wowo napisał(a):
Sondy przed katem sa regulacyjne, a za katem diagnostyczne.
Wymianę tych za katami mogłeś odpuścić, bo one w zasadzie do niczego nie są potrzebne
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Kontrolują tylko poprawność pracy katalizatora i nie wpływają na prace silnika.
Te sondy za katalizatorem mają znaczenie dla pracy silnika, nawet są one nadrzędne względem sond przed katalizatorami. Czemu? - bo ekologia najważniejsza
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
Więc oprócz funkcji diagnostyki katalizatora sonda za katem dba o to, by za tym katem spaliny były ECO. Fizycznie oznacza to, że sonda za katem ma zawsze dawać napięcie ~0.5V (oczywiście w trybie close loop) i aby tak było, ECU na podstawie sygnału sondy za katem wprowadza korekty do wskazań sondy przed katem odpowiednio wzbogacając lub zubażając mieszankę.
W VAG-u widać to w grupie 37 (i 38, jeżeli są dwa banki) w kolumnie 3-ciej. Korekta ta wyrażona jest w milisekundach (ms) i mówi, o ile czasu ECU "przytrzymuje" dany stan składu mieszanki. Jeżeli ta korekta jest dodatnia, to "statystycznie" mamy mieszankę bogatszą, niż wynikałoby to z pracy sond przed katem. Na pierwszych sondach widać to po braku symetrii pomiędzy stanem "bogato"-"ubogo". Teoretycznie ma to korygować/eliminować efekty tzw. zatrucia i starzenia sond regulacyjnych, które z racji swojego umieszczenia są bardziej narażone "środowiskowo"
dylu8 - co do stanu awaryjnego, to w RS6 chyba rzeczywiście błąd sondy za katem nie powinien skutkować jakimkolwiek ograniczeniem mocy - auto po prostu zaczyna pracować jakby były tylko sondy przed katem. Oczywiście lampka się zapala, bo ECU traci kontrolę nad ECO
Jak możesz, to wrzuć kody błędów z VAG-a.
Sondy "właściwe" przed katem i za katem fizycznie są takie same - różnią się długością kabla i kolorem/kształtem wtyczki.
Powyższe co napisałem dotyczy na pewno tego silnika co jest u mnie, czyli 2.7BiT, ale z 4.2BiT powinno być podobnie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
DeS napisał(a):
Mam SSP do RSa to zerknę Wink
W tym temacie lepsze jest SSP175 System OBD II
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)