.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 18:28:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [RS6 C5] sondy lambda
PostNapisane: 17.mar.2011 20:49:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2010 23:08:59
Posty: 29
Lokalizacja: Gdynia
Czy ktoś jest w temacie i wie,czy wszystkie 4 sondy lambda do mojego samochodu są takie same,czy jednak te za katalizatorami powinny być inne?
Zamówiłem wszystkie oryginalne w ASO i powiedziano ze wszystkie są takie same,jednak przy demontażu starych sondy umieszczone za katami różniły się kolorami kostek.Do tego po przejechaniu ok 1000km wyskoczył komunikat o braku działania jednej z sond.Postanowiłem wiec zamienić je stronami i sprawdzić czy uszkodzeniu uległa sonda,jednak komunikat był taki sam.
Zastanawiam się co może być przyczyna,może uszkodzony został kabel bądź kostka prowadząca od podłączenia sondy do kompa samochodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 21:06:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
077906265AF-przed katalizatorem
078906265P - za katalizatorem str.lewa
078906265N - za katalizatorem str.prawa
różne cyfry na końcach numerów mogą oznaczać np.różne dlugości przewodów lub inne wtyczki :)
jeżeli po zamianie komunikat był na tym samym banku czyli uszkodzone połączenie ze sterownikiem(przewód/kostka)

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 21:10:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2010 23:08:59
Posty: 29
Lokalizacja: Gdynia
Czyli próbować wymienić kostkę,bądź cały przewód?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2011 21:12:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Sondy przed katem sa regulacyjne, a za katem diagnostyczne.
Wymianę tych za katami mogłeś odpuścić, bo one w zasadzie do niczego nie są potrzebne :) Kontrolują tylko poprawność pracy katalizatora i nie wpływają na prace silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2011 21:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2010 23:08:59
Posty: 29
Lokalizacja: Gdynia
Wiem,ale pali mi się kontrolka check engine która bardzo mnie denerwuje.
Czyli kostka albo cały przewód?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2011 16:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 22:30:01
Posty: 74
Jak pali się check engine to niestety silnik jest w trybie awaryjnym i nie ma tyle mocy co trzeba.KOmputer ogranicza mieszankę.

_________________
Audi A6 C5 4,2 quattro '01. Zapraszam na profil youtube http://www.youtube.com/user/totenkopf1488 :)

Jak widzę na allegro auto z silnikiem V8 i gazem to zastanawiam się dlaczego nie jest w kategorii "Uszkodzone".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2011 20:35:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Labiss napisał(a):
Jak pali się check engine to niestety silnik jest w trybie awaryjnym i nie ma tyle mocy co trzeba.KOmputer ogranicza mieszankę.


Ogranicza, ale nie paliwo a cisnienie doładowanie, zadaniem komp w trybie awaryjnym jest uchronienie silnika przed uszkodzeniem a uboga mieszanka właśnie może to zrobić, za cenę usdszkodzenia katalizatorów :(, Więc tak czy inaczej, lepiej to zrób i to im szybciej tym lepiej.
No i będzie chłało jak opętane, a nie jedzie, bo zły skład, za bogato - też niedobrze :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 18:21:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2010 23:08:59
Posty: 29
Lokalizacja: Gdynia
Myślę,a nawet jestem przekonany ze mój silnik nie pracuje w trybie awaryjnym.
Zresztą chodzi o sondy przy katalizatorach,wiec poza denerwująca kontrolka na zegarach nic innego,bardziej niepokojącego się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 21:28:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
A jeśli chodzi o drugie, to pewnie, można wyjąć żarówkę żeby po oczach nie dawało ;)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 23:25:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nie znam zasad sterowania i notlaufu w RS6, ale nie wyobrażam sobie, żeby palenie się lampki od kata nie miało wpływu na parametry jazdy czytaj tryb pracy sterownika.

Mam SSP do RSa to zerknę ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 23:54:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
wowo napisał(a):
Sondy przed katem sa regulacyjne, a za katem diagnostyczne.
Wymianę tych za katami mogłeś odpuścić, bo one w zasadzie do niczego nie są potrzebne :) Kontrolują tylko poprawność pracy katalizatora i nie wpływają na prace silnika.


Te sondy za katalizatorem mają znaczenie dla pracy silnika, nawet są one nadrzędne względem sond przed katalizatorami. Czemu? - bo ekologia najważniejsza :D Więc oprócz funkcji diagnostyki katalizatora sonda za katem dba o to, by za tym katem spaliny były ECO. Fizycznie oznacza to, że sonda za katem ma zawsze dawać napięcie ~0.5V (oczywiście w trybie close loop) i aby tak było, ECU na podstawie sygnału sondy za katem wprowadza korekty do wskazań sondy przed katem odpowiednio wzbogacając lub zubażając mieszankę.
W VAG-u widać to w grupie 37 (i 38, jeżeli są dwa banki) w kolumnie 3-ciej. Korekta ta wyrażona jest w milisekundach (ms) i mówi, o ile czasu ECU "przytrzymuje" dany stan składu mieszanki. Jeżeli ta korekta jest dodatnia, to "statystycznie" mamy mieszankę bogatszą, niż wynikałoby to z pracy sond przed katem. Na pierwszych sondach widać to po braku symetrii pomiędzy stanem "bogato"-"ubogo". Teoretycznie ma to korygować/eliminować efekty tzw. zatrucia i starzenia sond regulacyjnych, które z racji swojego umieszczenia są bardziej narażone "środowiskowo" :D

dylu8 - co do stanu awaryjnego, to w RS6 chyba rzeczywiście błąd sondy za katem nie powinien skutkować jakimkolwiek ograniczeniem mocy - auto po prostu zaczyna pracować jakby były tylko sondy przed katem. Oczywiście lampka się zapala, bo ECU traci kontrolę nad ECO :peace:

Jak możesz, to wrzuć kody błędów z VAG-a.

Sondy "właściwe" przed katem i za katem fizycznie są takie same - różnią się długością kabla i kolorem/kształtem wtyczki.

Powyższe co napisałem dotyczy na pewno tego silnika co jest u mnie, czyli 2.7BiT, ale z 4.2BiT powinno być podobnie ;)

DeS napisał(a):
Mam SSP do RSa to zerknę Wink

W tym temacie lepsze jest SSP175 System OBD II :)

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 12:59:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2010 23:08:59
Posty: 29
Lokalizacja: Gdynia
Kody błędów które pokazuje mój Vag:
17548.P1140 podgrzewana sonda 2 rząd cylindrów 2-rezystancja grzewcza za wysoka.
16544.P0160 2 sonda 2 rząd cylindrów-brak działania.
Jak już napisałem wcześniej,zamieniłem sondy miejscami,a mimo wszystko wyskakuje ten sam błąd.Prawdopodobnie uszkodzony jest przewód bądź kostka prowadząca od sondy do kompa samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 17:43:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Drugi błąd jest prawdopodobnie następstwem braku grzania - zimna sonda=brak działania.
Skoro zmieniałeś wtyczki miejscami i błąd pozostawał ten sam, to rzeczywiście błąd jest w połączeniu sondy z ECU, albo niestety w samym ECU.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 20:29:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2010 23:08:59
Posty: 29
Lokalizacja: Gdynia
Wymienialem ostatnio wydech i po przejechaniu ok 800km pojawił się problem o którym wspominam.Myśle ze sam przewód mógłby się lekko przypiec,albo uszkodzić mechanicznie podczas samego montażu i dlatego mam
z nim problem.Jest ktoś w stanie pomoc mi w zdobyciu nr katologowych tych przewodów do ECU,zaoszczedzil bym masę czasu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: