.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 02:19:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 ASN 3.0 2002] Silnik zgasł i się zblokował
PostNapisane: 28.lis.2017 16:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2008 09:49:15
Posty: 84
Lokalizacja: Rybnik
Auto: A6 C5 2002r 3.0 ASN avant quattro tiptro
Proszę o rozwinięcie kwestii dostrojenia rozrządu, mój idealny nie jest także przyda mi się taka wiedza (Rozrząd robiony wg instrukcji z elsy a do ideału daleko, aczkolwiek silnik chodzi bez zarzutu :) ).

Z tego co napisał kolega Bolek123
Cytuj:
Sam rozrząd ustawiałem kątomierzem :) przestawiając wałki, składając, testując, rozbierając i korygując ustawienia. I tak około 20 razy :)


Mój tok rozumowania jest taki: blokujemy rozrząd (górne blokady na głowice i bolec na dół) następnie strojenie to poluzowanie wariatorów (śruba długa) i przekręcenie (klucz, w formie rurki z dwoma bolcami)o X stopni? jak w plusie pokazuje to w lewo a jak w minusie to w prawo? Dobrze kombinuję??
Czy luzujemy normalnie pasek i potem się zabierać za wariatory?? Bo piszesz o przestawianiu wałków także?? co mnie zastanawia co ustawianie bez blokad??

_________________
A6 C5 2002r 3.0 ASN avant quattro tiptronic
A6 C5 1998r 1.8T ojciec jeździ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 ASN 3.0 2002] Silnik zgasł i się zblokował
PostNapisane: 28.lis.2017 17:23:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
bolek123 napisał(a):

Jeżeli to nie zda egzaminy to co jeszcze sugerujecie? Co jeszcze moze byc przyczyna za niskiego ciśnienia?


Pompa oleju, przytkany ssak w misce, wycieki ale musiały by być spore.


zgredek27 napisał(a):
Bloku, rozwiń temat tych blokad. Elsa podaje nasadkę i moment napięcia ;)


Blokady są na wałki rozrządu, dolna na wał (zwykły wkręcany pin) oraz piny (coś w rodzaju zawleczek) wchodzące w nastawniki (podstawę wariatorów) aby wyzerować pozycję wałków w momencie zdjęcia wariatorów. Nie wiem dokładnie co chcesz wiedzieć więcej? :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 ASN 3.0 2002] Silnik zgasł i się zblokował
PostNapisane: 29.lis.2017 12:54:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2017 12:56:30
Posty: 26
Słuchajcie, to co teraz opisze to moje prywatne doświadczanie zdobyte podczas walki z moim ASN. Sporo czytałem na polskich i zagranicznych formach, posiłkowałem się też ELSA i folderami Self Study Program od Audi. Mój sposób może być ryzykowany ale jedno wiem na pewno, jest skuteczny :) Jeżeli ktoś chce z niego skorzystać, robi to na własne ryzyko!

1. Blokady + ELSA
W moim przypadku (zatarty wałek i zerwane dwa zęby na pasku rozrządu) nie było punktu wyjścia. Dlatego ustawiane było wszytko od 0. Chcąc podejść do tego metodycznie zakupiłem na Allegro używany zestaw blokad ze wszystkimi elementami, raczej chińczyk.
Po złożeniu całości ustawiałem rozrząd dokładnie wg opisu w ELSA który zresztą jest powielany na wielu formach. Tu dodam od siebie, że w moim silniku nie ma tego o czym pisze bloku czyli otworów na blokowanie wariatorów. Szukałem w silniku, szukałem w opisach, szukałem blokad z pinami o których wspomina... nic. Mam nawet rozebrany wariator i nie ma on żadnych miejsc do umieszczenia takiego pinu.
Wracając do ustawienia, kilka podejść wg opisu na tych blokadach i zero efektu. rozjazdy typu 7,9,3,8. Koledzy pisali, że blokady maja znaczenie wiec wypożyczyłem zestaw linkowany przez bloku w poprzednich odpowiedziach, jednak, paradoksalnie na tym, bądź co bądź, drogim zestawie wyniki były jeszcze gorsze. Pomimo prób i wielu telefonów nie udało mi się wypożyczyć blokad z ASO. To był moment gdy postanowiłem zaryzykować i zrobić to na swój chłopski rozum.

2. Katomierz.
Ta procedura wymaga cierpliwości i dokładności. Po złożeniu całość wg opisu z ELSA, ponownie zakładamy blokadę na wał. Ja używałem endoskopu z Aliexpers za klika złotych by dokładnie ustalić otwór blokady na wale. Po zablokowaniu wału, ściągamy pokrywy zaworów i zabieramy się za pomiary. Wykorzystywałem do tego miejsca do montażu blokad. Małym magnesem przyczepiałem wskazówkę (długa cienka blaszka) do wałka i mierzyłem kąt. Tak na każdym wałku. Następnie odkręcamy wariatory (pasek założony i napięty). Tu mała wskazówka. Wariatory w spoczynku są zablokowane wewnętrznym pinem, nie da się ich odblokować ale pozostaje mały luz o którym należy pamiętać bo ma wpływ na ustawienie. Wariatory musza być odkręcone ale dociągnięte śrubą na tyle by obracając wałek ten "pociągnął" wewnętrzna cześć wariatora a mimo to dało się przestawić wałek względem wariatora. Klucz 18 i obracamy wałek zgodnie ze wskazówkami zegara. Ten luz jest łatwo wyczuwalny. Temu samemu (tak wydedukowałem) służy obracanie wariatorów specjalnym kluczem w standardowej procedurze. Gdy mamy wszytko pomierzone to zestawiamy to ze wskazaniami z VAG-a i kombinujemy :) zauważyłem że wskazania na VAG nie mówią dokładnie ile stopni wynosi przesuniecie a ustawienie jednego wałka ma wpływ na wskazanie na drugim. Dlatego warto zacząć o drobnej korekty i sprawdzić efekt. Wałki przestawiałem kluczem 18. Po przestawieniu dokręcamy wariatory momentem, ściągamy blokadę i sprawdzamy. Tu tez należy pamiętać żeby silnik trochę popracował bo olej z wariatorów wypłynie. Ja zawsze czekałem aż w bolkach 090, 091 i 092, wartości pracy wariatorów się stabilizowały w okolicy 0. Jak już mamy nowe odczyty to powtarzamy cały proces. Zawsze przed odkręceniem wariatorów należy zrobić ponowny pomiar kątów i to on powinien być punktem odniesienia. I tak aż osiągniemy satysfakcjonujący rezultat. Dla bezpieczeństwa nie dotykamy pedału gazu podczas testów. Wariatory przestawiają się wraz ze wzrostem obrotów wiec jak popełniliśmy błąd to lepiej nie przekonać się w najbardziej bolesny sposób :)

Wartości odczytujemy w grupie 093 pamiętając ze wskazują one: ssący pasażera, ssący kierowcy, wydechowy pasażera, wydechowy kierowcy.

W mojej walce pozostała tylko kwestia ciśnienia oleju. I tu też robię po swojemu bo nikt nie nie chce podzielić stosowna wiedzą :) Rozebrałem pompę oleju którą wcześniej wymontowałem z samochodu. Kurcze, nówka. Żadnych śladów zużycia, delikatne ryski niewyczuwalne pod paznokciem. Sama pompa ma dwa zawory, jeden sprawdziłem i jest szczelny, drugi, na upartego można by wymienić, gdyby był dostępny :) Ale mam już pomysł skąd go wziąć. :)

Mój silnik jest suchutki, wszytko o czym pisze bloku ogarnięte a ciśnienie nadal niskie... a może jednak jest ok. Sam już nie wiem. Zorbie tak jak pisałem poprzednio, wrócę tez do mojej pompy. Poskładam i pojeżdżę, jak się pojawi błąd na FIS to będę kombinował dalej, na tą chwilę poza panewkami nie ma innych elementów które mogły by obniżać ciśnienie oleju. Ale gdy zdjąłem pompę to nie wyczuwałem luzu osiowego na panewkach, dało się jedynie lekko poruszać korba prawo lewo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 ASN 3.0 2002] Silnik zgasł i się zblokował
PostNapisane: 29.lis.2017 14:12:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
bolek123 napisał(a):

Wartości odczytujemy w grupie 093 pamiętając ze wskazują one: ssący pasażera, ssący kierowcy, wydechowy pasażera, wydechowy kierowcy.




Ten punkt jest często mylony. Wiele osób uważa, że okna odpowiadają odpowiednio stronom silnika czyli S1 W1 i S2 W2 gdzie jest dokładnie tak jak opisujesz czyli S1 S2 i W1 W2. Dlatego sumuje się 1 z 3 i 2 z 4. Wtedy wychodzi dokładne odchylenie synchronizacji.

Co do procedury...masz chłopie zacięcie. To nie tyle ryzykowne co czasochłonne. Mam nadzieję, ze ustawienie jest okey.

BTW...mam akurat pod blokiem swojego byłego ASNa (kolega go sprzedaje). Dziś się podepnę i zobaczę jak po niespełna 4 latach i 75kkm wygląda rozrząd oraz wariatory.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: