.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 23:44:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9tdi 1Z] jak wymieniać olej
PostNapisane: 05.gru.2006 23:45:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 23:35:31
Posty: 415
Lokalizacja: woj. małopolskie
witam.mam pytanie dotyczące wymiany oleju.ostatnio jak wymieniałem olej w zakładzie to koleś zanim odkręcił filtr to wyssał olej jakimś urządzeniem (nie wiem jakim zresztą nawet mnie to mało obchodzi).znajomy powiedzieł mi że tak nie powinno się robić bo pozostają jakieś śmieci i osad który nie spłynie dokładnie jeśli olej się wyssa a nie spuści.jutro mam zamiar jechać ponownie wymienić olej jednak nie wiem czy mam kolesiowi co to robi powiedzieć by spuścił olej czy moge mu pozwolić ponownie go wyssać.nie wiem czy takie działanie może zaszkodzić mojemu silnikowi czy nie nie ma to znaczenia jak olej jest wymieniany.dzięki za odpowiedź...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 00:49:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Wg mnie lepiej spuścić olej. Zawsze najcięższe syfy (a zawsze jakieś się znajdą...) spływają na dół. Ssawką nigdy nie uda się zebrać wszystkiego ani nawet dojść do najniższego punku w misce olejowej.

W każdym razie silnikowi nie zaszkodzi ani jedna ani druga operacja (obstawiam, że obsługujący pompę i ssawkę nie pcha jej na siłę do silnika).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 01:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
to chyba nigdy wysysarka nie robiles :D

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 11:19:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Pierwsza sprawa...

Jeżeli jest zalany dobry olej to żadne syfy w formie stałej nie mają prawa być w silniku (chyba, że zaszło jakieś dziwne zjawisko chemiczne w oleju).

Olej ma to do seibie, że rozpuszcza takie "śmieci i osady".

Co do metody .... to zarówno ssawka jak i spuszczenie jest dobre.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 15:31:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
bezduszny napisał(a):
Pierwsza sprawa...

Jeżeli jest zalany dobry olej to żadne syfy w formie stałej nie mają prawa być w silniku (chyba, że zaszło jakieś dziwne zjawisko chemiczne w oleju).

Olej ma to do seibie, że rozpuszcza takie "śmieci i osady".

Co do metody .... to zarówno ssawka jak i spuszczenie jest dobre.


spuszczałem wiele razy olej korkiem spustowym i musiało by auto stac cała noc na kanale zeby wszystko zleciało a pewnie i tak nie zleci a wysysarka wszystko wyssasz i po odkreceniu sruby spustowej z miski nic nie kapie wiec uwazam ze wysysanie jest lepsze przekonałem sie o tym :D

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 16:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Jak mnie poinformowali uprzejmi panowie w warsztacie, Niemcy specjalnie tak robią te miski olejowe żeby końcówka tej ssawki trafiała w optymalne miejsce. Myślę że to do nich (Niemców) podobne. Ciekawe czy to ogólnoświatowy standard czy np producent fiata zaleca przechylić samochód o 15 stopni na południowy zachód...

Interesuje mnie inny problem -czy zmieniać olej na zimnym silniku, lekko zagrzanym, czy w pełni zagrzanym? Na zimno opornie spływa, na rozgrzanym wlewamy zimny olej do gorąego silnika, więc jak?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 16:37:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Zmienia się na ciepłym silniku aby lepiej spłynął do miski.

Zalewasz normalny.... i bez przesady nie jest to jakiś problem dla silnika.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 19:41:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
no własnie bez przesady... jak rozgrzejesz dobrze silnik i zlejesz olej, odczekasz nawet te pół godziny to naprawdę nie wiele już zostanie.
Ja to nawet bujałem autkiem tak, żeby cała zawartość miski trafiła w dziurke... :):
I miałem pewność że lepiej już nie ścieknie

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: