Już pisze jak to wygłada bo nie każdy wie i czasem myli z benzyną.
Przód silnika nas nie obchodzi ale napisze jak to wygląda.koło zębate na wale korbowym siedzi na stałym klinie i jest przykrecone bardzo mocno razem z tłumikiem drgań. Koło na wałku rorządu z przodu siedzi tylko na stożku bez żadnego klina.
Natomiast z tyłu silnika i to nas w tym momencie najbardziej interesuje mamy dwa koła pasowe i są one identyczne z tym że montowane na odwrót,jedno koło siedzi na wałku rozrządu i nie siedzi na stożku

nie jest niczym blokowane poza śrubą,wałek w miejscu styku z kołem ma kształt walca a w kole jest wyfrezowany otwór pod kształt tego wałka. Drugie koło zamocowane jest na osi pompy wtryskowej i jest zakładane odwrotną stroną ponieważ oś ma stożek i dodatkowo blokowane jest klinem.
Oba te koła są identyczne z tym że montowane odwrotnymi stronami(takie uniwersalne.
Otwór w wałku jest czyściutki,wyczyściłem go potem poprawiłem gwint profilaktycznie,wydmuchałem wszystko sprężonym powietrzem,śruba jest teraz tak mocno dokręcona że nie ma prawa drgnąć,moment jej dokręcania według książki wynosi 100Nm więc nie tak mało.