.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 21:42:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.9D] Szarpanie przy zmienie biegu
PostNapisane: 16.lis.2006 17:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
Witam!

Na wstępie, to w sumie chciałbym sie przywitac, bo na dobrą sprawe dopiero co sie wprowadziłem do bratcwa z moja 80'tka w traktorku...

Mam w sumie pare pytan (dosc banalnych sadze jak dla Was), ale najbardziej dręczy mnie ten w opisie...

Ale moze pokolei...

1. Wczesniej obcowałem z oplami i tam bardziej przyswoilem oznaczenia silnika, tutaj jakos nie mam pojęcia jakie są oznaczenia mojego klekotka... patrzyłem na stronce gdzie moderator podawal, ale jakos nie widze 1.9D

2. Uszkodziła mi sie ostatnio "dodatkowa pompka wody" (tak niby w sklepie to nazwali), która wymusza obieg wody. Znajduje sie to na rurce wychodzącej z tyłu, z bloku silnika a prowadzi do nagrzewnicy. Pytanie jest natomist takie, gdyz w sklepie powiedzieli mi za pompke 600zl a ni jak mi sie widzi jej kupowanie za taka cene, stad pytanie czy mozna jezdzic bez niej...?! I czy nic sie nie stanie z silnikiem, np. nie przegrzeje go!?

3. Puki była jeszcze ta pompka, to powiem szczerze, ze klekocik dosc wolno sie grzal jak dla mnie!? Musialem zrobic ok 5-7km zeby temp wskoczyla na 90*C (a zimy jeszcze nie ma). Czy to normalne...!?

4. Moja kochana jest bez wspomagania, a wiec troszke musze wlozyc sily w jej prowadzenie, ale mam czasami cos takiego,ze kierownica chodzi lekko, ale przejade jakis kawalek(np. bruce auto na parkingu) i jakby cos przeskoczylo o kierownica chodzi juz ciężej... mieliscie juz moze cos takiego, ew. co sprawdzac!?

5. No i NAJWAŻNIEJSZE pytakno, czyli dotyczace topic'a...
Przy zmianie biegów podczas jazdy występuje szarpanie (tak jakby ktos zle puszczal sprzeglo). Nie wiem od czego to jest...!? Sprzęgło z dociskiem wymienione jakies 3tys km temu i nadal tak samo...
W sumie to juz sie przyzwyczailem i jak odpowiednio puszcze sprzęgło, to jest ok, ale prawdopodobnie moja "kobiałka" jak to nazwaliście bedzie takze uczęszczała tym autkiem, a jej to juz nie tak łatwo wytłumaczyc jak ma puszczac sprzęgło... A po 2 sam fakt ,ze cos takiego wystepuje juz mnie dręczy!
Pare ludzi powiedziało,ze to niby od poduszek silnika,ze są juz "wyjechane", ale czy to mozliwe!? Dodam,ze na wolnych pbrotach czuć troszke jak trzęsie... i powoli zabieram sie za ich wymiane, ale musze sie dowiedziec jakie i ile ich jest!
Tak wiec jeśli mieliście styczność z takim problemem, bardzo byłbym wdzięczny o jakąkolwiek pomoc w tej sprawie!

Z góry dzieki za wszelkie odpowiedzi
Gajdzi

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 19:19:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2006 21:22:14
Posty: 49
Lokalizacja: Suwałki / Białystok
Mam podobne szarpanie w mojej, występuje to także przy dodaniu/odjęciu gazu. Nikt nic mądrego do tej pory nie wymyślił. Nie mam żadnych luzów w zawieszeniu,poduchy wymienione. Stawiam na sprzęgło albo coś z mechanizmem różnicowym albo po prostu tak ma być. Już się do tego przyzwyczaiłem i podejrzewam że Ty też bedziesz musiał i co najgorsze bedziesz musiał przyzwyczaic do tego swoją kobietę :)

_________________
80 B3 1.8s: 2006 - 2014
A6 C5 2.4 V6 Avant quattro tiptronic: 2014 - ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 23:36:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
mario2560 napisał(a):
Mam podobne szarpanie w mojej, występuje to także przy dodaniu/odjęciu gazu. Nikt nic mądrego do tej pory nie wymyślił. Nie mam żadnych luzów w zawieszeniu,poduchy wymienione. Stawiam na sprzęgło albo coś z mechanizmem różnicowym albo po prostu tak ma być. Już się do tego przyzwyczaiłem i podejrzewam że Ty też bedziesz musiał i co najgorsze bedziesz musiał przyzwyczaic do tego swoją kobietę :)


Wiesz... ja juz sie przyzwyczailem, bo mam z ta audi doczaynienia juz ok 3-4 lat ale dopiero teraz jest moja wlasnoscia...

Ale skoro u Ciebie tez to wystepuje, to nie jest to wina rodzaju silnika, tylko konstrukcji... tylko pytanie co za to jest odpowiedzialne, bo ja mam sprzęgło kompletnie wymienione, tarcza i docisk... wiec sam juz nie mam pojęcia... dlatego zwróciłem sie do Was...

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 00:02:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Witam, łącze sie z wami w tym :peace: szarpaniu :diabel:

Mam dokładnie to samo. Szarpie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, szczegulnie na niskich biegach (1,2,3) na 4 jest już normalnie. Co prawda przyzwyczaiłem sie do tego, ale jak tylko kogoś wioze to myśli że ja jeździć nie umiem i mówią zeby wolniej sprzęgło spuszczać. :(: Zaczyna mnie to osobiście wkurzać. Staram sie troche przegazowywać przed rozsprzęgleniem, choć wiem że to nie jest dobre dla sprzęgła, ale co robić. Myśle że to coś ze sprzęgłem. Tak jakby przed zasprzęgleniem miało jakiś luz na bezwładny ruch, a przecierz nie jest to sprzęgło bezwładne :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B3 1.9D] Szarpanie przy zmienie biegu
PostNapisane: 17.lis.2006 00:25:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gajdzi napisał(a):
Witam!

Na wstępie, to w sumie chciałbym sie przywitac, bo na dobrą sprawe dopiero co sie wprowadziłem do bratcwa z moja 80'tka w traktorku...

Mam w sumie pare pytan (dosc banalnych sadze jak dla Was), ale najbardziej dręczy mnie ten w opisie...

Ale moze pokolei...

1. Wczesniej obcowałem z oplami i tam bardziej przyswoilem oznaczenia silnika, tutaj jakos nie mam pojęcia jakie są oznaczenia mojego klekotka... patrzyłem na stronce gdzie moderator podawal, ale jakos nie widze 1.9D

2. Uszkodziła mi sie ostatnio "dodatkowa pompka wody" (tak niby w sklepie to nazwali), która wymusza obieg wody. Znajduje sie to na rurce wychodzącej z tyłu, z bloku silnika a prowadzi do nagrzewnicy. Pytanie jest natomist takie, gdyz w sklepie powiedzieli mi za pompke 600zl a ni jak mi sie widzi jej kupowanie za taka cene, stad pytanie czy mozna jezdzic bez niej...?! I czy nic sie nie stanie z silnikiem, np. nie przegrzeje go!?

3. Puki była jeszcze ta pompka, to powiem szczerze, ze klekocik dosc wolno sie grzal jak dla mnie!? Musialem zrobic ok 5-7km zeby temp wskoczyla na 90*C (a zimy jeszcze nie ma). Czy to normalne...!?

4. Moja kochana jest bez wspomagania, a wiec troszke musze wlozyc sily w jej prowadzenie, ale mam czasami cos takiego,ze kierownica chodzi lekko, ale przejade jakis kawalek(np. bruce auto na parkingu) i jakby cos przeskoczylo o kierownica chodzi juz ciężej... mieliscie juz moze cos takiego, ew. co sprawdzac!?

5. No i NAJWAŻNIEJSZE pytakno, czyli dotyczace topic'a...
Przy zmianie biegów podczas jazdy występuje szarpanie (tak jakby ktos zle puszczal sprzeglo). Nie wiem od czego to jest...!? Sprzęgło z dociskiem wymienione jakies 3tys km temu i nadal tak samo...
W sumie to juz sie przyzwyczailem i jak odpowiednio puszcze sprzęgło, to jest ok, ale prawdopodobnie moja "kobiałka" jak to nazwaliście bedzie takze uczęszczała tym autkiem, a jej to juz nie tak łatwo wytłumaczyc jak ma puszczac sprzęgło... A po 2 sam fakt ,ze cos takiego wystepuje juz mnie dręczy!
Pare ludzi powiedziało,ze to niby od poduszek silnika,ze są juz "wyjechane", ale czy to mozliwe!? Dodam,ze na wolnych pbrotach czuć troszke jak trzęsie... i powoli zabieram sie za ich wymiane, ale musze sie dowiedziec jakie i ile ich jest!
Tak wiec jeśli mieliście styczność z takim problemem, bardzo byłbym wdzięczny o jakąkolwiek pomoc w tej sprawie!

Z góry dzieki za wszelkie odpowiedzi
Gajdzi

1. 1Y (64 KM). Chyba najprostszy i najsolidniejszy silnik z linni 1,9. Miałem go i bardzo go sobie chwalę. Pomimo że nie jeździ to jest totalnie niekłopotliwy.
2. Nie rozumiem ocb
3. Ten typ tak ma. Jesli finalnie osiaga i trzyma 90 st C, jest ok. Wynika to z wysokiej sprawnosci silnika dieslowskiego.
4. Nie wiem
5. Sugeruję obejrzenie i sprawdzenie poduszki pod skrzynią biegów. Skorzystaj z usług doświadczonego mechanika. Zakłądam że sprzęgło masz dobrze złożone, ale tylko zakłądam , albowiem byłem kiedyś u mechanika , który pochrzanił mi prostą robotę ze sprzęgłem w roli głównej :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B3 1.9D] Szarpanie przy zmienie biegu
PostNapisane: 17.lis.2006 00:50:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
baskecik napisał(a):
1. 1Y (64 KM). Chyba najprostszy i najsolidniejszy silnik z linni 1,9. Miałem go i bardzo go sobie chwalę. Pomimo że nie jeździ to jest totalnie niekłopotliwy.
2. Nie rozumiem ocb
3. Ten typ tak ma. Jesli finalnie osiaga i trzyma 90 st C, jest ok. Wynika to z wysokiej sprawnosci silnika dieslowskiego.
4. Nie wiem
5. Sugeruję obejrzenie i sprawdzenie poduszki pod skrzynią biegów. Skorzystaj z usług doświadczonego mechanika. Zakłądam że sprzęgło masz dobrze złożone, ale tylko zakłądam , albowiem byłem kiedyś u mechanika , który pochrzanił mi prostą robotę ze sprzęgłem w roli głównej :(


ad.1
Co masz na mysli mowiąc "nie jeżdzi" ja tam go rozpedzilem do 180km/h (licznikowe) ;)

ad.2
No wlasnie bo to dosc trudno wytlumaczyc, ale postaram sie jakos w pozniejszym czasie poprzec fotkami...
Otóz miałem w swoim silniku cos takiego: jak idzie rura wody od tylu od bloku silnika i idzie do nagrzewnicy, to w polowie byla pompka elektryczna, ktora toczyla wode (w aucie bylo bardzo szybko cieplo), uszkodzila mi sie teraz i dupa, mam na krotko bez pompki...

ad.3
ok, bede spokojniejszy...

ad.4
ok...

ad.5
No wlasnie ostatnio dowiaduje sie ze Ci "szpece", ktorzy to wymieniali, to zaczynaja w kulki leciec, takze chyba podjade gdzie na sprawdzenie...
ale mimo wszystko dzieki za podpowiedzi...
A... jeszcze co do trzesienia w aucie... nie wazne czy zimny czy cieply... tak jakby cos w rezonas wchodzilo... moga to byc poduszki i ile ich jest, oraz skorko miales taki silniczek moze tez dokladnie wiesz gdzie sa umiejscowione... (ja znalazlem 3)

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 01:08:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rezonans moze pochodzić od:
- uszkodzonych wtrysków
- uszkodzonego zawieszenia wydechu :!!:
- oszkodzonych poduszek pod skrzynią / silnikiem
- uszkodzonego zawieszenia przedniego - często poduszek górnych amortyzatora

PS: mojego Seata Ibizę z 1Y rozpedziłem do prawie 190 km/h na S6 ... no i co z tego skoro zajelo mu to wiecznosc ;) :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 11:28:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
baskecik napisał(a):
Rezonans moze pochodzić od:
- uszkodzonych wtrysków
- uszkodzonego zawieszenia wydechu :!!:
- oszkodzonych poduszek pod skrzynią / silnikiem
- uszkodzonego zawieszenia przedniego - często poduszek górnych amortyzatora

PS: mojego Seata Ibizę z 1Y rozpedziłem do prawie 190 km/h na S6 ... no i co z tego skoro zajelo mu to wiecznosc ;) :diabel:


Co do wtryskow, to jest to mozliwe, skoro autko nie kopci, nie ma problemow z zaplonem, czyli wsio gra jak ma grac...
A reszte musze sprawdzic... :)

Co do predkosci, to w sumie wychodze powoli z zalozenia, ze na dzien dzisiejszy na polskich drogach jest tyle aut,ze albo miec mułka (tak jak ten) albo rakiete... wiec narazie przystalem na mułka...

Narazie mam plana na nastepne autko, ale jak nie bede mial 20k w kieszeni, to nawet nie startuje...

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 14:19:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gajdzi napisał(a):

Co do predkosci, to w sumie wychodze powoli z zalozenia, ze na dzien dzisiejszy na polskich drogach jest tyle aut,ze albo miec mułka (tak jak ten) albo rakiete... wiec narazie przystalem na mułka...

Niestety , to smutna prawda :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: