.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 11:08:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [audi 100 C3 2.0 TD NC] kąt wtrysku Pomocy.
PostNapisane: 27.paź.2011 18:14:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Po odpaleniu silnik pracuje ok 20 sekund a po tym czasie zaczyna nim telepać a z rury wydechowej wydobywają się kłęby dymu,telepie nim coraz mocniej aż gaśnie.
Kąt wtrysku sam się przestawia,koło na wałku rozrządu napedzajace pompe wtryskową można obrócić ręką używając większej siły pomimo tego że było dokręcone momentem 100 Nm.
Wymieniona została śruba na nową z serwisu,jednak to nie pomogło.
Nie mam pojęcia co z tym zrobić,może ktoś ma jakiś pomysł??

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2011 18:28:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Otwór w wałku pod śrubę czysty (olej, syf nie pozwoli na dokręcenie "do konca")? Stożek na kole lub wałku nie rozbity - pęknięty?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2011 20:27:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
otwór jest czyściutki ,a śruba jest nowa z serwisu,nie ma tam stozka,koniec wałka jest to walec z wycieciem na blokade i nagwintowanym otworem,stożek jest po drugiej stronie,dziś dokrecilem ta srube tak mocno ze teraz bedzie ja ciezko odkrecic,porobilem znaki na wszystkich kolach i nic sie nie przestawia a kąt wtrysku sam się zmienia,zastanawiam sie jeszcze czy przypadkiem koło ktore siedzi na pompie nie przestawia się ,ono niby jest na klinie ale czy ten klin tam jest to nie wiem,nie moge sciagnac tego kola w zaden sposob( sciągacz się skrzywił i uszkodził się w nim gwint)

kąt wtrysku przestawia sie w granicy 2mm nie wiecej,moge go zapalic ale po chwili musze go zgasic bo silnik tak skacze.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Ostatnio edytowano 28.paź.2011 22:43:52 przez tomek83f, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2011 21:34:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Klin to podstawa na wale...jak go tam nie ma to po co dokręcać na hama?
Poza tym jeśli piszesz, że obracasz ręką koło to ewidentnie brakuje klina bo tam stożek jak pisałeś...
Teraz musisz jakoś zbić to koło...

PS. jak ustawiacz i czym blokujesz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2011 22:41:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Mam blokady ale służa one tylko do poskładania rozrzadu,po zablokowaniu pompy kąt wtrysku jest na 0 wiec trzeba go skorygować,zegar do ustawienia równierz posiadam,przy dokręcaniu koła trzeba go przytrzymywać odpowiednia blokada,mam coś podobnego:



Obrazek

Dodam jeszcze że autko ma dwa paski, z przodu mamy pasek rorzadu a z tyłu pasek ktory napedza pompe wtryskowa,luzujemy koło z tyłu silnika na wałku rozrzadu żeby przestawic kąt wtrysku,pozniej trzeba skontrować srube.
Jestem już zielony dlaczego kąt wtrysku się zmienia,ciężko powiedzieć co nie trzyma bo nie widac żeby cokolwiem się teraz luzowalo.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2011 09:24:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Klin to podstawa na wale.

jaki Kolego klin? Jedyny klin jest z przodu na wale napędowym, z tyłu nie ma klinów!
tomek83f jeśli skręciłeś za mocno, to mogłeś uszkodzić koło (pękł stożek) lub stożek na wałku lub jak pisałem masz pełno syfu w otworze śruby na wałku (w co nie wierzę - ale dmuchnąć sprężarką w otwór trzeba). Koło na wałku trzyma się za pomocą TYLKO mocowania stożkowego (w celu umożliwienia regulacji).
Głowy nie dam czy drugi klin jest na pompie (bo nie pamiętam, ale w sumie po co miałby tam być? ;) .

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2011 10:25:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Już pisze jak to wygłada bo nie każdy wie i czasem myli z benzyną.
Przód silnika nas nie obchodzi ale napisze jak to wygląda.koło zębate na wale korbowym siedzi na stałym klinie i jest przykrecone bardzo mocno razem z tłumikiem drgań. Koło na wałku rorządu z przodu siedzi tylko na stożku bez żadnego klina.

Natomiast z tyłu silnika i to nas w tym momencie najbardziej interesuje mamy dwa koła pasowe i są one identyczne z tym że montowane na odwrót,jedno koło siedzi na wałku rozrządu i nie siedzi na stożku :!: nie jest niczym blokowane poza śrubą,wałek w miejscu styku z kołem ma kształt walca a w kole jest wyfrezowany otwór pod kształt tego wałka. Drugie koło zamocowane jest na osi pompy wtryskowej i jest zakładane odwrotną stroną ponieważ oś ma stożek i dodatkowo blokowane jest klinem.

Oba te koła są identyczne z tym że montowane odwrotnymi stronami(takie uniwersalne.

Otwór w wałku jest czyściutki,wyczyściłem go potem poprawiłem gwint profilaktycznie,wydmuchałem wszystko sprężonym powietrzem,śruba jest teraz tak mocno dokręcona że nie ma prawa drgnąć,moment jej dokręcania według książki wynosi 100Nm więc nie tak mało.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2011 14:16:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
na pompie jest klin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 17:02:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Wszystko posprawdzałem i na pompie jest klin i jest wporzadku,podjechałem do znajomego mechanika a ten doradził mi zebym ustawił na wieksza wartosc i bedzie ok,stwierdzil zebym ustawil nawet na 2mm,powiedzial ze jak sie troszke zagrzeje to sobie i tak sam zmniejszy kat wtrysku,ustawilem na 2mm i dopiero przy tej wartości mozna skontrowac srube zeby sie nie zmienial kat,zapalilem autko i odziwo pali dobrze na zimnym i na ciepłym,jezdzi nawet nawet,czyzby pompa byla tak wytarta??

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: