.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:36:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 TDI AFB koniec Tiprtonica
PostNapisane: 05.sty.2008 16:27:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 11:43:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olkusz
Witam.
Jak w temacie, mój tiptronic własnie skonczył żywot a stało sie to ostatniego dnia roku 2007, pojechałem na zakupy i nic nie wskazywało że skrzynia sie rozleci. Kiedy ruszałem w korku załaczył jedynk i chyba miał juz zmieniac na 2 i wtedy głośny huk spod skrzyni, pusciłem gaz ale autko jeszcze sie troszke toczyło, chciałem zjechac na pobocze i auto miało moze tak z 20 KM mocy i zaraz staneło, żadnego biegu tylko zgrzytanie w skrzyni. w tiptronicach jest tak ze jak sie przełoży drązek w pozycji P to auto samo humuje koła a tu nic, auto leci i musze zaciagnac reczny, silnik wszystko chodzi tylko swieci sie kontrolka od ABS i ASR czy kontroli trakcji (żółty tójkat z jakąs stralka chyba). narazie mnie straszyli ze koszt naprawy to od 4 tys. do 8 tys. zł w zależnosci czy komputer jest tez uszkodzony, ale jestem na to naszykowany. Ten gosć co bedzie mi to robił to cos gadałze jak zdejma szkrzynie to beda musieli rozcinac jakies koło kinetyczne czy jakos tak i potem zespawaja i wywaza, nie znam sie na tym wiec byłbym wdzieczny jesli by mi to ktos przybliżył jak wyglada mniej wiecej taka naprawa i czy kogos to juz spotkało to niech sie ze mna podzieli informacjami. Pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 16:39:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Przykra sprawa ale jedno napewno jest dziwne, nie wydaje mi się żeby przy naprawie tak zaawansowanej ASB trzeba było coś ciąć i spawać. Ja bym raczej omijał długim łukiem gościa który do naprawy ASB w A6 2.5 podchodzi z palnikiem i spawarą, poważnie.

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 17:04:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 11:43:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olkusz
No właśnie to wydało mi sie troche dziwne, ale poelcił mi kolega który spowadza samochody i nie jednego tiptronica mu robił, gość tez powiedzial ze daje gwarancje rok wiec mysle ze nie mam sie czego obawiać... chyba...

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 17:14:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Też padła mi skrzynia. Ten huk spod skrzyni to wypadła panewka z pompy oleju w tiptroniku , sprzęgło hydrokinetyczne umarło i zaczęło sypać opiłkami. Koszt naprawy to ok 4 tyś. na 100% wymienią ci pompę oleju w skrzyni. Co do rozcinania sprzęgła to wygląda tak: żaden wariat z palnikiem nie będzie go rozcinał tylko po prostu wyślą je do regeneracji, kosztuje to ok 1000 zł, ale dam ci dobrą radę NIE REGENERUJ kup nowe w serwisie za 2000 zł. Ja w ubiegłym roku trzy razy oddałem skrzynię na gwarancję bo auto wpadało w dziwne wibracje, właśnie przez regenerowane sprzęgło.

_________________
A6 C5 2,5 TDI AKN Tiptronik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 17:24:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Zadzwoń lub podejdź do serwisu COOO, popytaj, rozeznaj temat zamim oddasz autko w rece rzeźnika z palnikiem w jednej a spawarą w drugiej ręce.

Naprawa ASB to nie temat dla każdego mechaniora któremu się wydaje że coś tam wie. Zadzoń tutaj http://www.sserwis.pl/ i popytaj serwis przez wielu polecany i godny zaufania.

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 17:46:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
BELLATRIX napisał(a):
Zadzoń tutaj http://www.sserwis.pl/ i popytaj serwis przez wielu polecany i godny zaufania.


Popieram całkowicie. Z Olkusza będzie około 100km. Koszt lawety do SSERWIS to pestka w porównaniu z problemami jakie może spowodować szaleniec z palnikiem w dłoni.
Ja nie zastanawiałbym się nawet sekundy ... . Naprawdę ... .

Obawiam się tylko o skutki tego, że podczas ruchu samochodu próbowałeś wrzucić na "P". To nie był dobry pomysł ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 00:41:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 11:43:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olkusz
nie nie na P wrzuciłem jak juz zepchłem autko z drogi i chodzi mi o to ze jak sie juz wrzuci to auto jest zahamowane jak by stało na pohylnej drodze to sie nie stoczy a u mnie własnie nie hamuje tylko tak jak by było na luzie. Tu jest podobno tylko jakas zapadka która hamuje auto, gdzies to czytalem ale nie pamietam gdzie i u mnie chyab ta zapadka sie tez rozwaliła

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 09:31:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
a może to przegub napędowy się rozpadł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 14:16:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 11:43:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olkusz
Wróciłem na chwile ze szkolenia ale autko mam juz zrobione. Jendak oddałem do tego goscia i nie załuje, nie była to skrzynia tylko tak jak kolega mówi przegub napendowy (dzieki Bogu) ale przy okazji jak autko stało to wymieniłem ten olej w tiptronicu, kodzt całosci to 900 zł. A co do przgubu to musze go oddac na gwarancje bo miesiac wczesniej wymieniłem z obus tron i sie rozjebał. Wiec moze za przegub oddadza mi pienidze jak za reklamuje, kurde a ja juz kase wysiagłem na naprawa tiptronca, dobrze ze tak sie to skończyło :)

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 14:53:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
co sie odwlecze to nie uciecze ;)

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 15:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
AIRWOLF napisał(a):
A co do przgubu to musze go oddac na gwarancje bo miesiac wczesniej wymieniłem z obus tron i sie rozjebał.


Przegób z ASO czy podróbka ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 16:00:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Ja ostatnio zmienialem przegub (zewnetrzny) u siebie. Kupiłem najpierw LOBRO, znany polecany - najlepszy, uszkodzony był od nowosci sie okazało. Drugi wzialem tj. nowy LOBRO do reki i tez zrezygnowalem z montazu go - bo ten koszyczek caly mial luzy poprzeczne. Tak wiec nie wiem czy trafilem na jakas zla partie, czy LOBRO zaczelo robic shit.

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 16:55:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
U mnie poleca się ponoc SPIDANa, ale ja bym kupił tylko w ASO :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 18:09:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
Witam! ja mam rowniez tiptronika i chcialbym sie dowiedziec ile on mniej wiecej chodzi? jak o niego sie zadba to ile km mozna na nim zrobic i ile lat mniej wiecej? mam a6 99r z przekreconym licznikiem to niewiem dokladnie ile ma przejechane

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 20:06:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 22:03:48
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
jezeli wczesniej skrzynia nie byla katowana i byly robine regularnie wymiany to mozna smialo powiedziec ze skrzynia dozyje konca auta,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 00:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
katowana tzn? co jej moze zaszkodzic?

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 01:32:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Np. pałowanie na zimnym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 02:18:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 11:43:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olkusz
Wg tego mojego mechanika to do prawidłowej eksploatacji tiptronica to tylko wymiana oleju i nic wiecej. Powinno sie to robic co ok. 50 tys km. Ale jesli sie autko sprowadziło lub kupiło i nie jest sie pewnym co do zródła czy przyrzeczen poprzedniego własciciela to powinno sie olej w skrzyni od razu wymienic. I tutaj przy prawidłowych wymienach olej powininen wychodzic czysty. U mnie nbył prawie czarny wiec stosuje sie tzw. płukanie skrzyni czyli zgłosze sie za 5 tys. km na ponowna wymiane oleju w skrzyni ( niestety nastepny koszt ok. 600 zł, wymiana statyczna). Podobno ogólnie w tipie miesci sie 9,5 litra oleju ale przy kazdej wymianie statycznej wymienia sie ok. 7 l oleju. Jest jeszcze wymiana dynamiczna, oczywscie droższa ale bardzie efektowna, ale nie ciezko np. w moim rejonie o tak wymiane( nie mam pojecia gdzie robia dynamiczna wymiane w małopolsce a napewno gdzies robia). Wiec ogolnie trzeba dbac o olej no i wiadomo przy takiej wymianie dochodzi filtr i uszczelka. I jeszcze jedno, trzeba patrzec na opożnienia co do zmiany biegów przez tipa czy jakie kolwiek dziwne objawy wczesniej nie zauwazane, to trzeba za wczasu reagowac. jak dla mnie narazie tiptronic to super komfort ( nie lenistwo) :) A co do wytrzymałosci to róznie, jeden przejedzie 300 tys drugi 500 tys ale to juz zalezy od naszej eksploatacji czy wiecej miasto czy trasa, czyli wiele czynników. Ale zycze jak najdłuższych przebiegów i najmniej awarii. u mnie na szczescie sie skończyło tylko przegubem (koszt 300zł). Pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Tiptronic wymiana oleju
PostNapisane: 04.lut.2008 21:15:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2008 19:09:18
Posty: 1
Lokalizacja: 3miasto
W zakresie wymiany oleju w Tiptronicu. Podjechałem dzis do autoryzowanego serwisu Audi i grzcznie pytam " co ile wymieniać powinienem olej "? Podałem książkę serwisową, aby nie było wątpliwości co do typu silnika, skrzyni i przebiegu.
Doświadczony mechanik - mistrz z ponad 20 letrnią praktyką , sprawdz\a w komputerze.. Odpowiedź:!!!
W tej przekładni oleju sie nie wymienia !!
Co wy na to ? Dodam, że mój sam to A6 2,5 tdi quattro..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tiptronic wymiana oleju
PostNapisane: 04.lut.2008 21:58:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
jimmy55 napisał(a):
W zakresie wymiany oleju w Tiptronicu. Podjechałem dzis do autoryzowanego serwisu Audi i grzcznie pytam " co ile wymieniać powinienem olej "? Podałem książkę serwisową, aby nie było wątpliwości co do typu silnika, skrzyni i przebiegu.
Doświadczony mechanik - mistrz z ponad 20 letrnią praktyką , sprawdz\a w komputerze.. Odpowiedź:!!!
W tej przekładni oleju sie nie wymienia !!
Co wy na to ? Dodam, że mój sam to A6 2,5 tdi quattro..


Oni nawet nie wiedzą co to torsen... więc to nie jest żadne źródło informacji - niestety... Olej się wymienia i koniec!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: