Gajdzi napisał(a):
Witam!
Na wstępie, to w sumie chciałbym sie przywitac, bo na dobrą sprawe dopiero co sie wprowadziłem do bratcwa z moja 80'tka w traktorku...
Mam w sumie pare pytan (dosc banalnych sadze jak dla Was), ale najbardziej dręczy mnie ten w opisie...
Ale moze pokolei...
1. Wczesniej obcowałem z oplami i tam bardziej przyswoilem oznaczenia silnika, tutaj jakos nie mam pojęcia jakie są oznaczenia mojego klekotka... patrzyłem na stronce gdzie moderator podawal, ale jakos nie widze 1.9D
2. Uszkodziła mi sie ostatnio "dodatkowa pompka wody" (tak niby w sklepie to nazwali), która wymusza obieg wody. Znajduje sie to na rurce wychodzącej z tyłu, z bloku silnika a prowadzi do nagrzewnicy. Pytanie jest natomist takie, gdyz w sklepie powiedzieli mi za pompke 600zl a ni jak mi sie widzi jej kupowanie za taka cene, stad pytanie czy mozna jezdzic bez niej...?! I czy nic sie nie stanie z silnikiem, np. nie przegrzeje go!?
3. Puki była jeszcze ta pompka, to powiem szczerze, ze klekocik dosc wolno sie grzal jak dla mnie!? Musialem zrobic ok 5-7km zeby temp wskoczyla na 90*C (a zimy jeszcze nie ma). Czy to normalne...!?
4. Moja kochana jest bez wspomagania, a wiec troszke musze wlozyc sily w jej prowadzenie, ale mam czasami cos takiego,ze kierownica chodzi lekko, ale przejade jakis kawalek(np. bruce auto na parkingu) i jakby cos przeskoczylo o kierownica chodzi juz ciężej... mieliscie juz moze cos takiego, ew. co sprawdzac!?
5. No i NAJWAŻNIEJSZE pytakno, czyli dotyczace topic'a...
Przy zmianie biegów podczas jazdy występuje szarpanie (tak jakby ktos zle puszczal sprzeglo). Nie wiem od czego to jest...!? Sprzęgło z dociskiem wymienione jakies 3tys km temu i nadal tak samo...
W sumie to juz sie przyzwyczailem i jak odpowiednio puszcze sprzęgło, to jest ok, ale prawdopodobnie moja "kobiałka" jak to nazwaliście bedzie takze uczęszczała tym autkiem, a jej to juz nie tak łatwo wytłumaczyc jak ma puszczac sprzęgło... A po 2 sam fakt ,ze cos takiego wystepuje juz mnie dręczy!
Pare ludzi powiedziało,ze to niby od poduszek silnika,ze są juz "wyjechane", ale czy to mozliwe!? Dodam,ze na wolnych pbrotach czuć troszke jak trzęsie... i powoli zabieram sie za ich wymiane, ale musze sie dowiedziec jakie i ile ich jest!
Tak wiec jeśli mieliście styczność z takim problemem, bardzo byłbym wdzięczny o jakąkolwiek pomoc w tej sprawie!
Z góry dzieki za wszelkie odpowiedzi
Gajdzi
1. 1Y (64 KM). Chyba najprostszy i najsolidniejszy silnik z linni 1,9. Miałem go i bardzo go sobie chwalę. Pomimo że nie jeździ to jest totalnie niekłopotliwy.
2. Nie rozumiem ocb
3. Ten typ tak ma. Jesli finalnie osiaga i trzyma 90 st C, jest ok. Wynika to z wysokiej sprawnosci silnika dieslowskiego.
4. Nie wiem
5. Sugeruję obejrzenie i sprawdzenie poduszki pod skrzynią biegów. Skorzystaj z usług doświadczonego mechanika. Zakłądam że sprzęgło masz dobrze złożone, ale tylko zakłądam , albowiem byłem kiedyś u mechanika , który pochrzanił mi prostą robotę ze sprzęgłem w roli głównej