Kilian, coś mi się tu nie zgadza
. Wg. mojej wiedzy zaczerpniętej z "Audi 80 Obsługa i naprawa" Wydawnictwa Auto w silnikach 2.0 nie było stosowanego wtrysku KE-Jettronic. Były tylko KE-Motronic (3A, AAD, 6A, ACE), Mono-Motronic (ABT), Digifant (ABK). Żaden z tych układów nie jest wtryskiem mechanicznym.
Co do oznaczenia to najwidoczniej masz wbity nowy numer silnika, bo stary coś "wcięło"
Wg AutoDaty w 91r. były produkowane 80 B4 2.0 z trzema silnikami 3A, 6A, AAD. Więc coś tu nie teges. Po rysunkach to za wiele nie dojdziesz, bo są dosyć podobne w wyglądzie
.
W silniku z KE-Motronic zawór stabilizacji biegu jałowego (określenie książkowe) znajduje się (stojąc przodem do auta) z tyłu silnika (między podszybiem i silnikiem) mniej więcej na środku i jest wpięty gumowym wężem do króćca wlotu powietrza i poprzez trójnik do kolektora ssącego.
W silniku ABK (taki jak ma Czechu), ten zawór znajduje się na silniku, na osłonie zaworów, wzdłuż silnika.
Poza tym na bieg jałowy silnika może mieć wpływ (oprócz wcześniej wymienionych przeze mnie elementów) stan przepływomierza (potencjometr), oraz nieszczelności w układzie wspomagania układu hamulcowego. A całą pracą silnika steruje komputer, dobrze by było podpiąć autko pod Vaga i zczytać błędy.