.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 02:18:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 25.lis.2017 21:24:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2017 16:18:04
Posty: 17
Witam. Jestem świeżo po wymianie silnika w Audi A6 C5 2004r. ponieważ do silnika byłego ktoś założył stare głowice z starymi wałkami, silnik ten też był ospały ale to za sprawą wypadniętych paru dźwigienek zaworowych i padniętego wtrysku sterującego. Auto po wymianie całego kompletnego silnika z pompą, wtryskami itp. według mnie nie ma prawidłowej mocy jaka powinno mieć. Miałem kiedyć 2.5 TDI 150 km i wydaje mi się że zbierało się lepiej. Aktualny motor to 2.5 tdi BDG 163KM z 2003r.
VCDS nie widzi żadnych błędów. Przepływomierz czyszczony.

Wklejam linki do analizy logów dynamicznych. Z góry dziękuje za pomoc bo już nie wiem co dalej.

Grupa 000
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a616eefd47c17d3d

Grupa 001
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4d683307a34db66c

Grupa 003
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e593bd7a9a3d12d3

Grupa 004
https://www.fotosik.pl/zdjecie/62fb35804e50cd31

Grupa 008
https://www.fotosik.pl/zdjecie/51ea2fc8d8acfa92

Grupa 010
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f639da1d4691a782

Grupa 011
https://www.fotosik.pl/zdjecie/aed71732dfe35a3b


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 27.lis.2017 09:58:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W dynamicznych dobrze.
Daj statyczne i statyczne Basic Settings

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 27.lis.2017 18:02:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2017 16:18:04
Posty: 17
Statyczne BS

Grupa 000
https://www.fotosik.pl/zdjecie/cfba6027bb6b31e8

Grupa 003
https://www.fotosik.pl/zdjecie/045a8b583624568e

Grupa 004
https://www.fotosik.pl/zdjecie/58d37cf8612f2389
https://www.fotosik.pl/zdjecie/5b19ec1791ad0287

Grupa 011
https://www.fotosik.pl/zdjecie/afe006c41ed4efc3

Logi statyczne

Grupa 000
https://www.fotosik.pl/zdjecie/dc441c46890baa30

Grupa 001
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b30c8b95b1457305

Grupa 003
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7530276ba77737c0

Grupa 004
https://www.fotosik.pl/zdjecie/473000c20ec1222b

Grupa 007
https://www.fotosik.pl/zdjecie/fe80a82d09b9f6ab

Grupa 013
https://www.fotosik.pl/zdjecie/64233467465f97d2

Grupa 014
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1379d72109390a0c

Grupa 018
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d34301c2c515987f


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 27.lis.2017 18:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2017 16:18:04
Posty: 17
przemik napisał(a):
W dynamicznych dobrze.
Daj statyczne i statyczne Basic Settings


A w dynamicznym 004 kąt wtrysku się dobrze zachowuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 29.lis.2017 17:09:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2017 16:18:04
Posty: 17
Mógłby się jeszcze ktoś wypowiedzieć? Pierwszy raz analizuje logi więc nie są do mnie oczywiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 29.lis.2017 20:52:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czy ten samochód miał zmieniany rozrząd w ostatnim czasie ?
Czy zapisują się jakieś błędy ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 29.lis.2017 21:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2017 16:18:04
Posty: 17
Tak miał, jest świeżo po wymianie, błędów żadnych w silniku oprócz poduszki silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 30.lis.2017 09:37:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mechanik skontrolował statyczny kąt wtrysku po jego wymianie ?
Uzył specjalnych blokad do tego silnika ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 30.lis.2017 22:45:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2017 16:18:04
Posty: 17
Osobiście zmieniałem rozrząd. Wał, wałki i pompa były zablokowane blokadami. Kąt ustawiałem też osobiście VCDS-em w grupie 004 BS,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 01.gru.2017 15:03:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No i super.
W mojej ocenie statyczny kąt wtrysku jest ustawiony niewłaściwie.
Aczkolwiek mieści się w granicach przyjętych dla 2.5 V6 TDI czyli 0-4* ATDC na LATE.
Zwróć uwagę, że pomimo prawidłowo ustawionego zapłonu nastawnik "oparł się o sciane" i nie może osiągnąć zadanego kąta wtrysku wyznaczonego przez mapę w ECU.
Masz dwa wyjścia... ponownie ustawić rozrząd... pewnie nierealne lub opóźnić zapłon o ok. 1,5* w 004 BS czyli realnie ustawić na ok. 2,2 - 2,5 * ATDC na LATE - wtedy nastawnik powinien spokojnie osiągnąć zadany kąt wtrysku w 004 stat.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 01.gru.2017 22:15:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2017 16:18:04
Posty: 17
Postaram się w przyszłym tygodniu poprawić ten kąt wtrysku i dam jak poszło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 14.gru.2017 16:15:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2017 16:18:04
Posty: 17
Witam. Kąta wtrysku nie przestawiałem ponieważ podpowiedziano mi że kończy mi sie pompa wtryskowa ponieważ ma dawkę 4.1 przy czasie wtrysku 25. Wymieniłam pompę na tą która była w tym aucie i różnicy nie widzę żadnej różnicy. Ponadto dodam że na obuch pompach przy robieniu logów przy 3,6 i 4 tyś. obr. auto szarpnie jakby się iskra straciła w benzyniaku, w tym tez momencie kąt wtrysku się rozbiega widać do po logu dynamicznym 004.

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_HV6giks.html (a2)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_5Gw730.html (a2)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_oQ8ON6.html (a2)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_bvYFrxY.html (a2)

Statyczny:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_u8p22.html (a2)
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_64l537v.html (a2)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_9Iww1R.html (a2)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_wfEUNm.html (a2)
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_1v94vjA.html (a2)
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_skFDG0.html (a2)
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_m2Vl89F.html (a2)
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_g495m5.html (a2)

Dynamiczny:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_1z4gtO.html (a2)
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_LLkOz.html (a2)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_0rjyJ30.html (a2)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_8k4403.html (a2)
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_3SmL7J.html (a2)
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_t4Ulg.html (a2)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_q0F2DvK.html (a2a)

Proszę o analizę logów bo już kończą mi się pomysły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 14.gru.2017 16:23:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Słaba pompa ech.... bajkopisarze.

W logach jest lepiej niż poprzednio.... przynajmniej nastawnik wyrabia się teraz z regulacją kąta wtrysku.
Faktycznie osprzęt nie jest w stanie utrzymać kąta wtrysku na wysokich obrotach i pojawia się to szarpniecie.
Lepszym pomysłem niż podmiana pompy wydaje się być podmiana wtrysku sterującego... jeśli masz taką możliwość.
Pompa już w poprzednich logach nie wydawała się podejrzana.... tzn. widywałem tu dużo gorsze.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 14.gru.2017 17:03:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2017 16:18:04
Posty: 17
przemik napisał(a):
Słaba pompa ech.... bajkopisarze.

W logach jest lepiej niż poprzednio.... przynajmniej nastawnik wyrabia się teraz z regulacją kąta wtrysku.
Faktycznie osprzęt nie jest w stanie utrzymać kąta wtrysku na wysokich obrotach i pojawia się to szarpniecie.
Lepszym pomysłem niż podmiana pompy wydaje się być podmiana wtrysku sterującego... jeśli masz taką możliwość.
Pompa już w poprzednich logach nie wydawała się podejrzana.... tzn. widywałem tu dużo gorsze.


Pompę teraz mam zamontowaną starą ( z tego silnika z starymi głowicami)
Właśnie nie posiadam drugiego sprawnego wtrysku sterującego. Aktualny ma ok 95 omów oporności.

Moim spostrzeżeniem też jest że auto na biegu jałowym po wciśnięciu pedału gazu w podłogę musi się najpierw obudzić, później jakoś dokulać do 2 tyś. a później to już jakoś idzie. Od początku tak ma, kupując myślałem że to wina wtrysku sterującego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza logów 2.5 TDI
PostNapisane: 15.gru.2017 17:45:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2017 16:18:04
Posty: 17
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł albo widzi w logach coś niepoprawnego?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron