.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 20:49:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6C5 3.0ASN] Remont kapitalny silnika
PostNapisane: 02.maja.2013 15:01:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 15:10:23
Posty: 11
Witam
Szukam warsztatu mającego spore doświadczenie z silnikami V6 3.0 ASN
Chciałbym zrobić remont swojego silnika (góra i dół), ale zewsząd w okolicy słyszę, że nie wiadomo jak ten silnik po ponownym złożeniu będzie chodził.
Mam złe doświadczenie z poprzednim autem w którym po wymianie hydrauliki nastąpiła utrata mocy (ok 10%) może nieduża, ale zauważalna.
Wszyscy doradzają zakup używanego z niedużym przebiegiem, ale te przebiegi są różne, i zwyczaj ponad 200tys.
Czy zna ktoś warsztat na dolnym Śląsku, w którym robili już takie silniki i będą pewni, że po remoncie silnik posłuzy mi dobrze przez kolejne lata ?

Pozdrawiam
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5 3.0ASN] Remont kapitalny silnika
PostNapisane: 02.maja.2013 16:59:37 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Napisz może co się dzieje, że chcesz robić kapitalkę.....
Też uważam, że lepiej kupić drugi silnik niż się bawić w remonty, tyle że tych silników-używek (ASN) jak na lekarstwo....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5 3.0ASN] Remont kapitalny silnika
PostNapisane: 03.maja.2013 08:47:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
Ja jestem w trakcie remontu :) jak majstry skończą napiszę jak wyszło. Co prawda robię tylko kompletne głowice (prowadnice, zawory, uszczelniacze) Nowa odma czyszczenie misek olejowych, pompy smoka itd. Tłoki i pierścienie są ok to zostają, jak znajdziesz dobrego fachowca to rób remont, będziesz wiedział co masz, jak nie to szukaj innego używanego ale nie w pl tylko najlepiej całego rozbitego auta gdzieś w de. Jak byłem na twoim etapie to miałem na oku w de rozwaloną a4 za 2000 euro.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5 3.0ASN] Remont kapitalny silnika
PostNapisane: 03.maja.2013 09:06:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
głowice to jeszcze rozumiem ale dołu bym nie ruszał i też mnie ciekawi czemu chcesz to robić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5 3.0ASN] Remont kapitalny silnika
PostNapisane: 03.maja.2013 09:10:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
Głowice to powiedziałbym norma przy prawie 300 tysiącach przebiegu.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5 3.0ASN] Remont kapitalny silnika
PostNapisane: 03.maja.2013 13:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 15:10:23
Posty: 11
gitmar napisał(a):
Napisz może co się dzieje, że chcesz robić kapitalkę.....
Też uważam, że lepiej kupić drugi silnik niż się bawić w remonty, tyle że tych silników-używek (ASN) jak na lekarstwo....


Brał mi płyn i trochę też olej. Wszystko wskazywało na uszczelkę pod głowicą.
Chciałem go zrobić przed wyjazdem do Chorwacji, ale jak się rozebrało to wyszły te korbowody i trzeba było rozebrać resztę.
Mam sprawdzone i splanowane głowice, sprawdzony blok pod kątem szczelności i dylemat co z tym robić dalej....
Nie spieszę się, bo mam czym jeździć, ale szkoda auta, bo fajny srebrny "sedanik" i niepotrzebnie traci na wartości stojąc w garażu.

Myślałem nawet, żeby sprzedać go komuś kto się na tym zna (do skończenia), ale propozycje są mało poważne.

hubos21 napisał(a):
głowice to jeszcze rozumiem ale dołu bym nie ruszał i też mnie ciekawi czemu chcesz to robić


Po zdjęciu głowic okazało się, że korbowody na 1 i 2 cylindrze są minimalnie krzywe (woda dostawała się do cylindrów i zapierał się przy rozruchu. Kiedyś odpaliłem go na "zaciąg" i to prawdopodobnie była przyczyna - człowiek całe życie się uczy....
Tak więc demontaż całości i przy okazji wymiana pierścieni.

Zastanawiam się poważnie nad zakupem kompletnego silnika 2.7 biturbo.
Założyłem nawet osobny wątek.
Podobno wymiana dość prosta i żywotność lepsza.
Pozdrawiam
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5 3.0ASN] Remont kapitalny silnika
PostNapisane: 03.maja.2013 15:33:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
W takim przypadku to chyba poszukaj jak wyżej pisałem całego auta z silnikiem. W przekładkę na 2.7 bym się nie bawił, a zdrowe 2.7 bit kosztuje tyle co 3.0.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: