.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 16:11:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 8L 1.9 TDI 90kM ALH] - Trzęsie na biegu jałowym / Logi
PostNapisane: 03.sty.2013 22:46:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam szanowne grono w nowym roku,
Wszystkim życzę spokojnego 2013 i jak najmniej problemów z naszymi autkami. Jak to w życiu bywa, nowy rok nowe problemy. Ale do rzeczy. Mój problem polega na tym, że po wymianie czujnika oleju i poduszki silnika motor zaczął nierówno pracować na wolnych obrotach tj. poszarpuje od czasu do czasu jest widoczny skok wskazówki obrotomierza a w kabinie czuć jakby silnik podskoczył. Czytałem wiele materiałów na forum i większość z nich wskazuje na nastawnik pompy wtryskowej, tylko nie chce mi się za bardzo wierzyć, że to on bo tuż przed naprawami było wszystko ok. No chyba że taki niefortunny zbieg okoliczności się trafił. Ale póki co próbuję nie myśleć o nastawniku i znaleźć przyczynę drgawek mojego TDI-ka.

Prosiłbym serdecznie o jakieś sugestię gdzie mam się zaczepić. Zrobiłem logi statyczne normalne oraz basic settings które zamieściłem poniżej. Ponadto odczytałem błędy sterownika Engine oraz Instruments i ukazały się następujące pozycje:

1 Fault Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent


1 Fault Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
27-00 - Implausible Signal


Za każdym razem gdy skasuję błąd pojawia się na nowo.

Co mnie zaciekawiło to, że błąd 00562 jest związany z czujnikiem poziomu oleju w misce olejowej który był zmieniany ze względu na usterkę i pokazywał cały czas min oleju. Oczywiście objawów drgań wcześniej nie było. Załóżmy, że obecnie zamontowany czujnik jest wadliwy lub niepodłączony, czy może to powodować takie fiksacje ?

Idąc dalej wykonałem logi, pozwolę sobie z góry zaznaczyć, że EGR jest jakby zaślepiony. A mianowicie pękła membrana od zaworu więc zatkałem rurkę podciśnienia a EGR jest cały czas w pozycji zamkniętej. (planuję go wymienić na sprawny wkrótce). Samochód pali na dotyk nawet przy większym mrozie oraz po rozgrzaniu, nie mam problemu z przyspieszaniem czy też nadmiernym dymieniem, lub szarpaniem w czasie jazdy.


Normalne:
Log (000)
Log (001)
Log (003)
Log (004)
Log (007)
Log (013)
Log (015)
Log (018)
Log (020)
Log (022)
Log (023)
Log (024)

Basic Settings:
Log (000)
Log (003)
Log (004)
Log (011)

Oraz film z widokiem na wskazówkę obrotomierza.
http://www.youtube.com/watch?v=LpE8I0ra ... e=youtu.be

Dziękuję za góry za pomoc.

Pozdrawiam,
Michał (suchyy3)

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9 TDI 90kM ALH] - Trzęsie na biegu jałowym / Lo
PostNapisane: 04.sty.2013 09:41:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dawno zmieniałes rozrząd w tym samochodzie.... ??

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9 TDI 90kM ALH] - Trzęsie na biegu jałowym / Lo
PostNapisane: 04.sty.2013 10:08:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Parę miesięcy temu w warsztacie samochodowym w moim mieście. Sam nie robiłem rozrządu. Ciekawe jest to, że wszystko się zaczęło po wymianie oleju czujnika i poduchy pod silnikiem.

Jedyne co mi przychodzi na myśl to, że jak oddawałem samochód do mechanika to moja żonka odpaliła na jedynce z zaciągniętym ręcznym ale czy to może spowodować przeskoczenie paska ?

Pozdrawiam,
Michał

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9 TDI 90kM ALH] - Trzęsie na biegu jałowym / Lo
PostNapisane: 04.sty.2013 10:55:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie podoba mi się zachowanie dynamicznego kąta wtrysku... 004.3 oraz 000 normal..... wyglada jakby się cos (byc moze w wyniku tego szarpniecia na recznym)... polzuowało w rozrzadzie.... mysle ze weryfikacja małego koła na wale oraz klina byłaby wskazana.

Nie sądze zeby bład czujnika mial na to jakis wpływ.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9 TDI 90kM ALH] - Trzęsie na biegu jałowym / Lo
PostNapisane: 04.sty.2013 11:16:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Dziękuję za zainteresowanie. Czy będę w stanie samodzielnie sprawdzić owe małe koło i jego klin w warunkach parkingowych czy od razu muszę się udać na podnośnik do mechanika ? Wszelkie wskazówki są dla mnie bezcenne ponieważ nie czuję się najpewniej przy kombinowaniu z rozrządem. Ewentualna informacja gdzie się to koło znajduje byłaby dla mnie zbawieniem. Na co zwrócić uwagę?

PS. Czy chodzi o koło na wale korbowym (na dole) czy koło wałka rozrządu (na górze)?

Pozdrawiam.
Michał.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9 TDI 90kM ALH] - Trzęsie na biegu jałowym / Lo
PostNapisane: 07.sty.2013 10:08:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam, chciałbym dokonać małego update-u. Dzięki pomocy zaprzyjaźnionego mechanika (chylę czoła koledze) udało mi się przeprowadzić mały eksperyment odnośnie szarpania na wolnych obrotach. Wciąż nie dawał mi spokoju notoryczny błąd czujnika oleju (nowy czujnik - SWAG).

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
27-00 - Implausible Signal

Więc podłożyłem (podłaczony bez przekładania do silnika) stary uszkodzony (wciąż pokazujący żółtą konewkę - low oil level) czujnik. I ku memu zdziwieniu silnik przestał szarpać i pracować równo. Tak więc czujnik najwyraźniej jest winowacją. Moja teroria jest taka:

Patrząc na błąd który się ukazuje 27-00 - Implausible Signal czyli niezrozumiały / fałszywy sygnal, wnioskuję iż czujnik wysyła przypadkowe wartości do sterownika a ten nie wie co z tym zrobić i dla tego zmienia dawkę. Jeżeli dawka paliwa na wolnych obrotach jest zależna od temperatury oleju silnika to miałoby to sens.

Teraz moje pytanie brzmi czy muszę zaadaptować owy czujnik po jego wymianie (kolega mechanik poinformował mnie że nie ma 100% pewności że zadziała) lub czy mogę go tymczasowo programowo odłączyć przy pomocy VAG tak żeby komputer nie brał pod uwagę danych które on wysyła, do czasu kiedy nie kupię sprawnego - oryginalnego czujnika. Czy jest możliwość odczytania danych z czujnika przy pomocy VAG lub kodów klimatronika ?

Wszystkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam,
Michał.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9 TDI 90kM ALH] - Trzęsie na biegu jałowym / Lo
PostNapisane: 07.sty.2013 10:32:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zaloz stary czujnik... i jezdzij poki nie kupisz ori czujnika... nic nie trzeba adaptowac po wymianie....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9 TDI 90kM ALH] - Trzęsie na biegu jałowym / Lo
PostNapisane: 07.sty.2013 10:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Ok, szkoda bo w takim przypadku będę musiał zlać znowu olej no ale cóż jak mus to mus.

PS. Temat do zamknięcia. Zakończyło się na wymianie czujnika poziomu oleju na oryginalny Audi. Ot co błacha sprawa rozrządu nie trzeba było sprawdzać na szczęście, zresztą błąd od początku wskazywął na czujnik poziomu oleju na szczęście.

Pozdrawiam.
Michał.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 135 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: