalazłem konkretnych wartości porównawczych, bądź procedur testowych. Szczelność dolotu można z grubsza sprawdzić obserwując działanie układu zmiany przepływu kolektora ssącego. Jeśli przy 4700 obrotach dźwignia z przodu kolektora przestawi klapy, to znaczy, że podciśnienia jest wystarczająco dużo i nieszczelności są małe lub ich nie ma.

Niestety przyczyn Twoich problemów może być więcej, ale najłatwiej chyba zacząć od spraw powyższych.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 16:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Błędów aktualnie nie mam, miałem przedtem jeden (coś mixture adaptation :/ dokładnie nie pamiętam, nie zapisałem go). Wykasowałem go tydzień temu, i narazie przez ok 100 km się nie pojawił.

Zauważyłem że jak silnik się nagrzewa i chwilę po nagrzaniu jedzie jakby "lżej" łatwiej przyspiesza, potem jak już się dłużej pojeździ to "zmula" się jakby ciągnął przyczepkę.

Dlatego też postanowiłem, że muszę się wziąć w końcu i zobaczyć co tak muli mój samochód.
Moc przecież całkiem przyzwoita (rozumiem, że to ciężki samochód) a jedzie jakoś mulasto. Przyspieszenie na 5 biegu praktycznie nieistnieje, może powyżej 3 tys.

Dzięki za porady, będę teraz zgłębiał wiedzę magiczną, co i jak sprawdzić :)

Co do szarpania, to obstawiam kable lub cewki, czytałem troche na forum, ale nie wiem jeszcze jak sprawdzić cewki.

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 20:17:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
zainstalowałem 311-2 i znów - tabelka ma inne wartości pod oknem niż pokazywane w oknie ....

zdjęcie 1: odczyt bloków przez VCDS (poprawne wartości)



Obrazek

oraz wartości pokazywane przez 311-2

Obrazek


Przy okazji wyskoczyło coś, że z przepustnicą lub jej nastawnikiem jest coś nie tak. Próbowałem dokonać adaptacji, adaptacja nie udała się i wyskoczyło takie okno



Obrazek a przy okazji pojawiły się teraz błędy w silniku

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
P1559 - 35-00 - -
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-00 - -

znalazłem gdzieś informacje, że to może oznaczać uszkodzenie nastawnika.

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 21:07:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Błędy wskazują na uszkodzony nastawnik/moduł na przepustnicy , Klubowicz Gitmar przerabiał ten temat - skończyło się na wymianie całej przepustnicy.

PS: Nie pisz posta pod postem - używaj funkcji edytuj :!!:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: