.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:06:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] AFN analiza VP
PostNapisane: 01.mar.2011 18:51:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Witam,

Panowie potrzebuje wstępnie ocenić stan pompy VP w silniku AFN.
Podstawowe umiejętności w korzystaniu z vag jak i w analizie logów posiadam.
Opis oceny lmm jak i turbo jest na forum i jest on zrozumiały.
Potrzebował bym jednak porady na jakie rzeczy zwrócić uwagę, i które bloki mogą wskazywać ze jest coś bardzo źle z pompą :
-kąt wtrysku
-wysterowanie nastawnika pompy
-korekcja względem 2 giego wtrysku
Czy jeszcze na coś jest warto zwrócić uwage ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Ostatnio edytowano 01.mar.2011 20:22:38 przez rookie, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 20:00:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:39:23
Posty: 101
Na wszystko 000,001,003,004,007,011,013,014,018 I BS 000 003,004,011 :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 20:22:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego prosił bym o uważne czytanie tematu.
Tak jak napisałem wcześniej Lmm i turbo spokojnie sobie zdiagnozuje.
Bardziej mi chodzi o to na które bloki wartości zwrócić uwage aby ocenić stan pompy wtryskowej.
Wartości w których blokach i jakie będą podstawą do stwierdzenia ze pompa VP umiera.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 22:24:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak naprawde to zadne.
000 BS - pokazują tylko ustawienie kąta wtrysku.
004 stat i dyn - pokazują prace przestawiacza, to samo co 004 BS.
013 jest zalezna od tylu czynnikow ze stwierdzanie na jej podstawie czegokolwiek jest dosc utrudnione.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 06:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Ok.
Jak pompa jest słaba to zapłon jest maksymalnie przyśpieszany czy opóźniany ?
Jak dla mnie powinien być opóźniony ale proszę o potwierdzenie .

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 09:14:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
rookie napisał(a):
Ok.
Jak pompa jest słaba to zapłon jest maksymalnie przyśpieszany czy opóźniany ?
Jak dla mnie powinien być opóźniony ale proszę o potwierdzenie .


Jak dla mnie nie ma reguly...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 11:18:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
przemik napisał(a):
Tak naprawde to zadne.
000 BS - pokazują tylko ustawienie kąta wtrysku.
004 stat i dyn - pokazują prace przestawiacza, to samo co 004 BS.
013 jest zalezna od tylu czynnikow ze stwierdzanie na jej podstawie czegokolwiek jest dosc utrudnione.

Pozdrawiam


Cześć,

rookie, zapytaj kolegów "przemek74" lub "meszrum" - o ile mnie pamięć nie myli ten temat poruszali i vagiem można co nie co sprawdzić.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 16:47:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
karazim15 napisał(a):
przemik napisał(a):
Tak naprawde to zadne.
000 BS - pokazują tylko ustawienie kąta wtrysku.
004 stat i dyn - pokazują prace przestawiacza, to samo co 004 BS.
013 jest zalezna od tylu czynnikow ze stwierdzanie na jej podstawie czegokolwiek jest dosc utrudnione.

Pozdrawiam


Cześć,

rookie, zapytaj kolegów "przemek74" lub "meszrum" - o ile mnie pamięć nie myli ten temat poruszali i vagiem można co nie co sprawdzić.

Pozdrawiam
Paweł


W silniku AFN(bo tego dotyczny temat) jest pompa VP37, a wymienieni wyzej koledzy pisali o pompie VP44 pracujacej w silnikach V6.
Faktycznie diagnostyka VAG daje pewną mozliwosc diagnozowania tej drugiej.

pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 22:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
przemik napisał(a):
karazim15 napisał(a):
przemik napisał(a):
Tak naprawde to zadne.
000 BS - pokazują tylko ustawienie kąta wtrysku.
004 stat i dyn - pokazują prace przestawiacza, to samo co 004 BS.
013 jest zalezna od tylu czynnikow ze stwierdzanie na jej podstawie czegokolwiek jest dosc utrudnione.

Pozdrawiam


Cześć,

rookie, zapytaj kolegów "przemek74" lub "meszrum" - o ile mnie pamięć nie myli ten temat poruszali i vagiem można co nie co sprawdzić.

Pozdrawiam
Paweł


W silniku AFN(bo tego dotyczny temat) jest pompa VP37, a wymienieni wyzej koledzy pisali o pompie VP44 pracujacej w silnikach V6.
Faktycznie diagnostyka VAG daje pewną mozliwosc diagnozowania tej drugiej.

pozdrawiam


ale lipa:) nie skojarzyłem że chodzi o inną pompę.
Teraz to już nie mam pomysłu.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 12:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
rookie napisał(a):
Ok.
Jak pompa jest słaba to zapłon jest maksymalnie przyśpieszany czy opóźniany ?
Jak dla mnie powinien być opóźniony ale proszę o potwierdzenie .

To akurat nie ma żadnego związku.
Generalnie objawy słabej pompy to utrudniony rozruch na gorącym silniku oraz problemy z otwarciem wtryskiwaczy - słabe ciśnienie na sekcjach.
O diagnostyce pompy VP37 VAG`iem można pomarzyć. Ten ostatni potrafi jedynie pokazać czy nie leży regulator kąta wtrysku tudzież zawór paliwa. Nooo ... padnięty nastawnik poczujesz i bez diagnostyki (falowanie i brak przyspieszeń w pewnych zakresach obrotów, głównie wysokich).
Ciśnień nie zmierzysz bo nie ma jak.
Jeśli są poważne wątpliwości - pompa na stół bez gadania.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: