.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 14:00:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 3.2 FSI rozrząd po wymianie,grupy 208, 209
PostNapisane: 03.lip.2018 15:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Dokładnie tak.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.2 FSI rozrząd po wymianie,grupy 208, 209
PostNapisane: 04.lip.2018 17:41:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
adiaudi napisał(a):
Namierzyłem dokładnie ZAWOREK! Otóż po zgłębieniu ETKI, oraz wygooglowaniu pompy oleju już wiem.
Owy zaworek, który jak twierdzi ASO nie występuje, lub jeśli, to do nabycia z blokiem silnika, jest w pompie oleju!
Widać to dokładnie na Etce, i wyraźnie na fotkach pompy oleju (np na aukcjach), że ja tego wcześniej nie zobaczyłem...
Zamierzam kupić pompę, jeszcze nie wiem czy używkę, czy nową i spróbuję wymienić na razie ten zaworek. Przyznam, ze nie wiem czy tak się da, ale zgodnie z opisem - da się. Do wymiany pompy trzeba zdjąć skrzynię i łańcuchy...
Mija się chyba z celem na razie odklejanie miski i sprawdzanie smoka, bo gdyby był przytkany, to problem by był niemal zawsze, a nie tylko przy ciepłych dniach?
Tak wyglądają logi, bez zmian, jak w pierwszym poście;
Obrazek
Jeszcze takie coś, nie wiem co to, ale chyba pomocne...
Obrazek
Graniczna wartość to +/- 8.


Korelacją wałków bym się nie przejmował, nie na takich odchyłkach auta jeździły poprawnie :)

Objaw jest zawsze po.. dłuższym postoju, krótszym i silnik nadal ciepły?

mek1 napisał(a):
PS. dokładnie, auto po zalaniu 5w50 będzie przeznaczone do jazdy jednie w arizonie oraz na saharze :wink: tak na poważnie, producenci olejów są ekologiczni, bo muszą i obecne normy olejowe dbają głównie o "kumaki nizinne", o silniki już niestety mniej. Tak samo jak z LL, niewymiennym olejem w skrzyni AT itp. Więc ja bym tak bezgranicznie nie wierzył producentowi auta...
Czego nie powinno się robić? Wlewać 5w50 do silnika, który jest zaprojektowany na 0w20, wtedy możnaby zrobić krzywdę silnikowi

PSS. Zagor, jaką masz temp. oleju na takiej autostradzie 200+ ?


5W50 jak napisałem leję osobiście do niebieskiego, bo tam trochę koksu jest dołożone, a będzie tylko więcej :)
Ale do zwykłego cywila - 5w40 to maks w naszych warunkach klimatycznych.

Co do temp w CZGB - ten motor ma bardzo rozbudowany system chłodzenia (dwie dodatkowe chłodnice płynu, duży wymiennik płyn/olej itd.) - nigdy nie miałem więcej niż 103 - zazwyczaj oscyluje 96-98 - oczywiście odczyt z FIS w trybie laptimer - na ile prawdziwie pokazuje nie mam pojęcia :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.2 FSI rozrząd po wymianie,grupy 208, 209
PostNapisane: 04.lip.2018 19:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Uznajmy, że najkrótszy postój to nocny. Czasami auto stało tydzień i nic, a czasami właśnie po nocy. Generalnie temat jest od wiosny do jesieni, zwłaszcza w ciepłe i upalne dni.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: