adiaudi napisał(a):
Namierzyłem dokładnie ZAWOREK! Otóż po zgłębieniu ETKI, oraz wygooglowaniu pompy oleju już wiem.
Owy zaworek, który jak twierdzi ASO nie występuje, lub jeśli, to do nabycia z blokiem silnika, jest w pompie oleju!
Widać to dokładnie na Etce, i wyraźnie na fotkach pompy oleju (np na aukcjach), że ja tego wcześniej nie zobaczyłem...
Zamierzam kupić pompę, jeszcze nie wiem czy używkę, czy nową i spróbuję wymienić na razie ten zaworek. Przyznam, ze nie wiem czy tak się da, ale zgodnie z opisem - da się. Do wymiany pompy trzeba zdjąć skrzynię i łańcuchy...
Mija się chyba z celem na razie odklejanie miski i sprawdzanie smoka, bo gdyby był przytkany, to problem by był niemal zawsze, a nie tylko przy ciepłych dniach?
Tak wyglądają logi, bez zmian, jak w pierwszym poście;

Jeszcze takie coś, nie wiem co to, ale chyba pomocne...

Graniczna wartość to +/- 8.
Korelacją wałków bym się nie przejmował, nie na takich odchyłkach auta jeździły poprawnie

Objaw jest zawsze po.. dłuższym postoju, krótszym i silnik nadal ciepły?
mek1 napisał(a):
PS. dokładnie, auto po zalaniu 5w50 będzie przeznaczone do jazdy jednie w arizonie oraz na saharze

tak na poważnie, producenci olejów są ekologiczni, bo muszą i obecne normy olejowe dbają głównie o "kumaki nizinne", o silniki już niestety mniej. Tak samo jak z LL, niewymiennym olejem w skrzyni AT itp. Więc ja bym tak bezgranicznie nie wierzył producentowi auta...
Czego nie powinno się robić? Wlewać 5w50 do silnika, który jest zaprojektowany na 0w20, wtedy możnaby zrobić krzywdę silnikowi
PSS. Zagor, jaką masz temp. oleju na takiej autostradzie 200+ ?
5W50 jak napisałem leję osobiście do niebieskiego, bo tam trochę koksu jest dołożone, a będzie tylko więcej

Ale do zwykłego cywila - 5w40 to maks w naszych warunkach klimatycznych.
Co do temp w CZGB - ten motor ma bardzo rozbudowany system chłodzenia (dwie dodatkowe chłodnice płynu, duży wymiennik płyn/olej itd.) - nigdy nie miałem więcej niż 103 - zazwyczaj oscyluje 96-98 - oczywiście odczyt z FIS w trybie laptimer - na ile prawdziwie pokazuje nie mam pojęcia
