.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 02:06:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AudiA2 1.4 TDI AMF-Problem ze zmianą biegów po myciu silnika
PostNapisane: 14.sie.2013 23:19:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
1. Jaką skrzynię biegów posiada mój model? Audi A2 1.4 TDI, jakie oznaczenie? EWO?

2. Ile litrów oleju wchodzi do mojej skrzyni?

3. Castrol TAF-X będzie dobry? Ktoś ma jakieś doświadczenia? Może polecacie inny?

4. Po myciu silnika karcherem, mam problem z wrzucaniem biegów. Czasem zgrzytnie, czasem muszę puścić sprzęgło i wrzucać bieg jeszcze raz, a jeszcze innym razem działa poprawnie, po staremu.

Przejechałem karcherem po cięgnach itp. i od tego momentu zaczęły się problemy.
Jakaś rada? PZDR

_________________
A2 1.4TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AudiA2 1.4 TDI AMF-Problem ze zmianą biegów po myciu sil
PostNapisane: 16.sie.2013 21:45:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Dzięki za szybką odpowiedź.
Problem usunięty.

_________________
A2 1.4TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AudiA2 1.4 TDI AMF-Problem ze zmianą biegów po myciu sil
PostNapisane: 17.sie.2013 12:39:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Pochwal się co było problemem.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AudiA2 1.4 TDI AMF-Problem ze zmianą biegów po myciu sil
PostNapisane: 18.sie.2013 11:22:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Podczas mycia karcherem najprawdopodobniej woda dostała się do skrzyni biegów - odpowietrznik lub ewentualnie miejsce, gdzie wchodzi trzpień zmiany biegów.
Jest to niby miejsce uszczelnione, ale jednak...
Wylałem ze skrzyni ponad 2 lity oleju, a wlewałem 1,9.
Konsystencja nie wskazywała na obecność wody, nic nie oddzielało się.

W każdym razie nalałem 1,9-2 litry nowego oleju - Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W, specyfikacja API GL-4.
Wszystko od razu wróciło do normy.

Najprawdopodobniej synchronizatory nie wyrabiały.

Przy okazji pytam o jakość powyższego oleju. Dobrze zrobiłem lejąc Fuchsa???

_________________
A2 1.4TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron