Wg tego mojego mechanika to do prawidłowej eksploatacji tiptronica to tylko wymiana oleju i nic wiecej. Powinno sie to robic co ok. 50 tys km. Ale jesli sie autko sprowadziło lub kupiło i nie jest sie pewnym co do zródła czy przyrzeczen poprzedniego własciciela to powinno sie olej w skrzyni od razu wymienic. I tutaj przy prawidłowych wymienach olej powininen wychodzic czysty. U mnie nbył prawie czarny wiec stosuje sie tzw. płukanie skrzyni czyli zgłosze sie za 5 tys. km na ponowna wymiane oleju w skrzyni ( niestety nastepny koszt ok. 600 zł, wymiana statyczna). Podobno ogólnie w tipie miesci sie 9,5 litra oleju ale przy kazdej wymianie statycznej wymienia sie ok. 7 l oleju. Jest jeszcze wymiana dynamiczna, oczywscie droższa ale bardzie efektowna, ale nie ciezko np. w moim rejonie o tak wymiane( nie mam pojecia gdzie robia dynamiczna wymiane w małopolsce a napewno gdzies robia). Wiec ogolnie trzeba dbac o olej no i wiadomo przy takiej wymianie dochodzi filtr i uszczelka. I jeszcze jedno, trzeba patrzec na opożnienia co do zmiany biegów przez tipa czy jakie kolwiek dziwne objawy wczesniej nie zauwazane, to trzeba za wczasu reagowac. jak dla mnie narazie tiptronic to super komfort ( nie lenistwo)
A co do wytrzymałosci to róznie, jeden przejedzie 300 tys drugi 500 tys ale to juz zalezy od naszej eksploatacji czy wiecej miasto czy trasa, czyli wiele czynników. Ale zycze jak najdłuższych przebiegów i najmniej awarii. u mnie na szczescie sie skończyło tylko przegubem (koszt 300zł). Pozdrawiam